اسپانيا با نگراني Ùˆ اضطراب به مصاف آلمان مي رود

 اسپانيا با نگراني و اضطراب به مصاف آلمان مي رود




 

 


اسپانيا با نگراني و اضطراب به مصاف آلمان مي رود


تاریخ : چهارشنبه ،
16 تیر 1389

تيم ملي فوتبال اسپانيا در آستانه برگزاري مرحله نيمه نهايي خود در برابر تيم قدرتمند و جوان آلمان، دچار اضطراب و دل نگراني هايي شده که مي تواند به شکستش در اين رقابت منجر شود.


"ويسنته دل بوسکه"، سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا، که تيمش امشب در چارچوب مسابقات جام جهاني آفريقا بايد به مصاف با تيم آلمان برود، در تحسين ژرمن ها گفت که اين تيم همواره از دوران کودکي، تحسين وي را برانگيخته است.
به اعتقاد برخي مفسران و کارشناسان ورزشي، اظهار نظرهاي دل بوسکه و بعضي از بازيکنان تيم ملي فوتبال اسپانيا از جمله "ايکر کاسياس" سنگربان نامدار اين تيم، مبني بر اين که ديدار امشب برابر آلمان مهمترين مسابقه تاريخ فوتبال اسپانيا است، حکايت از آن دارد که آنها از هم اکنون به فکر آماده کردن افکار عمومي براي پذيرش شکست احتمالي اين ديدار هستند.
اين در حاليست که مردم اسپانيا از آغاز مسابقات جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي و برغم شکست تيم ملي فوتبال کشورشان در نخستين ديدار در مقابل سوئيس با شعار "ما مي توانيم" در روياي قهرماني جهان بسر مي برند.
مردم اسپانيا که يک بار و با توسل به شعار "ما مي توانيم" در جام ملتهاي اروپا در سال 2008 ميلادي طعم شيرين قهرماني را چشيدند، اکنون که پس از 60 سال دوباره تيم خود را در جمع چهار قدرت برتر جهان فوتبال مي بيند به کمتر از قهرماني کشورشان قانع نيستد، اما قدرت ماشين گلزني آلمانها که صاحب برترين خط حمله جام هستند، اين رويا را حداقل روي کاغذ، دست نيافتني نشان مي دهد.
به نظر مي رسد، بزرگترين مشکل ويسنته دل بوسکه، سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا، براي اينکه بتواند از ميدان رقابت امشب با آلمانها، پيروز از صحنه خارج شود، تقويت روحيه بازيکنانش است، حال آنکه اظهارات وي بيانگر آن است که وي بيش از همه به حفظ موقعيت خود و توجيه پيشاپيش شکست احتمالي ديدار امشب است و اين تفکر تاجايي پيش رفته که اظهارات اين مربي به نوعي خودزني شباهت يافته است و مي رود که کار را براي او مشکل تر کند.
دل بوسکه تاکنون در اظهار نظر در مورد حريفان پيشين تيم ملي فوتبال اسپانيا در جام جهاني آفريقا به محافظه کاري و کلي گويي مي پرداخت و قدرت آنها را به گونه اي تفسير مي کرد که تيم اسپانيا به لحاظ روحي آسيب نبيند، اما اکنون تحليل او در مورد تيم آلمان اينگونه نيست و اگر اين ترفندي نباشد که ژرمن ها را دچار غرور کاذب براي دستيابي به يک پيروزي سهل کند تا از اين طريق به آنها ضربه بزند ، بايد گفت که دل بوسکه از هم اکنون حداقل در جنگ رواني بازنده ميدان است.
اظهارات دل بوسکه مبني بر اين که "اسپانيا در حقيقت تاکنون از وقايع مهم در جام جهاني دور بوده است" و طرح اين پرسش که آيا باز هم تاريخ تکرار خواهد شد و آلمانها در فينال حاضر خواهند شد؟ به نظر نمي آيد سلاح موثري براي غلبه بر آلمانها باشد که بر اساس حافظه تاريخي هميشه بدون هيچ ترديدي به اجراي برنامه هاي تاکتيکي خود در ميدان مي پردازند و حتي دريافت گل هاي متعدد از حريفان نيز آنها را اجراي تاکتيک هاي تيمي خود باز نمي دارد.
مربي تيم ملي فوتبال اسپانيا در تحليل تيم ملي فوتبال آلمان رقيب اسپانيا در نيمه نهايي جام جهاني گفته است: "توازن قوا در اين بازي حرف اول را مي زند. آلمانها خوب ضد حمله مي کنند و داراي قدرتهاي فردي و دفاعي خوبي هستند.
دل بوسکه مي افزايد: هر دو تيم قوي بوده و نماينده فوتبال اروپا هستند، اما تفاوت هايي هم با يکديگر دارند، آلمانها بيشتر بازي مستقيم و ارسال هاي بلند را دنبال مي کنند و اسپانيا بيشتر بازي با توپ را دستور کار خود دارد.
وي تصريح مي کند: تيم آلمان بازيکنان بسيار خوبي مانند "لام"، "شوينستيگر"، "کلوزه" و "اوزيل" در اختيار دارد که در هر تيمي سرنوشت ساز هستند.
ويسنته مي گويد: آلمانها فوتبال خود را به طور خوب و اصولي اصلاح کرده اند تا پس از يک دوره نزولي، دوباره خود را احياء کنند.
مربي سالامانکايي تيم ملي فوتبال اسپانيا در گفتگو با روزنامه ورزشي "مارکا" ضمن تشريح برنامه و تحولات تيم اسپانيا در دوره مربيگري خود که پس از جام ملتهاي اروپا در سال 2008 آغاز شده است و مقايسه آنها با دوره مربيگري "لوئيس اراگونس" نيز اظهار مي دارد: تيم اسپانيا نسبت به سال 2008 ميلادي تفاوت هاي زيادي نکرده است.
وي مي گويد: دو سال زمان طولاني است، اما نخواسته ايم که هيچ ردپايي را از زمان بزداييم و سعي کرده ايم که با وجود فرآيند تغييرات و بدون فراموش کردن گذشته به راهمان ادامه دهيم.
دل بوسکه مي افزايد: پس از جام ملتهاي اروپا احساس شگفت انگيزي به ما دست داده است، اما در حقيقت فراز و نشيب هايي را پشت سر گذاشته ايم.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل