قوانين تجاري فيفا آه از نهاد کسبه آفريقاي جنوبي درآورده است

 قوانين تجاري فيفا آه از نهاد کسبه آفريقاي جنوبي درآورده است




 

 


قوانين تجاري فيفا آه از نهاد کسبه آفريقاي جنوبي درآورده است


تاریخ : چهارشنبه ،
9 تیر 1389

کسبه آفريقاي جنوبي اعلام کرده اند که قوانين محدود کننده فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) براي آنها دردسر ساز شده و کسب و کار آنان را کساد کرده است.


با شروع جام جهاني 2010 در کشور آفريقاي جنوبي توليدکنندگان و کسبه اين کشور با بسياري از کالاهايي مواجه شدند که آرم مربوط به جام جهاني بر روي آنان حک شده بود.
اين در حالي بود که به دليل قوانين محدود کننده فيفا در رابطه با ممنوعيت استفاده تجاري از علائم و آرم هاي مربوط به فيفا، جام جهاني و غيره، توليد کنندگان و فروشندگان آفريقاي جنوبي با مشکلاتي مواجه شدند.
اين مشکلات دست و پاگير براي کسبه و تجار آفريقاي جنوبي آنها را بر آن داشت تا با بهره گيري از ابداعاتي دست به توليد و فروش کالاهايي بزنند که آرم هايي شبيه به نام فيفا با حروفي متفاوت بر روي آنها نقش بسته است تا به اين ترتيب به نوعي از قوانين محدود کننده فيفا که جريمه هاي سنگيني را براي آنها به همراه دارد بگريزند.
بر اساس اين گزارش، توليد کنندگان به منظور مضحک جلوه دادن قوانين و مقررات سخت گيرانه فيفا دست به توليد تي شرت هايي زده اند که به عنوان مثال به جاي آنکه حروف FIFA 2010 بر روي آنها نقش بسته شده باشد، نوشته اي با نام FEEFA بر روي آن ثبت شده و يا به جاي اينکه بر روي کالاهاي خود نام WORLD CUP نقش بسته باشد، عبارت WHIRLD CUP نوشته شده است.
به اين ترتيب اهالي آفريقاي جنوبي هم به نوعي از قوانين سخت گيرانه تجاري فيفا فرار کرده اند.
از سوي ديگر در حاليکه تصاوير بزرگ کريستيانو رونالدو و روبينيو که بر سر در فروشگاه هاي ورزشي نايک در سراسر ژوهانسبورک آزادانه برافراشته شده است، سختگيري بر کسبه خرده پا خشم ساکنان ميزبان جام جهاني 2010 را برآورده است.
به گفته تيم بارل، يک وکيل حقوقي اهل آفريقاي جنوبي: "آفريقاي جنوبي ديگر با قانون و مقررات رايج جامعه اداره نمي شود بلکه اکنون با قوانين فيفا اداره مي شود."
به گفته وي مسولان فيفا بسيار با ترس و احتياط عمل مي کنند چرا که به شرکت هايي نظير نايک و همانند آن که از نظر سرمايه از جايگاه بسيار قدرتمندي برخوردار هستند، سخت نمي گيرند و سخت گيري آنان فقط براي اشخاصي ضعيف تر و کوچک تر است.
بر اساس اين گزارش قوانين سخت گيرانه فيفا صرفا مختص به فروشگاه هايي نظير پوشاک و تجيهزات ديگر نيست بلکه آنها رستوران ها و تمامي فروشگاه هايي را که تصاوير و بنرهايي مرتبط با جام جهاني و ورزش فوتبال را بر ديوارها، تابلوها و شيشه هاي خود نصب کرده اند را هم هدف قرار داده اند.
به هر حال مردم آفريقاي جنوبي شايد که به خاطر انتخاب کشورشان از جانب فيفا براي برگزاري مسابقات جام جهاني تشکر کنند ولي به خاطر اين قوانين و مقررات سخت گيرانه، از آنها ناراضي هستند.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل