آلمان «تیم‌تر» است

آلمان «تیم‌تر» است




 

 


آلمان «تیم‌تر» است


تاریخ : یکشنبه ،
6 تیر 1389

بوریس بکر (قهرمان سابق تنیس جهان)

ما می‌خواهیم بازی را در وقت قانونی تمام کنیم، ولی انگلیسی‌ها از ضربات پنالتی می‌ترسند. ما به پنالتی‌ها فکر نمی‌کنیم و تمرکزمان روی 90 دقیقه بازی با انگلیس است.

بله ما برای اولین بار در 28 سال اخیر یک ضربه پنالتی را در مرحله گروهی خراب کردیم، ولی آلمان ترسی از پنالتی‌ها ندارد و باید بگویم شما نمی‌توانید پنالتی زدن را تمرین کنید. به نظر من بازیکنان انگلیس فشار روانی بیشتری را تحمل می‌کنند. دلیل این قضیه نیز سن آن‌ها است. این آخرین جام جهانی برای بازیکنان انگلیس است و آن‌ها سال 2014 پیرتر از آن هستند که بتوانند پیراهن تیم ملی‌شان را بپوشند. آن‌ها به نسل طلایی فوتبال انگلیس معروفند در حالی که هنوز در یک تورنمنت بزرگ هم قهرمان نشده‌اند. این بازیکنان به خوبی می‌دانند یا حالا باید جام جهانی را ببرند یا هیچ وقت!

شما همواره به عنوان یک کشور شناخته می‌شوید، حتی اگر از نظر فردی بازیکنان بهتری داشته باشید. آلمان تنها یک یا دو ستاره دارد. انگلیس اما سه ستاره دارد: فرانک لمپارد، جان تری و وین رونی. اما به نظر می‌رسد آلمان متحدتر و تیم‌تر است و جام جهانی نیز یک رقابت تیمی است.

مسعود اوزیل، بازیساز آلمان یک استعداد بزرگ و هنوز جوان است. باستین شوان اشتایگر بازیکن قدرتمندی است و کاپیتان ما، فیلیپ لام بهترین بازیکن جهان در پست خودش است. اما با این وجود من معتقدم ما بیشتر یک تیم هستیم و ستاره ما تیم ما است.

وقتی حرف‌های فرانس بکن باوئر را خواندم که گفته بود، انگلیسی‌ها فقط زیر توپ می‌زنند و حمله می‌کنند، خیلی تعجب کردم. من فرانس را می‌شناسم. من «قیصر» را می‌شناسم. او گاهی نظرات شخصی‌اش را بیان می‌کند و من یکی دو مورد از حرف‌هایش را قبول ندارم.

انگلیس در رقابت‌های مقدماتی خیلی خوب بازی کرد. آن‌ها فوتبال تهاجمی و مدرنی را ارائه دادند که شباهتی به زیر توپ زدن و حمله کردن نداشت. در جام جهانی زیبا بازی نکردند، اما غیر از برزیل و آرژانتین هیچ تیم دیگری هم قشنگ بازی نکرد.

راستش را بخواهید من خیلی با حرف‌هایی که در مورد ضعف انگلیس می‌گویند موافق نیستم. آن‌ها تیم با تجربه‌ای هستند که بازیکنان خوبی دارند و یک مربی فوق العاده به نام کاپلو.

ما احتمالا جوان‌ترین تیم تاریخمان را داریم. میشائیل بالاک بهترین بازیکنمان نیز به دلیل مصدومیت در جام نیست، پس خیلی هم دستمان پر نیست. هرچند که تیم با استعدادی داریم که تهاجمی‌تر از تیم‌های قبلی‌مان بازی می‌کند.

اکثر بازیکنان تیم را می‌شناسم، اما با شوان اشتایگر رفیق هستم. با بالاک هم دوست هستم. او در ویمبلدون همسایه من است و خانه ما تنها چند دقیقه از هم فاصله دارد. خیلی ناراحتم که او نتوانست در آفریقای جنوبی بازی کند.

تمام بازی‌های آلمان را دیده‌ام. آن‌ها جلوی استرالیا شروع بسیار خوبی داشتند. اما در برابر صربستان بد شانس بودند و داور تیم را نابود کرد. بازی با غنا متعادل‌تر بود. ما شانس‌هایی داشتیم و آن‌ها نیز همین طور. ما یکی ازفرصت‌ها را تبدیل به گل کردیم و بعد به شیوه کلاسیک‌مان تا آخر بازی دفاع کردیم. به نظرم حالا همه چیز متفاوت است. آلمان تیمی است که انتظار می رود بالاتر برود و آلمان تیمی است که انتظار می‌رود، انگلیس را ببرد.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل