یازده بازیکن منتخب تیم‌های حذف شده جام جهانی

یازده بازیکن منتخب تیم‌های حذف شده جام جهانی




 

 


یازده بازیکن منتخب تیم‌های حذف شده جام جهانی


تاریخ : یکشنبه ،
6 تیر 1389

با پایان یافتن مرحله گروهی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، نیمی از تیم‌های راه یافته به این رقابت‌ها از صعود به مرحله بعد باز ماندند اما در بین تیم‌های حذف شده هم بازیکنانی وجود داشتند که با درخشش در ترکیب تیم‌شان نظر کارشناسان را به خود جلب کردند.

دروازه‌بان: سمیر هندانوویچ (اسلونی)

وینسنت انیه آما دروازه‌بان تیم ملی نیجریه در دیدار مقابل آرژانتین نمایش پرفروغی داشت و بی‌تردید ستاره میدان بود و با عملکرد فوق‌العاده خود تحسین مارادونا و لیونل مسی را هم برانگیخت اما در مجموع سه دیدار این هندانوویچ بود که با واکنش‌های بموقع، هوش و ذکاوت خود را به رخ همگان کشید. واکنش استثنایی او در دیدار مقابل انگلیس و مهار شوت سنگین رونی، یکی از زیباترین صحنه‌های جام نوزدهم را رقم زد.

مدافع راست: لوک ویلشر (استرالیا)

گل زیبای تیم کیهیل در دیدار مقابل صربستان شاید یکی از زیباترین گل‌های مرحله گروهی جام جهانی را رقم زد اما نمی‌توان از عملکرد فوق‌العاده ویلشر و تاثیر آن روی این گل یاد نکرد. زمانی که استرالیا با اخراج هری کیول ده نفره مقابل غنا به بازی ادامه داد، تلاش و جنگندگی ویلشر مانع از برتری تیم آفریقایی شد. آمار اعلام شده توسط کارشناسان فیفا به تنهایی گویای دوندگی و تلاش فوق‌العاده این بازیکن است: 33 کیلومتر در 3 بازی.

مدافع میانی: استفان گریچتینگ (سوئیس)

در این دوره از رقابت‌های جام جهانی انتقادهای زیادی نسبت به سبک بازی سوئیس صورت گرفت اما این مساله باعث نمی‌شود که از درخشش بازیکنانی مانند گریچتینگ غافل شویم. این مدافع یکی از ارکان اصلی پیروزی سوئیس مقابل اسپانیا بود که به هافبک‌های خلاق این تیم اجازه خودنمایی نداد. اگر سوئیس به دور بعدی رقابت‌ها راه می‌یافت، بی‌شک از او بیشتر می‌شنیدیم.

مدافع میانی: رایان نیلسن (نیوزیلند)

نیلسن با درخشش در خط دفاع، یکی از پدیده‌های نیوزیلند در جام جهانی بود. البته دو مدافع کناری او هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و این کار را برای انتخاب یک مدافع بسیار دشوار کرد اما رایان نیلسن با اعتماد به نفس و خونسردی به راحتی هدایت خط دفاعی این تیم را بر عهده گرفت به گونه‌ای که تیمی که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در مرحله نهایی جام جهانی شمرده می‌شد، تنها دو گل در این رقابت‌ها دریافت کرد. اوج شاهکار تیم نیوزیلند کسب نتیجه تساوی یک بر یک مقابل ایتالیا، قهرمان جهان در سال 2006 بود. نیلسن در صورتی که به روند پیشرفت خود ادامه دهد، بزودی می‌تواند در یکی از باشگاه‌های مطرح اروپایی توپ بزند.

مدافع چپ: جی یون نام (کره شمالی)

نمایش مدافع سرسخت کره‌ای در دیدار مقابل برزیل زبانزد عام و خاص بود. در این دیدار جمعی از بهترین بازیکنان دنیا نتوانستند خطرات زیادی روی دروازه کره شمالی ایجاد کنند. جی یون نام در این دیدار تک گل کره‌ای‌ها را هم به ثمر رساند تا یکی از لحظات تاریخی فوتبال کره شمالی رقم بخورد. کره شمالی در دو دیدار بعدی خود مقابل تیم‌های پرتغال و ساحل عاج مجموعا ده گل پذیرفت اما درخشش فوق‌العاده یون نام فراموش نخواهد شد.

هافبک میانی: سیمون الیوت (نیوزیلند)

به عقیده برخی کارشناسان، یحیی توره از تیم ساحل عاج هم می‌توانست در این پست انتخاب شود اما با توجه به اینکه این بازیکن در تیم برجسته‌ای مانند بارسلونا بازی می‌کند، انتظار از او در همین اندازه است اما سیمون الیوت که پیش از این در دنیای فوتبال چندان شناخته شده نبود، با درخشش در جام جهانی تحسین کارشناسان را برانگیخت. جنگندگی خاص او در خط هافبک کار را برای بازیکنان خط میانی ایتالیا بسیار سخت و دشوار کرد.

هافبک چپ: کالو اوچه (نیجریه)

نیجریه احتمالا بابت حذف از جام جهانی بسیار متاسف خواهد بود. این تیم در هر سه دیدار در مرحله گروهی فرصت‌های گلزنی بسیار زیادی را از دست داد اما اوچه یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود. البته این بازیکن هم یک فرصت طلایی را در واپسین دقایق دیدار مقابل آرژانتین از دست داد. هافبک تیم آلمریا دو گل از سه گل نیجریه در جام جهانی را به ثمر رساند و نقش مهمی در ترکیب تیمش داشت.

پیستون راست: میلوس کراسیچ (صربستان)

در این پست بازیکنان خوب و باکیفیتی حضور داشتند که می‌توان به دنیس رومدال از دانمارک اشاره کرد اما کراسیچ در جام جهانی یکی از بی‌نقص‌ترین بازی‌ها را به نمایش گذاشت و شرایط را برای حریفان بسیار دشوار کرد. گل برتری صربستان مقابل آلمان حاصر تلاش فوق‌العاده کراسیچ بود. هافبک تیم زسکا مسکو در فصل گذشته هم عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشته بود.

پیستون چپ: شابالالا (آفریقای جنوبی)

شابالالا با گلزنی در دیدار افتتاحیه، اولین گلزن رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی لقب گرفت. البته آفریقایی‌ها نتوانستند از گروه خود صعود کنند اما شابالالا در هر سه دیدار این تیم عملکرد قابل قبولی داشت و نشان داد یک سر و گردن از سایر بازیکنان بالاتر است. شابالالا در دیدار مقابل مکزیک هم چند موقعیت خوب برای خودش به وجود آورد اما نتوانست به خوبی از آن استفاده کند. در صورتی که آفریقای جنوبی به مراحل بالاتر راه می‌یافت شابالالا بی‌تردید یکی از گزینه‌های کسب عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها بود.

مهاجم: یونگ تائسه (کره شمالی)

یکی از پدیده‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تائسه بود که بارها مدافعان تیم برزیل را آزار داد. به عقیده بسیاری از کارشناسان در صورتی که تائسه در هر تیم دیگری به میدان می‌رفت می‌توانست آینده بسیار درخشانی را از آن خود کند. تائسه در جام جهانی موفق به گلزنی نشد اما همواره در خط حمله کره شمالی خطرناک نشان داد.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل