تورس: پرتغال فقط کریس رونالدو نیست

تورس: پرتغال فقط کریس رونالدو نیست




 

 


تورس: پرتغال فقط کریس رونالدو نیست


تاریخ : دوشنبه ،
7 تیر 1389

تورس که مهاجم اسپانیاست، می‌داند پرتغال تنها تیم مرحله گروهی است که هیچ گلی نخورده.

ال نینیو، یکی از ستاره‌های ماتادورهاست که هنوز در جام نوزدهم موفق به گلزنی برای تیم ملی کشورش نشده است. فرناندو تورس در آستانه دیدار حساس تیم ملی کشورش مقابل پرتغال به گفتگو با روزنامه آ.اس نشسته و به آنالیز این دیدار پرداخته. متن این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم:

* اسپانیا در دیدارهای مرحله گروهی چندان درخشان ظاهر نشد. آیا آماده مرحله حذفی هستید؟َ

شکست مقابل سوئیس از همان روز اول ما را به شدت تحت فشار قرار داد و از همان روز می‌دانستیم که باید برای صعود به مرحله بعد، در تمام دیدارهای باقی مانده به پیروزی برسیم. تیم ما توانست در مقابل توقعات سربلند خارج شود و به مرحله یک هشتم پایانی رسیدیم. بدین ترتیب پیش از مرحله یک هشتم پایانی، دو دیدار حذفی را سپری کرده‌ایم و اکنون هم دیدار حذفی دیگری را مقابل پرتغال پیش رو داریم.

* آیا به فکر انتقام از پرتغال هستید؟ تیمی که اسپانیا را در رقابتهای یورو 2004 حذف کرد.

از این ماجرا سالها گذشته است و اکنون شاهد نسل کاملا متفاوتی در دو تیم هستیم. نمی‌دانم چند نفر از بازیکنانی که درآن دیدار حاضر بودند، در دیدار سه شنبه شب حاضرخواهند بود. فکر می‌کنم تنها سه یا چهار نفر. نه. به این بازی فکر نمی‌کنیم، چون خاطرات بدی را به همراه دارد. من به آن بازی تنها در حد یک بازی حذفی نگاه می‌کنم. همین و بس.

* بازی امشب را می‌توان مصاف کریس رونالدو مقابل اسپانیا دانست. این طور نیست؟

نه. کریس رونالدو هم نشان داده در ترکیب تیم ملی کشورش، یکی از بازیکنان این تیم است. در پرتغال هم عملکرد گروهی تیم مهمتر از نمایشهای فردی بازیکنانش است. چرا که یک تیم با حرکات گروهی زنده است. آنها گلی را دریافت نکرده‌اند و در حرکات رو به جلو بسیار خطرناک هستند.

*به نکته خوبی اشاره کردی. پرتغال تنها تیم در جمع 32 تیم جام جهانی بود که در مرحله گروهی گلی را دریافت نکرد. چرا؟

آنها بسیار خوب دفاع می‌کنند. په په، کاروالیو و برونو آلوس مهره‌های کلیدی هستند. میگل یا فریه را یا کاستا و کوئنترائو، در جناح چپ فوق العاده‌اند. به علاوه آنها سه محور کلیدی در حرکت رو به جلو دارند؛ مندس، میرلس و تیاگو یا دکو که تیم را به شدت باثبات می‌کنند. عملا در فوتبال تهاجمی هم رونالدو یا سیمائو را در کنار آلمدیا می‌بینیم.

* جابولانی برای دروازه‌بانان بدتر بوده یا برای مهاجمان؟

لغزشهای دروازه‌بانان بیشتر مشخص می‌شود، چون منجر به گل خواهد شد ولی ما بازیکنان تماس و برخورد بیشتری با توپ داریم. این توپی است که آنقدر تعجب‌انگیز رفتار می‌کند که هرگز نمی‌فهمی چه اتفاقی قرار است رخ دهد. تاسف‌انگیز است که در جام جهانی‌ای با این سطح، همه چیز برای تماشای یک بازی خوب، به توپ مسابقه بستگی داشته باشد.

* انگیزه فراوانی برای گلزنی داری. این طور نیست؟

راستش را بخواهید، از وقتی که 17 ساله بودم به گلزنی فکر می‌کردم و این چیز جدیدی نیست. اکنون بیشتر به پیروزی گروهی و موفقیت اسپانیا فکر می‌کنم.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل