راز شوت‌های "دیوید بکهام" آشکار شد

راز شوت‌های




 

 


راز شوت‌های "دیوید بکهام" آشکار شد


تاریخ : یکشنبه ،
13 تیر 1389

فیزیکدان با مطالعه بر روی ساختار و آیرودینامیک توپ در هنگام زدن ضربات سنگین در رقابتهای فوتبال، راز فیزیکی شوتهای حیرت آور برخی از فوتبالیستها از جمله "دیوید بکهام" را آشکار کردند.

برخی از فوتبالیستها در میدان بازی با چندان قدرتی بازی می کنند که گویی در حال مبارزه با نیروهای طبیعت هستند. مطالعات جدیدی که توسط محققان کالج لینچبرگ انجام گرفته نشان می دهد چگونه بزرگترین فوتبالیستهای جهان می توانند با کمک توپ و پاهایشان چنین حرکات جادویی را در زمین فوتبال انجام دهند.

در حالی که طرفداران فوتبال برای یافتن نتیجه نهایی بازیهای جام جهانی به صفحه‌های تلویزیونهای خود چسبیده اند "جان اریک گوف" پروفسور فیزیک بر روی حرکات توپ فوتبال مطالعات آیرودینامیکی (مطالعه بر روی حرکات هوا و فعل و انفعال آن در برابر یک جسم در حال حرکت) انجام داده است.

وی بر روی تغییر ساختار توپ در هنگام حرکت کردن، میزان زبری و سختی سطح توپ و چگونگی تاثیر نیروی هوای نامتقارن بر روی مسیر توپ پس از ضربه زدن به آن تمرکز کرد.

بررسیهای وی منجر به درک این نکته شد که چگونه کاهش تراکم هوا در بازیهایی که در ارتفاعات انجام می گیرند مانند رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی منجر به خلق صحنه هایی شگفت آور از حرکت توپ در میدان بازی خواهد شد، مشابه ضربه هایی که در این دور از بازیها بارها به نمایش گذاشته شدند.

به گفته وی به دلیل بالا بودن سرعت توپ بیش از سرعتی که بازیکنان به آن خو گرفته اند، ضربه های معمولی آنها به شوتهای قدرتمند و شگفت انگیزی تبدیل می شوند. برای "گوف" فوتبال ورزشی فراتر از فعالیتی بدون توقف است به اعتقاد وی فوتبال لابراتوار زنده ای است که در آن معادلات فیزیکی به صورت مداوم به اثبات می رسند.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل