چلسی حذف شد ØŒ بارسا صعود کرد

چلسی حذف شد ، بارسا صعود کرد




 

 


چلسی حذف شد ، بارسا صعود کرد


تاریخ : چهارشنبه ،
24 فروردین 1390

منچستر يوناتيد انگليس و بارسلونا اسپانيا با پيروزي مقابل چلسي و شاختار دونتسک به‌جمع 4 تيم برتر ليگ قهرمانان اروپا راه يافتند.


ديدار تيم‌‌هاي منچستر يونايتد و چلسي از دور برگشت مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد که شياطين سرخ موفق شدند 2 بر يک به‌پيروزي برسند تا در مجموع با نتيجه 3 بر يک به‌جمع 4 تيم برتر ليگ قهرمانان راه يابد.

2 تيم در ابتداي اين ديدار بازي روبه‌جلويي را به‌نمايش گذاشتند که با حملات جسته و گريخته همراه بود. اولين خطر جدي اين بازي در دقيقه 13 بازي رخ داد که شوت نيکلاس آنلکا مهاجم چلسي با فاصله اندک از کنار دروازه تيم ميزبان به‌بيرون رفت. حملات چلسي همچنان در اين دقايق ادامه داشت تا در دقيقه 15 فرانک لمپارد هافبک لندني‌ها در موقعيتي مناسب قرار گرفت که عکس العمل زيباي فن‌درسار گلر منچستر مانع از گلزني اين بازيکن شد.
بازي متعادل 2 تيم تا ميانه نيمه اول ادامه داشت تا در دقيقه 26 و روي ارسال تماشايي وين روني، خاوير هرناندز مهاجم مکزيکي و جوان شياطين سرخ با ضربه سر دروازه چلسي را گشود که کمک داور مسابقه به‌درستي اين گل را به‌دليل آفسايد نپذيرفت.

پس از اين موقعيت شاگردان کارلو آنچلوتي بار ديگر در حرکتي رو‌به‌جلو نيکلاس آنلکا را در موقعيت گلزني قرار دادند که ادوين فن‌درسار با خروج از دورن دروازه و محوطه جريمه با تکلي مناسب توپ را از مقابل مهاجم فرانسوي چلسي ربود و به‌بيرون از زمين بازي هدايت کرد.

در ادامه، بازي با حملات معدود 2 تيم ادامه يافت تا در اواخر نيمه اول پاس طلايي وين روني به رايان گيگز و حرکت روبه‌جلوي اين هافبک ولزي به‌سمت دروازه چلسي، خاوير هرناندز را در موقعيت مناسب گلزني قرار داد تا اين مهاجم مکزيکي در دقيقه 44 با دروازه خالي مواجه شود و به‌راحتي دروازه آبي‌پوشان لندني را در اولدترافورد بگشايد.
اين گل مهمترين حادثه نيمه اول اين ديدار بود و در نهايت شاگردان فرگوسن اين نيمه را مانند بازي رفت با برتري يک گل به‌سود خود خاتمه دادند.

در آغاز نيمه دوم کارلو آنجلوتي که چيزي براي از دست دادن نداشت دست به‌تغيير زد و ديديه دروگبا مهاجم ساحل عاجي خود را به‌جاي فرناندو تورس راهي ميدان کرد تا نشان دهد چلسي در اين نيمه با ترکيبي هجومي‌تر نسبت به نيمه اول به‌دنبال جبران مافات است.
دقايق ابتدايي نيمه دوم در ميانه ميدان پيگيري شد، تا در دقيقه 57 شوت زيبا و تماشايي دروگبا با فاصله اندک از کنار دروازه منچستر به اوت رفت.

حملات چلسي ادامه داشت تا در دقيقه 59 خطايي در پشت محوطه جريمه منچستر به‌سود چلسي توسط داور پرتغالي گرفته شد که دروگبا با قرار گرفتن در پشت توپ و ضربه‌اي محکم عکس‌العمل تماشايي فن‌درسار را برانگيخت تا باز هم شاگردان کارلتو در فروريختن دروازه منچستر ناکام بمانند.
دقايقي بعد بار ديگر چلسي دست به‌تغيير زد و اين‌بار کالو را به‌جاي آنلکار روانه ميدان کرد.
چلسي با اين تعويض حملات خود را افزايش داد و بر روي يک ضربه کرنر ضربه سر آلکس مدافع جلو کشيده چلسي با اختلافي اندک به‌بيرون رفت.
چند دقيقه بعد از اين ضربه، شوت تماشايي ناني از پشت محوطه جريمه چلسي، پيتر چک را وادار به عکس العمل کرد.

در ادامه يکي از اتفاقات مهم نيمه دوم اخراج راميرز هافبک برزيلي چلسي بود که سبب شد تيم لندني از دقيقه 70، ده‌نفره به ادامه کار بپردازد.
راميرز با خطا بر روي ناني دومين کارت زرد خود را دريافت کرد تا کار چلسي بيش از پيش سخت تر شود.
5 دقيقه بعد سر آلکس فرگوسن اولين تعويض منچستر را انجام داد و آنتونيو والنسيا را جايگزين ناني کرد.
پس از اين تعويض، فرار عالي دروگبا از پشت محوطه جريمه منچستر اين بازيکن را در موقعيت طلايي قرار داد تا اين مهاجم فرصت طلب با شوتي محکم توپ را از ميان پاهاي فن‌درسار وارد دروازه شياطين سرخ کرد تا اميدهاي چلسي زنده شود.
پس از اين گل تساوي بخش، و در حالي که چلسي در هياهوي اين گل قرار داشت در فاصله يک دقيقه‌ پارک جي‌سونگ مهاجم کره‌اي منچستر با ضربه‌اي تماشايي براي بار دوم دروازه چلسي را باز کرد تا آب سردي بر پيکره چلسي ده‌نفره ريخته شود.
در دقيقه 82 پائولو فريرا مدافع پرتغالي با تصميم سرمربي چلسي به‌جاي آلکس وارد بازي شد تا آخرين تعويض آبي‌هاي لندني هم انجام شود.
چلسي که چيزي براي از دست دادن نداشت همچنان جسته و گريخته به حمله پرداخت و در دقيقه 87 ضربه تماشايي مالودا با عکس‌العمل فن‌درسار همراه شد و اين دروازبان 41 ساله هلندي توپ را به کرنر فرستاد.
در ادامه اين بازي تا پايان در ميانه ميدان پيگيري شد تا شياطين سرخ برد شيرين خانگي را مقابل ديده‌گان تماشاگرانشان تجربه کنند و به مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان صعود کنند.

قضاوت اين ديدار بر عهده بن کوارنچا پرتغالي بود. وي به جان اوشي و پاتريس اورا از منچستر و مالودا و جان تري از چلسي کارت زرد نشان داد، ضمن اينکه راميرز از چلسي با دريافت دومين کارت زرد از اين داور از زمين بازي اخراج شد.

ديگر ديدار سه‌شنبه شب ميان شاختار دونتسک و بارسلونا در اکراين برگزار شد که در پايان شاگردان پپ گوارديولا با گلزني ليونل مسي در نيمه اول و در دقيقه 43 به‌پيروزي رسيدند تا با توجه به برتري باري رفت، در مجموع با نتيجه 6 بر يک گام به مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان بگذارد تا در اين مرحله به احتمال فراوان به‌ديدار رئال مادريد برود تا شاهد ال‌کلاسيکو ديگري اين‌بار در ليگ قهرمانان باشيم.

مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان چهارشنبه شب با 2 ديدار خاتمه مي‌يابد که در اين بازي‌ها تاتنهام در وايت‌هارت‌لين ميزبان رئال مادريد است و شالکه آلمان پذيراي اينترميلان ايتاليا است.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل