گزارش پايگاه كنفدراسيون فوتبال آسيا: ايران مي توانست سه Ú¯Ù„ وارد دروازه عراق كند

گزارش پايگاه كنفدراسيون فوتبال آسيا: ايران مي توانست سه گل وارد دروازه عراق كند




 

 


گزارش پايگاه كنفدراسيون فوتبال آسيا: ايران مي توانست سه گل وارد دروازه عراق كند


تاریخ : چهارشنبه ،
22 دی 1389

پايگاه اطلاع رساني فدراسيون فوتبال آسيا درگزارشي از دوحه به بررسي ديدار تيم هاي فوتبال ايران و عراق در چارچوب مسابقات جام ملت هاي آسيا که به پيروزي 2 بر يک تيم فوتبال کشورمان انجاميد، اختصاص داد و نوشت ايران مي توانست گل ديگري را به ثمر برساند.


اين پايگاه نوشت سه شنبه شب نوشت:تيم ايران سه شنبه در ورزشگاه الريان قطر در چارچوب مسابقات جام ملت هاي آسيا درسال 2011 ميلادي در قطر از گروه دي(چهار) با نتيجه 2 بر يک تيم عراق مدافع عنوان قهرماني را شکست داد و اين مسابقات را با پيروزي آغاز کرد.
يونس محمود در دقيقه 13 بازي گل عراق را به ثمر رساند و غلامرضا رضايي در دقايق پاياني نيمه اول ( دقيقه 41 ) گل مساوي و ايمان مبعلي در دقايق پاياني بازي ( دقيقه 83 ) گل پيروزي بخش ايران را وارد دروازه عراق کرد.
قبل از شروع بازي،به دليل احترام به روح درگذشتگان حادثه هوايي ايران که در جريان آن نزديک به 80 تن حوالي اروميه در شمال غرب ايران کشته شدند، يک دقيقه سکوت برقرار شد.
عراق با تمايل و نشاط بيشتر و تبادل توپ بازي را آغاز کرد که باعث شد اين تيم در دقيقه چهارم هنگامي که يونس محمود از تله آفسايدگيري فرارکرد، شوتي را روانه دروازه ايران کند که مهدي رحمتي آن را کنترل کرد.
بالاخره تلاش ها و فشار تيم عراق نتيجه داد و 9 دقيقه بعد عماد محمدرضا ازسمت چپ توپ را با ضربه سر روي دروازه ايران فرستاد که با تغيير مکان رحمتي و ضربه يونس محمود گل عراق وارد دوازه ايران شد.
ايران در دقيقه 24 با ضربه شوت مبعلي و ضربه سر هادي عقيلي مي توانست بازي را به تساوي بکشد که دروازه بان عراق مانع به ثمر رسيدن گل شد.
تيم فوتبال ايران در ادامه بازي فشارش را به سوي جلو افزايش داد و در دقيقه 39 بازي هنگامي که جلال حسيني و جواد نکونام نتوانستند خودشان را به توپ برسانند،محمد غلامي توپ را از بالاي دروازه به بيرون فرستاد.
به هرحال،تيم افشين قطبي سرانجام 3 دقيقه قبل از پايان نيمه اول با پاس مناسب آندرانيک به غلامرضا رضايي و ضربه دقيق وي توپ را وارد دروازه عراق کرد و بازي را به تساوي کشاند.
تيم عراق در ادامه هنگامي بازي را بدست گرفت که شوت هوار محمد باضربه سر علا عبدالزهرا به سوي دروازه ايران رفت که با عکس العمل و مشت رحمتي دروازه بان ايران توپ راهي کرنر شد.
عراق در نيمه دوم نيز بازي را مثل نيمه اول آغاز کرد و تقريبا 4 دقيقه بعد از شروع نيمه دوم ، بازي را در اختيار داشت و تلاش سلام سعيد دراين زمان بسيار زياد بود.
اگرچه ايران در ادامه تلاش کرد به بازي مسلط شود و براثر اشتباه دفاع عراق توپ به رضايي رسيد ولي اين بازيکن توپ را به بيرون فرستاد.
ايراني ها 6 دقيقه قبل از پايان بازي با خطاي بازيکن عراقي سمير سعيد روي محمد رضا خلعتبري مهاجم تيم ذوب آهن ايران وکشيدن پيراهن وي،روي ضربه آزاد که توسط مبعلي زده شد، توپ را به درون دروازه عراق فرستاد.
ايران سپس مي توانست هنگامي که ضربه آزاد پژمان نوري از سمت چپ روي سر عقيلي نشست به گل ديگري دست پيدا کند ولي ضربه سر عقيلي از بالاي دروازه بيرون رفت.


کلمات کلیدی : اخبار فوتبال ایران ، تیم ملی فوتبال ایران ، اخبار لیگ ایران ، اخبار تیم ملی ، فوتبال ایران ، مسابقات فوتبال ، زمان برگزاری فوتبال ، سایت خبر ورزشی ، علی دایی ، بازیهای تیم ملی ، جدول لیگ برتر ، جدول لیگ ایران ، نتیجه فوتبال ، فرهاد مجیدی ، عادل فردوسی پور ، سوتی های جواد خیابانی ، فدراسیون فوتبال ، رنکینگ فوتبال ، تک گل