آخرین سامورایی رفت/ حذف تلخ ژاپن

آخرین سامورایی رفت/ حذف تلخ ژاپن




 

 


آخرین سامورایی رفت/ حذف تلخ ژاپن


تاریخ : چهارشنبه ،
9 تیر 1389

ژاپن وداعی تلخ و تراژیک با جام جهانی داشت.

دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که در صورت پیروزی برای اولین بار به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی راه پیدا می‌کردند. با توجه به شرایط حساس بازی، احتیاط در دستور کار هر دو تیم قرار داشت و طبیعی بود بازیکنان هر دو تیم بیشتر سعی کنند مانع نزدیک شدن حریف به دروازه شوند.

اولین فرصت این بازی در دقیقه 21 نصیب باریوس مهاجم تیم بروسیادورتموند شد که پس از یک‌ودو با روکه سانتاکروز در داخل محوطه جریمه فرصت شلیک به دروازه ژاپن را پیدا کرد اما کاواشیما با واکنشی به موقع توپ را با پا دفع کرد. چند دقیقه بعد ماتسویی که فضای مناسبی برای شوتزنی در پشت محوطه داشت ضربه خوبی را روانه دروازه پاراگوئه کرد که از بخت بد او توپ پس از برخورد به تیر افقی دروازه بیرون رفت.

بهترین شانس بازی در نیمه اول روی نفوذ ماتسویی و ضربه هوندا از روی خط جریمه به دست آمد که توپ با کمترین فاصله از تیر عمودی دروازه به خارج رفت. نیمه دوم بازی به مراتب کم حادثه‌تر از نیمه نخست بود. در دقیقه 53 ماتسویی توپی را از راست روی دروازه پاراگوئه ارسال کرد که به ناگاموتو رسید اما ضربه او در آغوش ویار جا گرفت. پاراگوئه هم در دقیقه 59 بازی یک شانس نصفه و نیمه را از دست داد و ضربه ریورس را کاواشیما به سادگی مهار کرد.

پس از 90 دقیقه تلاش دو تیم بازی به وقت اضافی کشید و این ژاپنی‌ها بودند که بازی را در این دقایق اداره کردند و روی ضربه کاشته هوندا شانس گل داشتند که ویار توپ را به کرنر فرستاد. اما کار انفرادی والدز بهترین شانس گلزنی در این بازی را نصیب پاراگوئه کرد.

پاس عالی مورل از بین مدافعان پرشمار ژاپن در محوطه جریمه به والدز رسید و او با جا گذاشتن مدافع مستقیمش می‌رفت با دروازه‌بان تک‌به‌تک شود که هاسبه برای او مزاحمت ایجاد کرد و ضربه او توسط کاواشیما مهار شد.

در نیمه دوم وقت اضافه هم دو تیم به کنترل بازی ادامه دادند و به نظر می‌رسید هر دو تیم امیدوار بودند در ضربات پنالتی از سد حریف بگذرند. دو ضربه اول هر دو تیم به گل تبدیل شد اما کومانو مدافع ژاپن توپ را به تیر دروازه کوبید تا ریورس بعد از او ضربه‌اش را به گل تبدیل کند و تیمش را پیش بیندازد.

بازیکنان پاراگوئه در ادامه ضربات هم دقت کافی را داشتند تا در نهایت کاردوزو ضربه پنجم را به ثمر برساند و این تیم برای نخستین بار به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی صعود کند.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل