درخشش تيم‌هاي آمريکاي جنوبي در جام جهاني 2010

 درخشش تيم‌هاي آمريکاي جنوبي در جام جهاني 2010




 

 


درخشش تيم‌هاي آمريکاي جنوبي در جام جهاني 2010


تاریخ : چهارشنبه ،
9 تیر 1389

مرحله يک هشتم نهايي رقابت‌هاي جام جهاني 2010 در حالي به پايان رسيد که چهار تيم از منطقه آمريکاي جنوبي با عملکردي مناسب، خود را به جمع هشت تيم برتر اين رقابتها رساندند.


پاراگوئه، اروگوئه، آرژانتين و برزيل تيم هاي هستند که با برتري برابر حريفاني از قاره‌هاي مختلف، خود را به جمع هشت تيم برتر جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬آفريقاي جنوبي رساندند.

طبق سهميه بندي فيفا، آمريکاي جنوبي با پنج تيم وارد جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬شد که تمامي اين تيم‌ها با درخشش در مرحله گروهي به دور يک هشتم نهايي راه يافتند و سپس در اين بين چهار تيم به مرحله يک چهارم نهايي رسيدند.

تيم شيلي در مرحله يک هشتم نهايي آن هم با شکست برابر برزيل پر افتخارترين تيم جهان که تيمي ديگر از اين منطقه محسوب مي‌شود از گرودنه مسابقات کنار رفت.

سه تيم برزيل، اروگوئه و آرژانتين در مجموع ‪ ۹‬بار عنوان قهرماني جهان را کسب کرده‌اند که با کل عناوين تيم‌هاي قاره اروپا برابري مي‌کند.

طبق نظر سنجي فدراسيون بين‌المللي فوتبال تيم‌هاي برزيل، اسپانيا و آرژانتين بخت‌هاي اول تا سوم کسب عنوان قهرماني در جام نوردهم هستند که اين مساله نيز قدرت فوتبال آمريکاي جنوبي را نشان مي‌دهد.

تيم‌هاي هلند، آلمان و اسپانيا نيز نمايندگان باقي مانده قاره اروپا در جام جهاني هستند که افت فوتبال اروپا در جام نوزدهم را نشان مي‌دهد، اين در حالي است که در جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬که در آلمان برگزار شد هر چهار تيم مرحله نيمه نهايي تيم‌هاي اروپايي فرانسه، ايتاليا، آلمان و پرتغال تشکيل مي‌دادند.

ديگر تيم مرحله يک هشتم نهايي جام نيز غنا نماينده شايسته قاره آفريقاست که با درخششي دور از انتظار، ضعف ديگر تيم‌هاي قاره سياه را به خوبي جبران کرد.

اما در مرحله يک چهارم نهايي جام جهاني تيم برزيل دارنده پنج عنوان قهرماني جهان به مصاف هلند مي‌رود.

برزيلي‌ها در بازي‌هاي نخست خود عملکرد چندان مناسبي نداشته و تنها با درخشش چند بازيکن شاخص خود در برابر حريفان به برتري رسيدند، اما با گذشت زمان پر افتخارترين تيم جهان به روزهاي خوب خود بازگشت تا باز هم بخت نخست کسب جام قهرماني لقب بگيرد.

حريف برزيل، تيم هلند است که همواره با وجود ارائه فوتبالي روان و يکدست از رسيدن به جام قهرماني بازمانده است.

لاله‌هاي نارنجي با اتکا به هواداران پر تعداد خود در آفريقاي جنوبي و استفاده از روشي نتيجه گرا در تمامي چهار ديدار گذشته خود به پيروزي دست يافته و تنها يک بار آن هم از روي نقطه پنالتي دروازه خود را باز شده ديده اند.

بازگشت آرين روبن هافبک خلاق و توانمند هلندي‌ها به ترکيب اصلي مي‌تواند بهترين خبر براي هوادارن هلندي باشد.

روبن که در بازي برابر اسلواکي نيز دقايقي در ميدان حضور داشت و گل اول تيم را به ارمغان آورد، در حال حاضر مصدوميت خود را پشت سر گذاشته و در آمادگي کامل قرار دارد.

در دومين ديدار مرحله يک چهارم نهايي نيز تيم‌هاي غنا و اروگوئه برابر هم صف آرايي مي‌کنند تا با صعود به نيمه نهايي شگفتي ساز جام نوزدهم باشند.

تيم اروگوئه دارنده عنوان قهرماني سال‌هاي ‪ ۱۹۳۰‬و ‪ ۱۹۵۰‬پس از ‪ ۴۰‬سال خود را به مرحله يک چهارم نهايي رسانده و نمي‌خواهد به راحتي اين فرصت طلايي را براي بازگشت به روزهاي خوب از دست بدهد.

اين تيم با هدايت اوسکار تابارز با تجربه و اتکا به خط حمله آتشين خود که از ديه گو فورلان و لوييس سوارز تشکيل شده است براي هر حريفي خطرناک تلقي مي‌شود.

اروگوئه در مرحله قبلي به سختي تيم کره جنوبي را دو بر يک شکست داد و غنا هم که تنها نماينده شايسته قاره سياه در اين جام لقب گرفته است با خوش شانسي و تنها با تفاضل گل بهتر نسبت به استراليا از مرحله گروهي صعود کرد و حالا خود را در جمع بزرگان مي‌بيند.

غناي‌ها در مرحله يک هشتم نهايي تيم آمريکا را دو بر يک مغلوب کرده و به جمع هشت تيم برتر اين رقابتها پيوستند.

بازيکنان تيم غنا اعلام کرده‌اند که تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا پرچم قاره آفريقا را در جام جهاني به اهتزاز درآورند.

در سومين و حساسترين ديدار مرحله يک چهارم نهايي تيم‌هاي پر افتخار و صاحب سبک آرژانتين و آلمان به مصاف هم مي‌روند.

تيم‌هاي آلمان و آرژانتين تاکنون سه و دو عنوان قهرماني جهان را کسب کرده اند و با توجه به ارائه بازي‌هاي زيبا از مدعيان اصلي جام نوزدهم به حساب مي‌آيند.

اين دو تيم در جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬در همين مرحله به مصاف هم رفتند که آلمان در ضربات پنالتي پيروز شد.

رقابت تيم‌هاي آرژانتين و آلمان از سال ‪ ۱۹۸۶‬در مکزيک آغاز شد که آرژانتيني‌ها با کاپيتاني مارادونا در ديدار نهايي با برتري ‪ ۳‬بر ‪ ۲‬برابر آلمان قهرمان جهان شدند و درست چهار سال بعد در ديدار فينال اين آلمان بود که در بازي نهايي آرژانتين را از پيش روي برداشت.

آرژانتين در اين جام با هدايت ديه گو مارادونا و شور و هيجاني که اين مربي نامدار به تيم وارد کرده است، نمايشي دلپذير را از خود به جاي گذاشته و در تمامي ديدارها با اقتدار به پيروزي رسيده است.

از سوي ديگر ژرمن‌ها هم کاملا متفاوت از سال‌هاي قبل نشان داده‌اند و فوتبالي سريع و زيبا را ارائه مي‌دهند که اين مساله آلمان‌ها را از تيمي منفور به گروهي محبوب در بين علاقه مندان به فوتبال تبديل کرده است.

در آخرين بازي مرحله يک چهارم نهايي اسپانياي نامدار به مصاف پاراگوئه مي رود.

پاراگوئه براي نخستين مرتبه پاي به اين مرحله گذاشته و در اين راه حريفان چندان مطرحي را هم مغلوب نکرده است.

اين تيم در مرحله قبل ژاپن را به زحمت و در ضربات پنالتي شکست داد تا به جمع هشت تيم برتر بپيوندد.

اما اسپانيا با جمعي از بهترين و گران قيمت‌ترين بازيکنان جهان تا اين مرحله بالا آمده است و با اتکا به خط مياني مستحکم خود و گلزني‌هاي بي پايان داويد ويا يکي از مدعيان به شمار مي‌رود.

مساله‌اي که به خوبي در تيم تحت ويسنته دل بوسکه ديده مي‌شود، عدم ارايه بازي‌هاي زيبا و هجومي است که اين امر اعتراض کارشناسان و مربيان نامدار اسپانيا را دربرداشته است.

حتي لوييس آراگونس که در سال ‪ ۲۰۰۸‬با ارائه فوتبالي نوين توانست اسپانيا را براي نخستين مرتبه قهرمان اروپا کند به سرمربي حال حاضر تيم انتقاد کرده و معتقد است که دل بوسکه فوتبال رواني که وي به اسپانيا آموخت را خراب کرده است.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل