مشکل مرموز اسنايدر!

 مشکل مرموز اسنايدر!




 

 


مشکل مرموز اسنايدر!


تاریخ : سه شنبه ،
1 آذر 1390

هافبک هلندي اينترميلان روزهاي سختي را با اين تيم پشت سر مي‌گذارد، البته او چنين دوراني را در رئال مادريد نيز تجربه کرده بود.


تفاوت بین وسلی اسنایدر رئال مادرید و اینترمیلان بسیار کم است. او بازیکنی با انرژی بسیار کم است و نمی‌تواند تا دقیقه‌های پایانی بازی انرژی خود را حفظ کند. البته دلایل بسیار زیادی وجود دارد که نرآتزوری اکنون در بین چهار تیم انتهای جدول سری آ قرار گرفته ولی افت اسنایدر را می‌توان یکی از این دلایل اصلی این موضوع دانست.

اسنایدر دو فصل پیش ستاره اینتر در تمام بازی‌ها و به نوعی رهبر خط هافبک نرآتزوری به شمار می‌رفت، در فصلی که آن‌ها توانستند ۳ جام را به‌دست آورند. او بازی‌های فوق‌العاده خود را در جام جهانی 2010 نیز ادامه داد و ۵ گل در این جام معتبر به ثمر رساند. هیچ بازیکنی تاکنون نتوانسته پس از موفقیت در بازی‌های باشگاهی در جام جهانی نیز موفق ظاهر شود.

اسنایدر فصل پس از جام جهانی را خوب شروع نکرد. بسیاری دلیل این امر را بازی‌های زیاد در فصل گذشته و حضور در جام جهانی دانستند. او به سایه‌ای از اسنایدر فصل قبل تبدیل شده بود. او مانند همیشه سعی می‌کرد در بازی موثر بازی کند ولی بازی او طراوت خود را از دست داده بود. در این میان هیچ‌کس به اندازه خود اسنایدر مقصر نبود.

خیلی زود مشخص شد او از بیماری کم خونی رنج می‌برد. او مدتی از میادین دور بود و زمانی‌که بازگشت،‌ نرآتزوری آن تیمی نبود که فصل پیش از آن ۳ جام را به خانه برده بود. او نیز افت فاحشی را تجربه می‌کرد و هرگز نتوانست برای تیمش مانند فصل پیش بازی کند. در واقع آخرین بازی که اسنایدر توانست در ترکیب نرآتزوری موثر بازی کند و تیمش را رو به جلو ببرد، فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 بود.

عملکرد وسلی اسنایدر در طول دوران بازی:

فصل باشگاه بازی گل

03-2002 آژاکس 23 5
04-2003 آژاکس 38 10
05-2004 آژاکس 42 10
06-2005 آژاکس 31 12
07-2006 آژاکس 47 22
08-2007 رئال مادرید 37 9
09-2008 رئال مادرید 28 2
10-2009 اینتر 41 8
11-2010 اینتر 39 7
12-2011 اینتر 10 2

زمانی‌که اسنایدر در نیم فصل دوم فصل 10-2009 نتوانست حتی یک گل در بازی‌های لیگ به ثمر برساند، تاثیرگذاری او در بازی‌های تیمش با تردید روبه‌رو شد. او فصل پس از آن در اینتر نیز با همین مشکل مواجه بود. سرمربی نرآتزوری در آن زمان خوزه مورینیو بود. او ترجیح داد تیمش را پیرامون اسنایدر بچیند. این کار مورینیو جواب داد و اسنایدر بار دیگر توانست به روزهای خوبش بازگردد. این شیوه برای اسنایدر جواب داد و او در آن فصل بیش از همه بازیکنان اینتر برای تیمش موثر بازی کرد.

وسلی اسنایدر در چند ماه اخیر در ترکیب اینتر روزگار خوبی نداشته و همواره به دنبال راهی بوده تا شرایطش را تغییر دهد. حضور او در زمین بازی با سر پاپین و شانه‌هایی افتاده نمی‌تواند نشان از آن داشته باشد که این بازیکن در بهترین شرایط خود قرار دارد. او در لباس سیاه و آبی بیش از هر زمان دیگری دچار مشکل شده است. بیش از آن‌که توجه کنیم در اطراف او چه می‌گذرد، باید به دنبال این باشیم که بر هافبک ملی پوش هلند چه می‌گذرد. او از شرایط خود در جوزپه مه‌آتزا راضی نیست. این را می‌توانید از رفتار و حرکات او درک کنید.

البته این نخستین باری نیست که آسیب دیدگی و شرایط بر روی فوتبال وی تاثیر منفی می‌گذارد. این اتفاق درست زمانی‌که در رئال مادرید بازی می‌کرد نیز برای او افتاده بود. فصل 07-2006 آخرین فصلی بود که وی در فوتبال هلند حضور داشت. او با رفتن به رئال برای باشگاه 23 میلیون پوند درآمدزایی کرد و نخستین فصل خود در این تیم اسپانیایی را بسیار عالی کار کرد. او گل پیروزی بخش رئال در دربی مادرید برابر اتلتیکو را به ثمر رساند، ۲ گل از ۵ گل تیمش در ورزشگاه ال مادریگال را برابر ویارئال به ثمر رساند و در پایان فصل با ۹ گل و ۹ پاس گل، فصلی فوق‌العاده را به پایان رساند ولی در شروع فصل جدید اوضاع به شکلی باورنکردنی تغییر کرد.

او دچار آسیب دیدگی از ناحیه زانو شد و مصدومیتش بیش از زمانی‌که تصور می‌شد به طول انجامید. او نتوانست در بازی‌های ابتدایی فصل تیمش را همراهی کند. همین امر موجب شد تا او نتواند در ادامه فصل با آمادگی و روحیه کافی در ترکیب تیمش حضور پیدا کند. بارسلونا نیز در آن زمان اوج گرفته بود و بسیار عالی بازی می‌کرد و مادرید را زیر سایه خود برده بود. سرمربی رئال زیر فشار قرار داشت و رئیس باشگاه نیز با مشکل روبه‌رو شده بود. برند شوستر سرمربی این تیم اعتراف کرد رئال در شرایط کنونی نمی‌تواند از پس بارسا برآید و رامون کالدرون رئیس باشگاه نیز به دلیل دست داشتن در تبانی در زمان رای گیری مجبور به استعفا شد تا خوانده راموس، سرمربی جدید این تیم مجبور باشد رئال از هم پاشیده را بار دیگر به تیمی منسجم تبدیل کند.

او توانست. رئال 15 دیدار پیاپی را با پیروزی پشت سر گذاشت و اسنایدر نیز جزئی از آن تیم رویایی بود ولی در آن تیم، تنها برخی بازیکنان خوب بودند و خیلی زود تیره روزی‌های رئال آغاز شد. آن‌ها در لیگ قهرمانان در مجموع ۵ بر صفر به لیورپول باختند. اسنایدر نیز افتی باور نکردنی را تجربه می‌کرد و تا پایان فصل تنها ۲ گل زد و ۲ پاس گل داد. در ادامه فصل نیز آسیب دید و نتوانست تیمش را از شکست 6 بر 2 برابر بارسلونا نجات دهد.

زمانی‌که او در آن تابستان از رئال به اینتر پیوست، همه می‌دانستند که کاری را انجام داده بر خلاف میلش بوده ولی پس از آن همه یک بار دیگر اذعان کردند انتقال به اینتر بهترین اتفاقی بوده که می‌توانسته برای او رخ دهد زیرا اسنایدر یک بار دیگر در مسیر پیشرفت قرار گرفت. او زمانی هم که در آژاکس بازی می‌کرد، آخرین ستاره‌ای بود که این تیم هلندی او را فروخت و روزهای بسیار سختی را در آن تیم سپری کرد. در رئال نیز اوضاع سختی داشت و پس از دوران آسیب دیدگی به زحمت توانست خود را از آن شرایط بیرون بکشد و اکنون در اینتر. او از آسیب دیدگی بازگشته و روزگار خوبی هم ندارد. شرایط می‌تواند به ۲ شکل برای او پیش برود. با ادامه حضور در اینتر یک بار دیگر به روزهای خوبش بازگشته و به بازیکنی تاثیر گذار در ترکیب تیمش تبدیل می‌شود و یا در ژانویه یا آخر فصل اینتر را ترک کرده و به تیم دیگری نقل مکان کند. کسی نمی‌داند. تنها چیزی که مشخص است این است که او بارها در شرایطی مشابه قرار داشته که دلیل آن نیز پوشیده است.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل