بدشانسی آرسنال Ùˆ برد خانگی چلسی

بدشانسی آرسنال و برد خانگی چلسی




 

 


بدشانسی آرسنال و برد خانگی چلسی


تاریخ : پنج شنبه ،
1 اردیبهشت 1390

شاگردان ونگر يک بار ديگر در ديداري که با دو گل ازحريف پيش بودند، در نهايت به نتيجه اي بهتر از تساوي 3-3 نرسيدند تا شانس هاي اين تيم براي قهرماني با از دست دادن مکان دوم جدول کمرنگ تر از قبل شود.


این تساوی البته برای تاتنهامی ها نیز نتیجه مطلوبی نبود. شاگردان هری ردنپ برای رسیدن به مکان چهارم جدول نیاز به سه امتیاز این دیدار داشتند اما در نهایت به یک امتیاز از این دربی خانگی قناعت کردند.

بازی همان طور شروع شد که از یک دربی انتظار می رفت، سریع و شناور. تنها 5 دقیقه طول کشید تا اولین گل در این دیدار به ثمر برسد. سسک فابرگاس از اشتباه تام هادلستون استفاده کرد و با یک پاس عالی در موقعیتی مناسب تئو والکات را صاحب توپ کرد واین مهاجم جوان نیز با ضربه پای راست دقیقش دروازه تاتنهام را باز کرد.

بعد از این گل ضرباهنگ بازی تغییر نکرد و تنها دو دقیقه بعد تاتنهامی ها گل تساوی را به ثمر رساندند. رافائل فن در فارت ارسال بلند ودران کورلوکا را عالی مهار و سپس با ضربه ای بهتر دروازه شچسنی را باز کرد.

این گل باعث نشد آرسنالی ها پا پس بکشند و خیلی زود برتری شان را بار دیگر به رقیب همشهری دیکته کردند. این بار نوبت سمیر نصری بود تا با عبور از خط دفاعی حریف توپ را به قعر دروازه گومز بفرستد.

والکات با یک ارسال موقعیت سومین گل را برای رابین فن پرسی فراهم کرد تا در فاصله چهار دقیقه به پایان نیمه اول حساب کار 3-1 شود. مانند دیدار رفت یک بار دیگر توپچی ها با دو گل از حریف جلو افتادند اما تجربه نشان داده بود آرسنالی ها حتی وقتی 4-0 هم از حریف جلو می افتند، پیروزی شان قطعی نیست.

نیمه اول به پایان نرسیده بود که تام هادلستون اشتباهش را با زدن گل دوم تیمش جبران کرد. ضربه سر پیتر کراوچ با تعلل فابرگاس به هادلستون رسید و او نیز با ضربه ای دقیق شانسی برای شچسنی باقی نگذاشت.

نیمه دوم پایاپای بود وهر دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی داشتند ام سرانجام این رافائل فن در فارت بود که با زدن گل سوم تیمش، یک بار دیگر آرسنال را از رسیدن به پیروزی باز داشت.

با این تساوی اختلاف 6 امتیازی آرسنال و منچستریونایتد در صد جدول حفظ شد. ضمن اینکه چلسی نیز 64 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از آرسنال در رده دوم قرار گرفت.

------------------------------------

تيم چلسي با پيروزي 3-1 مقابل بيرمنگام، علاوه بر رسيدن به شش امتيازي منچستريونايتد صدرنشين، به رتبه دوم جدول صعود کرد.


کارلو آنچلوتی در این دیدار نسبت به دیدار مقابل وست بروم تیمش را تنها با یک تغییر روانه میدان کرد. در این دیدار برانیسلاو ایوانوویچ روی نیمکت بود و کارلتو ترجیح داد در سمت راست خط دفاعی از پائولو فریرا استفاده کند. علاوه بر این فرناندو تورس برای دومین دیدار پیاپی بازی را از روی نیمکت آغاز کرد.

چلسی بازی را خیلی خوب آغاز کرد و خیلی زود به گل رسید. فلورن مالودا در دقیقه سوم بازی اولین گل تیمش را به ثمر رساند. این گل با ارسال عالی جان تری که پائولو فریرا را در سمت راست در فضایی مناسب صاحب توپ کرد، آغاز شد. فریرا هر طوری بود توپ را کنترل کرد و آن را روی دروازه بیرمنگام فرستاد. دروگبا روی توپ تاثیر گذاشت و سرانجام مالودا با یک ضربه والی بن فاستر را مغلوب کرد.

آبی ها برای زدن گل دوم تا دقیقه 25 متظر ماندند. در این گل هم دروگبا تاثیر گذار بود. او کالو را صاحب توپ کرد و این مهاجم ساحل عاجی بعد از عبور از دو مدافع حریف وارد محوطه جریمه شد و با ضربه ای محکم دروازه بن فاستر را برای بار دوم باز کرد.

نیمه اول با همین دو گل به پایان رسید تا شاگردان کارلتو با خیالی آسوده تر نیمه دوم را آغاز کنند. نیمه دوم هم با حملات میزبان آغاز شد. آنها می توانستند در همان دقایق ابتدایی اختلاف را بیشتر کنند اما داوید لوئیس و اسین نتوانستند روی توپ های ارسالی دروگبا، دروازه بیرمنگام را باز کنند.

با این وجود طولی نکشید که اختلاف به سه گل رسید و این مالودا بود که برای دومین بار در این دیدار گلزنی کرد. این گل روی ارسال عالی رایان برتراند، بازیکن جوان و تعویضی آبی ها، به دست آمد.

با این گل عطش بازیکنان چلسی کمی فرو نشست و در دقیقه 76 بود که بیرمنگامی ها این فرصت را پیدا کردند تا اختلاف را کمتر کنند.خطای داوید لوئیس روی مت دربی شایر در گوشه محوطه جریمه چلسی، یک ضربه پنالتی را نصیب حریف کرد. سباستین لارسن و کرگ کاردنر برای زدن ضربه پنالتی کمی با هم بحث کردند و در نهایت این بازیکن سوئدی بیرمنگام بود که این ضربه پنالتی را به تک گل تیمش تبدیل کرد.

در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا چلسی با 64 امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرد.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل