اسپانيا Ùˆ هلند در آستانه فينالي كلاسيك

 اسپانيا و هلند در آستانه فينالي كلاسيك




 

 


اسپانيا و هلند در آستانه فينالي كلاسيك


تاریخ : یکشنبه ،
20 تیر 1389

هيجان اولين جام جهاني فوتبال در خاک آفريقا يکشنبه شب با برگزاري بازي فينال بين دو تيم اسپانيا و هلند براي کسب بزرگترين جايزه دنياي اين ورزش به اوج خود مي‌رسد.


معمولا بهترين بازي‌هاي جام جهاني در نيمه نهايي برگزار مي شود اما بعد از يک ماه شگفتي حالا اين دو تيم از نظر تکنيکي، تاکتيکي و اخلاقي نوک قله ايستاده اند.

فينال جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬علاوه بر اينکه براي اولين بار است در آفريقا برگزار مي‌شود، اولين‌هاي ديگري هم دارد.

هر دو تيم فيناليست با وجود قدرتي که در فوتبال دارند تاکنون موفق به قهرماني نشده‌اند و از سوي ديگر براي اولين بار است که يک تيم اروپايي قرار است در قاره ديگري قهرماني در جام جهاني را تجربه کند.

اين اولين فينال اسپانيا و سومين فينال هلند است که در جام‌هاي ‪ ۱۹۷۴‬و ‪ ۱۹۷۸‬توانست عنوان نايب قهرماني را به دست آورد.

رسيدن دو تيم اسپانيا و هلند به فينال جام جهاني درس‌هاي زيادي را به ديگر تيم‌هاي شرکت‌کننده در اين بازي‌ها داد. آنها نشان دادند که اتحاد تيمي بسيار مهمتر از تکيه مدعيان پيش از مسابقات بر استعدادهاي فردي بازيکناني چون کريستيانو رونالدو و وين روني است.

تيم ملي اسپانيا مدافع عنوان قهرماني اروپا که توانست آلمان قدرتمند را در نيمه نهايي شکست بدهد، مدعي اصلي قهرماني به شمار مي‌رود.

آنها تيم محبوب بسياري از علاقمندان به فوتبال از کودکان پا به توپ در حومه شهرها گرفته تا مطبوعات سراسر دنيا هستند که با نظرسنجي‌هاي خود قهرماني آنها را پيش بيني کرده اند.

اما شکست هلند هم با وجود بازيکناني چون ديرک کويت، وسلي اشنايرد و آرين روبن کار ساده‌اي نيست.

اين تيم که نسبت به گذشته بازي دفاعي تري را به نمايش گذاشته است، تمامي ‪ ۱۴‬مسابقه جام جهاني خود از جمله بازي‌هاي مقدماتي را برده است.

از طرفي اسپانيا که با توانايي حفظ توپ و پاسکاري‌هاي دقيق بازيکنانش ژرمن‌ها و تيم‌هاي ديگر را حيرت زده کرد، از قدرت کافي در مقابل دروازه حريفان برخورد دار نيست به طوريکه، فقط هفت گل در شش بازي خود زده است.

فرناندو تورس مهاجم سرشناس اسپانيا که به تازگي از عمل جراحي بازگشته تاکنون گلي به ثمر نرسانده تا همه اميد آنها به داويد ويا بهترين گلزن جام با ‪ ۵‬گل در کنار اشنايدر، ديه گو فورلان اروگوئه‌اي و توماس مولر آلماني باشد.

يازده بازيکن تيم هلند هم در حالي در سايه عظيم يوهان کرايف بر فينال نوزدهمين دوره به ميدان مي‌روند که ميراثي از توتال فوتبال هستند.

آنها مي‌خواهند به چيزي برسند که هرگز کرايف و همکارانش نتوانستند به آن دست يابند.

در طرف مقابل تيم اسپانيا با بازيکناني به ميدان مي‌رود که هفت نفر آنان براي بارسلونا بازي مي‌کنند. باشگاهي که کرايف افسانه‌اي با بازي و مربيگري در آن شهرت مضاعف يافت.

هلند در صورت قهرماني در سومين فينال جام جهاني خود از نظر آمار پيروزي، به برزيل خواهد پيوست که در جام ‪ ۱۹۷۰‬همه بازي‌هاي خود را قبل از قهرماني با پيروزي تمام کرد.

اسپانيا نيز در صورت قهرماني بعد از آلمان دومين تيمي مي‌شود که دو سال پس از قهرماني در اروپا، قهرماني در جام جهاني را هم به دست مي‌آورد.

جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬براي آفريقاي جنوبي هم موفقيت بزرگي است که سال‌ها نماد جرم و جنايت و هرج و مرج و ورزشگاه‌هاي نيمه تمام بود.

جاکوب زوما رييس جمهوري آفريقاي جنوبي روز شنبه با بيان اينکه برگزاري جام جهاني با وجود اينکه آنها اولين ميزباني بودند که در دور اول حذف شدند، يک افتخار ملي است، از مردم کشورش قدرداني کرد.

آمار تماشاگران جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬با بيش از ‪ ۳‬ميليون نفر بعد از جام جهاني ‪ ۱۹۹۴‬آمريکا و ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در مکان سوم قرار گرفت.

در بازي امشب ملکه سوفيا در راس هواداران تيم اسپانيا به ورزشگاه مي‌رود در حاليکه يان پتر بالکننده نخست وزير هلند هم از تيم کشور حمايت مي‌کند.

در جايگاه ويژه تماشاگران اين بازي ‪ ۱۴‬نفر از روساي جمهور کشورهاي آفريقايي، يک پادشاه، يک وليعهد و يک امير نيز حضور دارند.

ولي بزرگترين سئوال براي مردم به خصوص آفريقايي‌ها حضور يا عدم حضور نلسون ماندلا است. ماندلاي ‪ ۹۱‬ساله مراسم افتتاحيه را به خاطر درگذشت نوه اش در يک تصادف از دست داد ولي حالا ممکن است به دليل ضعف جسماني نتواند به ورزشگاه برود.

اگر ماندلا به ورزشگاه برود در کنار برگزاري موفق جام جهاني، يک افتخار ملي را براي آفريقاي جنوبي رقم خواهد زد.

کارشناسان معتقدند برگزاري جام جهاني در آفريقاي جنوبي اتحاد بي‌سابقه اي را در اين کشور به جود آورد که همچنان بعد از ‪ ۱۶‬سال از پايان دوران آپارتايد، احساس نمي‌شد.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل