فابرگاس: رفتنم از بارسا تقصیر خودم بود !

فابرگاس: رفتنم از بارسا تقصیر خودم بود !




 

 


فابرگاس: رفتنم از بارسا تقصیر خودم بود !


تاریخ : شنبه ،
29 مرداد 1390

هافبک تازه وارد تيم بارسلونا پس از بازگشت به زادگاهش مي‌گويد نيامده تا جانشين ژاوي شود.



سسک فابرگاس سرانجام پس از چند سال کش و قوس سرانجام هفته‌ي گذشته به باشگاه مورد علاقه‌اش پيوست و البته در اولين حضورش که شش دقيقه هم بيشتر نبود به يک جام رسيد!

در حالي که برخي کارشناسان با توجه به بالا رفتن سن مغز متفکر تيم بارسلونا حضور فابرگاس را به عنوان جانشين ژاوي درنظر گرفته‌اند، کاپيتان پيشين تيم آرسنال موضوع جانشيني ژاوي را رد کرده و دوست دارد در کنار او بازي کند نه جاي او.

فابرگاس پس از اولين بازي که با پيراهن آبي – اناري بارسلونا به ميدان رفت در شبکه بارسا حاضر شد و در گفتگویی عنوان کرد: من، ژاوي، اينيستا و تياگو آلکانترا مي‌توانيم در ميانه‌ي ميدان بازي کنيم و با توجه به اين که بازيهاي زيادي تا پايان فصل داريم همه براي بازي کردن فرصت پيدا خواهيم کرد.

وي ادامه داد: اطمينان دارم که مي‌توانيم در کنار هم تيم خوبي تشکيل دهيم و با بازيکنان خوبي که در اختيار داريم مي‌توانيم در پايان فصل نتايج خوبي را رقم بزنيم.

فابرگاس با اشاره به وقايع رخ داده در ماه‌هاي گذشته هم عنوان کرد: در ماه‌هاي گذشته زير فشار زيادي قرار داشتم. گاهي اوقات روحيه‌ام را از دست مي‌دادم. از طرف ديگر مي‌دانستم که باشگاه آرسنال هم حق دارد براي فروختن من مقاومت نشان بدهد. مي‌دانستم که فروختن من براي آرسنال گران تمام خواهد شد.

کاپيتان آرسنال در اين گفتگو حرف‌هايي را براي اولين بار به زبان آورد و درباره‌ي جدايي هشت سال پيش گفت: اشتباه از خودم بود. در جدا شدنم از بارسلونا خودم تا اندازه‌اي مقصر بودم. هيچ وقت در منتهاي آمال و آرزوهايم نمي‌ديدم که بتوانم در ترکيب اصلي حضور پيدا کنم اما در زماني که بچه بودم و در آرسنال بازي مي‌کردم به روزي مانند دوشنبه که به بارسلونا بر مي‌گردم فکر کرده بودم.

فابرگاس همچنين اظهار کرد: ژاوي در آن زمان بسيار جوان بود و من با شرايطي که داشتم هرگز فکر نمي‌کردم که بتوانم در تيم اصلي بازي کنم. آندرو و بازيکنان ديگري در تيم C بارسا حضور داشتند که از من بسيار جلوتر بودند. من به وضوح ديدم که از ديگران عقب افتاده‌ام و ديگر کسي من را نمي‌بيند. در همين زمان بود که مورد توجه يک تيم انگليسي قرار گرفتم و آرسن ونگر در حالي که پيش از اين او را نمي‌شناختم از تعطيلاتش زد و به اسپانيا آمد تا با من مذاکره کند.

شماره‌ي 4 بارسلونا که به نوعي جانشين گوارديولا به شمار مي‌آيد درباره‌ي بازگشتش به بارسلونا هم گفت: شايد در بدترين زمان ممکن به بارسلونا برگشتم. بازگشتم به بارسلونا براي باشگاه گران تمام شد، اما نياز داشتم که يک چالش و يک ميدان جديد را در زندگي‌ام تجربه کنم. احساس مي‌کردم در آرسنال در جا مي‌زنم و حرکت رو به جلو ندارم. نياز داشتم به تيم ديگري بروم تا انگيزه براي تلاش بيشتر به دست بياورم.

فابرگاس درباره‌ي بازي کنار ستاره‌هايي مانند ژاوي و اينيستا هم گفت: در بارسلونا فاز جديدي را تجربه خواهم کرد. در کنار ژاوي و اينيستا که دو چهره‌ي شناخته شده و نامدار در جهان فوتبال هستند مي‌توانم چيزهاي زيادي بگيرم. فکر مي‌کنم بارسلونا بتواند امسال هم فوتبال فوق العاده‌اي را به نمايش بگذارد. ما بايد امسال هم خودمان را در زمين ثابت کنيم.

هافبک ملي پوش بارسلونا درباره‌ي وضعيت سن و سالش عنوان کرد: من در حال حاضر 24 ساله هستم و فکر مي‌کنم دوران اوج من در حال آغاز شدن باشد. هنوز بايد چيزهاي زيادي ياد بگيرم و در سال‌هاي که پيش رو دارم رشد و پيشرفت کنم.

وي در پايان درباره‌ي تلفظ نامش در اسپانيا هم گفت: زماني که به آرسنال رفتم ابتدا به من سسک مي‌گفتند اما ناگهان اسمم عوض شد و فابرگاس صدايم مي‌زدند. البته به هيچ وجه خرافاتي نيستم. در انگليس مجبور بودم فابرگاس باشم چرا که معمولا بازيکنان خارجي را با نام فاميلي صدا مي‌زنند. با همين اسم بودم که در يورو و جام جهاني با تيم ملي اسپانيا قهرمان شدم. حالا اينجا همه به من گويند سسک. اما اگر ديدم با نام فابرگاس بهتر بازي مي‌کنم تصميم مي‌گيرم که فابرگاس باشم و به قهرماني‌هايم ادامه دهم!


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل