دو تیم ثروتمند انگلیسی به مصاف یکدیگر میروند

دو تیم ثروتمند انگلیسی به مصاف یکدیگر میروند




 

 


دو تیم ثروتمند انگلیسی به مصاف یکدیگر میروند


تاریخ : جمعه ،
2 مهر 1389

تيم‌هاي چلسي و منچسترسيتي براي فراموش کردن خاطره‌ي تلخ حذف از جام اتحاديه، نخستين ديدار هفته ششم ليگ برتر انگليس را برگزار خواهند کرد.


يگ جزيره شنبه شب در حالي وارد هفته ششم مي شود که تمامي نگاه‌ها متوجه ديدار حساس و سرنوشت ساز تيم هاي چلسي و منچسترسيتي شده است.

چلسي که فصل گذشته با يک امتياز اختلاف نسبت به رقيب هميشگي‌اش، منچستريونايتد، جام قهرماني را به لندن برد، فصل جديد ليگ برتر فوتبال را طوفاني آغاز کرده و با کسب امتيازهاي کامل هر 5 بازي، مقتدرانه در صدر جدول ايستاده است و حتي با شکست مقابل منچسترسيتي هم جايگاهش را از دست نخواهد داد.

شاگردان آنچلوتي در 5 بازي خود 21 بار گلزني کرده اند و تنها يک بار دروازه‌شان فرو ريخته است. چلسي در تمام ديدارها گل نخست را به ثمر رسانده و در اين پنج هفته رکورد سريعترين گل‌هاي فصل جديد ليگ جزيره را در اختيار دارد.

سالومون کالو تنها 70 ثانيه پس از سوت آغاز بازي مقابل بلکپول گلزني کرد. مايکل اسين هم در ثانيه صد گل نخست تيمش را مقابل وستهام به ثمر رساند.

کارلو آنچلوتي قصد دارد با پيروزي مقابل منچسترسيتي به حاشيه‌هاي روزنامه‌هاي انگليسي پايان دهد. در حالي که تمامي آمار و ارقام از برتري مطلق آبي‌هاي لندن حکايت دارد، بعضي از روزنامه‌هاي انگليسي نتايج خوب چلسي در ليگ برتر را به قرعه مناسب اين تيم و روبرو نشدن با تيم‌هاي مدعي در هفته‌هاي آغازين مرتبط دانستند.

آنچلوتي درخصوص ديدار مقابل منچسترسيتي گفت: برخي مي گويند به دليل قرعه خوب در صدر جدول هستيم. البته قبول دارم هنوز با تيم‌هاي مدعي بازي نکرده‌ايم، اما در ديدار مقابل منچسترسيتي هم هر سه امتياز را مي خواهيم تا به اين حرف و حديث‌ها پايان دهيم.

حفظ آمادگي بازيکنان اصلي براي رويارويي با منچسترسيتي تا حدي براي آنچلوتي اهميت داشت که اين مربي ايتاليايي با بازي دادن به بازيکنان ذخيره، جام اتحاديه را فداي اين مساله کرد. شاگردان جوان آنچلوتي مقابل نيوکاسل با نتيجه 4 بر 3 تن به شکست دادند.

بازيکنان اصلي چلسي که در ديدار مقابل نيوکاسل استراحت کردند، اميد آنچلوتي را براي پيروزي در اين ديدار افزايش داده‌اند، هرچند فرانک لمپارد در آخرين لحظه از سفر به منچستربازماند و مربي پيشين ميلان باز هم تمام بازيکنانش را در اختيار نخواهد داشت.

از سوي ديگر منچسترسيتي که تابستان امسال با رقم هاي نجومي، ستاره‌هاي گرانقيمتي مانند، يحيي توره، داويد سيلوا، بوآتنگ و بالوتلي را به خدمت گرفت، تا اينجاي فصل هنوز به ثبات نرسيده و فراز و نشيب اين تيم در ليگ جزيره ادامه دارد. آبي‌هاي شهر منچستر از 5 بازي 2 پيروزي، 2 تساوي و يک شکست در کارنامه دارند و با 8 امتياز پس از مثلت قدرت انگليس، در مکان چهارم ايستاده اند.

خط حمله منسچترسيتي عملکرد خوبي نداشته و در 5 بازي شش گل به ثمر رسانده است. شاگردان مانچيني در آخرين ديدار مقابل ويگان با نتيجه 2 بر صفر پيروز شدند تا با روحيه‌ي بالا به مصاف صدرنشين بروند.

منچسترسيتي اما يک وجه مشترک با چلسي دارد: حذف از جام اتحاديه. اين تيم در دور سوم اين رقابت‌ها مقابل وست برومويچ با نتيجه 2 بر يک شکست خورد و همانند ديگر تيم‌هاي مدعي مانند چلسي، ليورپول و تاتنهام وداعي زودهنگام با اين رقابت‌ها داشت.

با توجه به شرايط جدول و آمادگي بالاي بازيکنان چلسي، شايد چلسي روي کاغذ برنده اين ديدار حساس باشد. اما نگاهي به فصل گذشته ورق را به سود مانچيني و شاگردانش بر مي گرداند. آبي هاي لندن فصل گذشته تيم‌هاي زيادي را از دم تيغ گذراندند اما در نبرد رودررو شش امتياز را به منچسترسيتي واگذار کردند. اين پيشينه مسلما تاثير زيادي در بالا بردن روحيه شاگردان مانچيني در اين ديدار خواهد داشت.

ديدار تيم‌هاي چلسي و منچسترسيتي شنبه در ورزشگاه اين شهر به مصاف هم خواهند رفت.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل