ژاپن Ùˆ کره جنوبی اعتبار فوتبال آسیا

ژاپن و کره جنوبی اعتبار فوتبال آسیا




 

 


ژاپن و کره جنوبی اعتبار فوتبال آسیا


تاریخ : جمعه ،
4 تیر 1389

با پایان یافتن دور نخست مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰ ، دوتیم از چهار نماینده اسیا بلیت حضور در مرحله یک هشتم نهایی را دریافت کردند.

کره جنوبی و ژاپن که سالهاست سر بر آسمان فوتبال اسیا می سایند باردیگر در افریقای جنوبی ، مایه مباهات شدند و ثابت کردند که در سیر تحولات فوتبال توانسته اند در صف طلایه داران فوتبال حرفه ای بایستند .
فروغ و خودباوری این دو تیم در دور نخست جام جهانی ۲۰۱۰ اسباب تحسین جهانیان را فراهم اورد و بر نظریه کارشناسان صحه گذاشت که چشم بادامیها بدون واهمه از نام و نشان حریفان ، کماکان سیر صعودی طی می کنند.
این بالندگی و این عزم مصمم از سالها پیش قطب نمای حرکت کره و ژاپن بوده و به واقع بزرگترین شاخصه آنها به شمار می رفته است .
-- سامورایی ها
........................
ژاپن پس از قهرمانی در جام ملتهای اسیا در سال ۱۹۹۲ ، به جنب و جوش افتاد و با راه اندازی لیگ حرفه ای به نام " جی لیگ " در کانون توجهات اسیایی ها و جهانیان قرار گرفت .
نخستین قهرمانی ژاپنی ها باعث شد تا انها با جدیت تفکر حرفه ای را در تمامی لایه های فوتبال خود غالب کنند بطوریکه در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ نیز آنها توانستند بر بلندای قهرمانی قاره کهن تکیه بزنند .
از اینها گذشته ژاپن برای انکه مرزهای اسیا را درنوردد و به صف جهانیان بپیوندد ، حضور پرقدرت در جام جهانی را ملکه ذهن خود کرد و در این راستا در چهارمین حضور خود در این مسابقات معظم ، توانست گلیم خود را تا مرز صعود به دور دوم بیرون بکشد .
این تیم با هدایت " تاکه شی اوکادا " مربی ۵۴ ساله در گروه پنجم با هلند ، دانمارک و نیجریه همگروه شد و با ارایه نمایشی قابل تحسین ، با شش امتیاز در رده دوم ایستاد و قدم به مرحله یک هشتم نهایی گذاشت .
شکست خفیف یک برصفر مقابل هلند یکی از مدعیان جام جهانی ۲۰۱۰ و دو پیروزی نوید بخش برابر کامرون و دانمارک ، قوت قلب عمیق بود . برتری غرور افرین ژاپن مقابل دانمارک انهم با نتیجه جالب سه بریک نشان از اراده تاکتیکی آنها می دهد .
اوکادا پیش از این بازی خطاب به بازیکنانش تاکید کرده بود که باید همچون سامورایی ها بجنگند و با برتری مطلق مقابل دانمارک ، ثابت کنند که پیروزی انها مقابل کامرون در سایه بخت و اقبال مساعد بدست نیامده است .
حالا یاران اوکادا خود را برای مصاف تعیین کننده با پاراگوئه ( سه شنبه - هشتم تیر) اماده می کنند ، جدالی که برای سامورایی ها جنبه مرگ و زندگی دارد .
کی سوکه هوندا - یاسوهیتو اندو - یوکی ابه - ماکوتو هاسبه - یوجی ناکازاوا از جمله مردان هوشمند و محوری هستند که اوکادا برای یکایک آنان حساب ویژه ای باز کرده است .
--- اقای اسیا
....................
کره جنوبی را بدون هیچ شک و شبهه ای باید اقای قاره اسیا دانست که با ایستادن بر سکوی چهارم در جام جهانی ۲۰۰۲ دریچه تازه ای را بر فوتبال دنیا گشود .
اصولا فوتبال در کره جنوبی برخلاف ژاپن ، ریشه ای است که دو عنوان قهرمانی در سالهای ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ در جام ملتهای اسیا ، بر این ایده مهر تایید می زند .
انها با اندیشه ها و تفکرات یک مربی ۵۵ ساله بنام " ون جونگ مون " بر این باورند تا بار دیگر خود را در منظومه بزرگان فوتبال جهان قرار دهند که در این رهگذر چشم به ساقها و افکار نفرات موثری چون پارک جی سونگ کاپیتان ۲۹ ساله و عضو منچستر یونایتد - چونگ یونگ لی هافبک بولتون - چون یونگ پارک مهاجم ۲۵ ساله باشگاه موناکو- دونگ کوک لی هافبک تیم میدلزبورو - جونگ وو کیم هافبک ۲۸ ساله تیم سئونگ نام - چادوری بازیکن باتجربه فرایبورگ
- کیم نام ایل عضو باشگاه تومسک روسیه - کی سونگ یونگ بازیکن سلتیک دارند.
کره جنوبی اغازی توفانی در جام جهانی ۲۰۱۰ داشت و با برتری دو برصفر مقابل یونان قهرمان جام ملتهای اروپا در سال ۲۰۰۴ نشان داد که با اراده ای آهنین قدم به سرزمین نلسون ماندلا گذاشته است .
شکست قابل پیش بینی مقابل ارژانتین و سپس توقف نیجریه یکی از قدرت های بزرگ افریقا ، باعث شد تا کره ایها با ۴ امتیاز در رده دوم گروه دو بایستند و راهی مرحله بعدی شوند .

کره ایها در مرحله یک هشتم نهایی روز شنبه پنجم تیرماه جاری با اروگوئه نبردی جانانه خواهند داشت که بطور قطع مصاف نماینده اسیا با یاران " اسکار تابارز " پرالتهاب و پرجاذبه از اب در خواهد امد .


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل