هوگو چاوز: اقتصاد Ùˆ فوتبال اروپا رو به نابودی است!

هوگو چاوز: اقتصاد و فوتبال اروپا رو به نابودی است!




 

 


هوگو چاوز: اقتصاد و فوتبال اروپا رو به نابودی است!


تاریخ : یکشنبه ،
6 تیر 1389

چاوز این سئوال را مطرح کرد که آیا فوتبال در اروپای قدیم، تحت تاثیر رکود اقتصادی در این قاره قرارگرفته است؟

حذف زودهنگام و پر سر و صدای تیمهای ایتالیا و فرانسه که قهرمان و نایب قهرمان جام قبلی بودند از رقابتهای جام جهانی 2012 بحث برانگیز شده است.

ناکامی این دو تیم بهانه‌ای به دست هوگو چاوز رئیس جمهور چپگرای ونزوئلا داد تا ایتالیا و فرانسه را به تمسخر بگیرد. او این رویداد را نشان دهنده تغییراتی جهانی در زمینه‌های مختلف دانست.

چاوز با مسخره کردن شماری از کشورهای بزرگ اروپایی که دررقابتهای جام جهانی ناکام ماندند گفت: «بیچاره اروپا، اقتصادش درحال غرق شدن است و حتی ورزش آن هم رو به نابودی است.»

چاوز این سئوال را مطرح کرد که آیا فوتبال در اروپای قدیم، تحت تاثیر رکود اقتصادی در این قاره قرارگرفته است؟ به نظر می‌رسد پاسخ این سئوال، مثبت باشد. در تابستان دشوار اروپا، مردم به فوتبال روی آوردند تا مزه شیرین پیروزی را در آن بیابند ولی با واقعیتی تلخ مواجه شدند. ایتالیا و فرانسه که قهرمان و نایب قهرمان جام جهانی قبلی بودند در مرحله گروهی رقابتهای جام کنونی حذف شدند و بدتر آن که هر دو تیم، در گروه خود چهارم شدند. ایتالیا در برابر تیمهای پاراگوئه و نیوزیلند به نتیجه مساوی دست یافت و در برابر اسلواکی متحمل شکستی تحقیر آمیز شد.

اما فرانسه فقط توانست یک امتیاز از بازی در مقابل تیم اروگوئه به دست آورد ولی دربرابر تیمهای مکزیک و آفریقای جنوبی شکست خورد. تیم فرانسه نه فقط در ورزش بلکه در اخلاق و انضباط هم شکست خورد. قبل از آغاز رقابتهای جام جهانی، شماری از بازیکنان تیم فرانسه که وجه اشتراک آنها عرب تباربودن آنها بود از تیم کنارگذاشته شدند و عده‌ای دیگرهم به علت مشارکت داشتن در یک رسوایی جنسی خط خوردند. درجریان رقابتها نیز نیکولا آنلکا به علت دشنام دادن به سرمربی تیم فرانسه ازاین تیم اخراج شد. پس از این رویداد، بازیکنان تیم فرانسه درتمرینها شرکت نکردند که این رفتار نشان داد بحران دراین تیم فراتر از چیزی است که تصور می‌شود. به همین علت نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه تیری آنری ستاره تیم فرانسه را احضار کرد تا مشکل تیم فرانسه را با وی مطرح کند.

عقب گرد تیمهای بزرگ اروپایی شامل انگلیس هم شد که در بازی با تیمهای آمریکا و الجزایر به تساوی دست یافت و در آخرین بازی به سختی توانست تیم اسلوونی را شکست دهد. تیم آلمان نیز که درنخستین بازی خود با پیروزی پرگل مقابل استرالیا هوادارانش را خوشحال کرده بود، در ادامه رقابتها با قبول شکست دربرابر صربستان آنها را شوکه کرد و اگر در مقابل تیم غنا به پیروزی دست نمی‌یافت از دور رقابتها حذف می‌شد. حتی تیم اسپانیا نیز که به عنوان یکی از بختهای قهرمانی جهان مطرح بود در نخستین بازی خود در برابر سوئیس متحمل شکست غیرمنتظره‌ای شد و تیمهای سوئیس و صربستان و اسلواکی و اسلوونی نشان دادند که کانونهای جدیدی درفوتبال اروپا در حال ظهورکردن است.

آمریکای لاتین که چاوز نیز جزو آن است بیشترین درخشش را درجام جهانی امسال داشت. اما آیا این روند تا پایان جام جهانی ادامه خواهد یافت و آیا این تیمها موفق خواهند شد جام جهانی را باردیگر به آنسوی اقیانوس اطلس منتقل کنند؟


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل