جام 2010 Ùˆ پاياني براي افسانه پيراهن شماره 10

 جام 2010 و پاياني براي افسانه پيراهن شماره 10




 

 


جام 2010 و پاياني براي افسانه پيراهن شماره 10


تاریخ : دوشنبه ،
14 تیر 1389

شماره 10 مدت هاست که در دنياي فوتبال از قدرتي جادويي برخوردار بوده است ولي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي پاياني بود براي قدرت اين شماره .


به نقل از خبرگزاري فرانسه، با نگاهي به ادوار گذشته جام جهاني فوتبال متوجه مي شويم که تمامي کساني که پيراهن شماره 10 را بر تن مي کردند، از بزرگان فوتبال محسوب مي شدند.
پله در برزيل، مارادونا در آرژانتين از جمله بازيکناني بودند که در دوران بازيگري خود پيراهن شماره 10 را بر تن مي کردند و بعد از آنها نيز نوبت به زيدان رسيد که در جام جهاني 98 پيراهن شماره 10 را برتن کند.
کاکا شماره 10 برزيل بر اين اميد بود که بتواند نام خود را در دفتر مشاهير جام جهاني به ثبت رساند اما، نمايش ضعيف او باعث شد تا اين آرزو تحقق نيابد.
عملکرد ضعيف کاکا در جام جهاني 2010 که در امر گلزني هم موفق نشد، چيزي نبود که طرفداران فوتبال برزيل انتظار داشتند.
اما در مورد شماره 10 آرژانتيني ها ، ليونل مسي هم نمي توان چيزي بيشتر از اين به زبان آورد، در جام جهاني 2006 ميلادي مسي در حالي شاهد شکست تيمش در ضربات پنالتي به آلمان ها بود که بر روي نيمکت ذخيره ها نشسته بود ولي در جام 2010 هم که در ميدان حضور داشت، نتوانست به عنوان بهترين بازيکن جهان تيمش را ياري دهد و هرچه تلاش کرد و عرض و طول زمين را دويد به جايي نرسيد و اين بار هم آلمان ها توانستند آرژانتين را با نتيجه پرگل 4 بر صفر در هم کوبند.
براي انگليسي ها هم حقيقت چيزي جز اين نبود، انگليسي هايي که زماني با جف هرست موفق شده بودند تا در فينال جام جهاني 66 با سه گل وي به قهرماني رسند، در اين جام نتوانستند با وين روني راه وي را ادامه دهند.
فرانسه و ايتاليا هم که زماني بازيکنان بزرگي در اين تيم ها پيراهن شماره 10 را برتن مي کردند در اين جام نتوانستند با سيدني گووو و آنتونيو دي ناتاله راه بزرگان فوتبال خود زيدان و روبرتو باجو را ادامه دهند.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل