طعنه‌هاي ونگر Ùˆ فرگوسن به يكديگر

طعنه‌هاي ونگر و فرگوسن به يكديگر




 

 


طعنه‌هاي ونگر و فرگوسن به يكديگر


تاریخ : یکشنبه ،
10 بهمن 1389

تيم فوتبال منچستريونايتد که روزهاي بي‌شکستي را سپري مي‌کند در انديشه شکستن رکورد آرسنال است.


مارتين راجرز ستون نويس ورلد ساکر، به بررسي فصل بدون باخت منچستريونايتد پرداخته و اين تيم را بهترين تيم الکس فرگوسن مي داند. در حالي که تنها دوازده بازي تا پايان ليگ برتر فوتبال انگليس باقي مانده، منچستر يونايتد بدون شکست باقي مانده و در آستانه به دست آوردن يک رکورد در اين زمينه است. تنها تيمي که توانسته در يک فصل بدون شکست بازي ها را به پايان ببرد، آرسنال است. آن‌ها در فصل 2004-2003 توانستند بدون شکست قهرمان ليگ برتر شوند.
تيم سر الکس فرگوسن نزديک به بيست سال است که بدون افت قابل اشاره در سطح اول فوتبال انگليس قرار دارد و همواره يکي از مدعيان قهرماني به شمار مي آمده ولي در فصل جاري آن‌ها کار فوق العاده اي انجام داده اند و در حالي که دو سوم فصل سپري شده، بدون باخت در صدر جدول قرار قرار دارند.
پيروزي دراماتيک هفته گذشته برابر بلکپول نشان از روحيه بالاي آن‌ها براي پيروزي دارد. در نيمه نخست 2 بر صفر عقب افتادند ولي در نيمه دوم با زدن 3 گل به پيروزي رسيدند. داشتن اين روحيه درون يک تيم همواره کارساز بوده است.

چند هفته قبل و در حالي که امتياز تيم ها در صدر جدول نزديک به هم بود و هر تيمي پتانسيل قهرماني را داشت، هري ردنپ سرمربي تاتنهام اعلام کرد که تيمش از رده پنجم بالاتر رفته و مي تواند در انتهاي فصل جام قهرماني را فتح کند ولي پس از گذشت چند هفته ردنپ ديگر روي حرف هايش اصرار نکرد و واقعيت را پذيرفت.
در اين مدت تمام تيم ها امتياز از دست دادند و از صدر جدول دور شدند ولي شياطين سرخ تنها تيمي بودند که پر قدرت ظاهر شدند و هنوز هم گزينه اول قهرماني هستند و مي خواهند نامشان را در تاريخ به ثبت برسانند.
آرسن ونگر سرمربي فرانسوي آرسنال که تيمش در فصل 2004-2003 توانسته بدون باخت قهرمان شود در اين زمينه مي گويد: بله، منچستري ها مقداري هم خوش شانس بوده اند ولي در حال حاضر سخن گفتن از قهرماني بسيار زود است. بايد صبر کرد و ديد آيا آن‌ها مي‌توانند قهرمان شوند يا نه. خط دفاعي پرقدرت يونايتدها يکي از نقاط قوت آن‌ها است و همين موضوع سبب مي شود بتوانند بازي ها را به سود خود به پايان برسانند.
شايد ونگر با کم لطفي از واژه خوش شانس در مورد يونايتد استفاده کرده است. تيم هاي فرگوسن همواره خوب بوده اند و پيرمرد اسکاتلندي در دهه اخير همواره بهترين ها را در اختيار داشته و بهترين ها را به ميدان فرستاده ولي بدون شک تيم کنوني بهترين تيم فرگي است.

در خصوص کم لطفي ونگر زياد هم نبايد تعجب کرد زيرا او و فرگوسن هيچ گاه رابطه خوبي با هم نداشته اند. سال 2004 و زماني که تيم ونگر در ليگ برتر بدون باخت بود و عالي بازي مي کرد، از فرگوسن در اين مورد سوال شد و او با کنايه و غرغرکنان گفت: تعداد تساوي هاي آن‌ها زياد است!
توپچي ها در آن فصل با 26 پيروزي و 12 تساوي و با اختلاف 11 امتياز ليگ برتر را فتح کردند و در فصل بعد از آن و در آستانه ثبت پنجاهمين بازي بدون باخت، در يک بازي زيبا و پر افت و خيز با نتيجه 4 بر 2 به يونايتد باختند تا رکوردشان با 49 ديدار به پايان برسد.
در ليگ سخت و نفس گير انگليس، رکوردي که آرسنال به جا گذاشته قابل ستايش است و اين تيم را به يکي از ماندگارترين تيم ها در اين ليگ تبديل کرده است. از طرفي اگر يونايتدها بتوانند در 15 بازي باقي مانده بدون باخت بمانند، به همان اندازه قابل ستايش خواهند بود با اين تفاوت که مي توان تيم الکس فرگوسن را بهترين تيم تمامي ادوار ليگ برتر ناميد. البته يونايتد ها در اين راه نبايد از تيم هايي مانند ولورهمپتون و بلکپول هم غافل شوند زيرا از دست دادن برتري برابر آن‌ها نيز مي تواند براي شياطين سرخ بهاي گزافي داشته باشد.
به دست آوردن 38 بازي بدون باخت چيزي نيست که به سادگي قابل دسترسي باشد. يونايتدها 3 فصل پيش با در اختيار داشتن کارلوس ته‌وز و کريستيانو رونالدو بازي هاي فوق العاده اي را به نمايش مي گذاشتند و توانستند قهرماني در ليگ برتر و ليگ قهرمانان اروپا را نيز به دست آورند ولي در آن فصل نيز در 5 ديدار بازنده ميدان بودند.

آرسن ونگر در صحبت هايش حداقل در يک مورد درست گفته است. قدرت خط دفاعي يونايتد. نمانيا ويديچ بدون شک فصل بسيار خوبي را سپري مي کند و ريو فرديناند نيز هرگاه آسيب ديده نبوده و در ميدان حاضر شده، نمايش در خور تحسيني داشته است. به علاوه قدرت تفکر دفاعي که در ذهن بازيکنان نهادينه شده، از بهترين نکته هايي است که مي توان در بازي بازيکنان يونايتد در فصل جاري به آن اشاره کرد.
شايد خيلي ها معتقد باشند که يونايتد در اين فصل شايسته به دست آوردن چنين رکوردي نيست زيرا در برخي ديدارها به هيچ وجه خوب بازي نمي کند ولي بايد ياد آور شويم در اين تيم بازيکنان جواني حضور دارند که هنوز پخته نشده اند ولي نسبت به بازيکناني که پيش از آن‌ها در ترکيب قرار داشته اند، بازي هاي بسيار بهتري را به نمايش مي گذارند. شايد بتوان اين تيم را بهترين تيمي ناميد که فرگوسن تاکنون ساخته است.
بهترين تيم تاريخ ليگ برتر؟ هنوز نه ولي تا زماني که نباخته اند مي توان اميدوار بود که در پايان فصل اين عنوان را به دست آورند.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل