صعود دن دیگو، سقوط دن فابیو

صعود دن دیگو، سقوط دن فابیو




 

 


صعود دن دیگو، سقوط دن فابیو


تاریخ : دوشنبه ،
7 تیر 1389

داستان دو بزرگ فوتبال در این جام اصلا شباهتی به هم نداشت. دو سرنوشت متفاوت برای دو چهره‌ای که بودن هر دوی آنها برای جام ضروری بود...

دو سرنوشت متفاوت برای دو سوپراستار نیمکت‌ها. یکی مقتدرانه به آفریقای جنوبی رسید ولی در جام تحقیر شد و رفت... و دیگری با سختی به جمع 32 تیم رسید و حالا امیدوارانه به جام نگاه می‌‌کند.

فابیو کاپلو سرمربی تیمی که با بهترین نتایج، مسابقات مقدماتی را پشت سر گذاشت، امیدوار بود در جام جهانی با تیم ملی انگلیس بدرخشد. او تیمی داشت که ستاره‌های بسیاری در آن دیده می‌شدند؛ اما هیچ کس فکر نمی‌کرد اختلافات دامنه‌دار دن فابیو با مدیران تشکیلات بزرگ و معتبر فوتبال در جزیره و به دنبال آن، اختلافات در میان اردوی انگلیس، در بازی با آلمان چنین بلایی بر سر این تیم بیاورد.

تیمی که همه از آن به عنوان امید دوم قهرمانی در جام جهانی امسال نام می‌بردند، با دو تساوی، یک برد خفیف، یک شکست فاجعه‌بار و با زدن تنها 3 گل زده با جام وداع کرد. این عقوبت فردی بود که در هر لیگی حضور پیدا کرد، جام قهرمانی را در دستش دید. با این حال جام جهانی داستان خودش را داشت. این تورنمنت با همه لیگ‌های باشگاهی تفاوت داشت. اینجا تیمها برای نشان دادن خود در دور گروهی تنها 3 بازی پیش رو داشتند و بعد از آن گام به دور حذفی می‌گذاشتند.

انگلیس پس از آن برد خفیف وارد مرحله حذفی شد. مرحله‌ای که با هیچ کس تعارف ندارد. مرحله‌ای با بی‌رحمی‌های خاص خودش. و انگلیس و دن فابیو در این مرحله نابود شدند. و در این مراسم بدشگون برای انگلیس‌ها و زیبا برای آلمانها، مائوریسیو اسپینوزا کمک داور دوم بازی که همراه با تیم داوری اروگوئه‌ای برای این بازی انتخاب شده بود، نقشی اساسی داشت.

با این اوصاف بعد از شکست 4 بر یک انگلیس مقابل آلمان، فقط این نتیجه است که ثبت می‌شود تا آلمانها بعد از سالها احساس سبکی انتقام شکست 5 بر یک در مونیخ را احساس کنند.

به هر حال دن‌فابیوی بزرگ که تیمش هیچ چیزی برای اراده نداشت، چاره‌ای جز رفتن نداشت. او تمام اعتبارش را در این جام به حراج گذاشت تا یواخیم لوو و تیم ملی آلمان بی‌رحمانه به آن حمله ببرند.

اما کیلومترها آن سوتر، در ژوهانسبورگ اتفاقات شیرینی انتظار یک چهره بزرگ جام را می‌کشید. او اتفاقا درست برعکس دن فابیو برای رسیدن به جام جهانی امسال زجر زیادی کشید. دیگو مارادونا که حالا دیگر اهالی فوتبال او را دن دیگو باید بنامند، آنقدر برای رسیدن به جام جهانی تحت فشار قرار گرفت که همه از عزل او پیش از رسیدن تیم ملی آرژانتین به جام جهانی صحبت می‌کردند؛ اما دیگو ماند و تیمش را به جام جهانی رساند. تیم او در بازیهای گروهی بهترین نتایج را گرفت و در مرحله حذفی در برابر مکزیکی ایستاد که با شکست دادن فرانسه، این تیم را به پاریس برگردانده بود.

درست برعکس اتفاقاتی که در بازی انگلیس و آلمان برای دن فابیو افتاده بود، اشتباهات کمک داور به کمک آرژانتین آمد تا گل مردود این تیم پذیرفته شود تا آلبی سلسته پیروز شود. بازی همان طور پیش رفت که اهالی فوتبال انتظارش را داشتند. برتری 3 بر یک آرژانتین، برای آنکه دیگو به آلمان برسد.

دیگو دو بار دیگر با این تیم در جام جهانی روبرو شده بود. دو فینال به یاد ماندنی سال‌های 86 و 90. یک برد به حساب مارادونا و یک برد هم به حساب بکن‌بائر تا بی حساب شوند.

حالا دیگو به عنوان مربی در برابر آلمان جوان قرار می‌گیرد. مسابقه‌ای که همه از آن به عنوان فینال دوم این جام نام می‌برند. آرژانتین اگر پیروز این فینال شود در نیمه نهایی باید با تیمی بازی کند که از دوئل پاراگوئه - ژاپن و اسپانیا - پرتغال و دیدار بعد از آن پیروز بیرون می‌آید.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل