پروژه سکته ناکام ماند

پروژه سکته ناکام ماند




 

 


پروژه سکته ناکام ماند


تاریخ : یکشنبه ،
6 تیر 1389

ایتالیایی‌ها عادت دارند هواداران خود را جان به لب کنند.

ایتالیایی‌های فوق خرافاتی شاید بیست سال دیگر دوباره بتوانند قهرمانی در جام جهانی را تجربه کنند. این ملت عجیب و غریب معتقدند موفقیت‌های بزرگ فوتبالی بیست و چهار سال یک بار برای آنها اتفاق می‌افتد. پیش‌بینی که سال 2006 درست از آب در آمد.

آنها درست بیست و چهار سال بعد از جام جهانی 82 اسپانیا موفق شدند جام جهانی را در آلمان فتح کنند. داستان عجیبی است داستان هواداران ایتالیایی و در مجموع فلسفه هواداری از پدیده‌ای مثل تیم ملی ایتالیا.

تیمی که هوادارانش را در هر حالتی جان به لب می‌کند. باورکردنی نیست چنین تیمی چهار عنوان قهرمانی در کارنامه‌اش داشته باشد. باورکردنی نیست این همه حضور در مرحله نیمه نهایی جام در شرایطی که از زمانی که تاریخ به یاد دارد، ایتالیا با سخت‌ترین شرایط ممکن در مرحله گروهی موفق به صعود شده است.

در این سال‌ها بارها درباره این مساله صحبت شده. مگر می‌شود تیمی قهرمان جهان شود و تنها با سه امتیاز در مرحله گروهی به مرحله بعدی صعود کند؟ مگر می‌شود زورتان نرسد در مرحله گروهی تیم‌های درجه دو، سه را شکست دهید و بعدش به راحتی آرژانتین، برزیل و آلمان را مغلوب کنید؟

چه داستانی است که این ایتالیا سال 94 که یکی از فینالیست‌های رقابت‌هاست، در مرحله گروهی با خوش شانسی محض بالا می‌آید در شرایطی که در جام بیست و چهار تیمی در گروهش سوم می‌شود و به عنوان یکی از دو تیم سوم شده به این رقابت‌ها صعود می‌کند. مگر می‌شود در چنین شرایطی فینالیست شد؟

چه داستانی است که هر دوره باید هواداران پر شمارشان را سکته دهند تا به جایی برسند. سال 2002 هم همین بود. تیمی که در آخرین نظر سنجی سایت فیفا پیش از آغاز جام آسیایی، به عنوان مدعی اول قهرمانی رقابت‌ها معرفی شده بود، در مرحله گروهی به لطف چند نتیجه عجیب از جمله بازی روز سوم کرواسی و اکوادور به مرحله بعدی صعود کرد. سال 98 حتی تیم چزاره مالدینی در سخت‌ترین شرایط ممکن به مرحله بعدی رسید.

جالب است بر پایه چنین فرمول ثابتی که ایتالیایی‌ها آن را ثبت کردند، نتایج این تیم در جام جهانی 2006 از نا متعارف‌ترین نتایج تاریخ این تیم در تاریخ جام‌های جهانی است. تیمی که با هفت امتیاز و به عنوان تیم اول از گروهش به مرحله بعدی صعود کرد. با وجود اینکه ایتالیا یکی از مقتدرترین مدعیان آن جام بود، با این حال در مقطعی باز هم به شیوه کلاسیک هوادارانش را به وحشت انداخت و مقابل استرالیا گاس هیدینک ایتالیا فاصله‌ای با حذف از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها نداشت.

فلسفه ایتالیایی‌ها، "فلسفه سکته" است. این تیم در جام جهانی 2010 هم هوادارانش را جان به لب کرد و مقابل اسلوواکی از یک بازنده کامل به آستانه صعود حتی نزدیک شد اما این بار دیگر شانس با آنها یار نبود و پروژه سکته با ناکامی کامل مدافع عنوان قهرمانی، عملا آنها را از جام اخراج کرد.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل