مورينيو: توپ طلا مال مسي نيست

مورينيو: توپ طلا مال مسي نيست




 

 


مورينيو: توپ طلا مال مسي نيست


تاریخ : جمعه ،
13 مرداد 1391

ژوزه مورينيو، مربي پرتغالي رئال مادريد در گفتگويي با ايي.اس.پي.ان شرکت کرد و به مرور اوضاع کنوني رئال، رقابتش با بارسا و چنين مسائلي پرداخت.



اين مربي پرتغالي درادامه اعلام کرد که رئال و بارسا تيمهايي هستند که در فوتبال دنيا سلطه دارند.مورينيو دراين باره گفت:« با حضور تيم قدرتمندي مثل بارسلونا، رئال تنها ميتواند که با اين آمار و ارقام قهرمان لاليگا شود. هرتيم ديگري بود، سوم مي شد؛ چون دو تيم برتر دنيا در يک ليگ قرار دارند. لاليگا، همان ليگي بود که من در کارنامه ورزشي ام کم داشتم و مي خواستم آن را فتح کنم.»

آقاي خاص درمورد برنده احتمالي توپ طلاي پيش رو گفت:« توپ طلا به تعبير من جايزه اي است که به بهترين بازيکن يک فصل خاص اختصاص مي يابد. کساني که در طول فصل گذشته کار بزرگي انجام دادند، بازيکنان چلسي بودند که در ليگ قهرمانان اروپا به قهرماني رسيدند، بازيکنان رئال بودند که در سخت ترين ليگ دنيا قهرمان شدند و منچسترسيتي که جامي فوق العاده و شايد جنجالي ترين جام ممکن، که ليگ برتر است را فتح کردند.چطور مي شود که مسي که نه در لاليگا و نه در ليگ قهرمانان اروپا، به قهرماني نرسيده توپ طلا را ببرد؟ من نظرم را عوض نمي کنم ولي به کساني که به مسي راي مي دهند احترام مي گذارم. »



سرخيو راموس و ايکر کاسياس هم نام خود را در ليست نامزدهاي کسب توپ طلا مي بينند.کاسياس دراين باره گفت:« آنهاهم در لاليگاقهرمان شدند و فصل فوق العاده اي را سپري کردند. کريستيانو رونالدو هم همين طور، او هم تا نيمه نهايي يورو2012 رسيد. قرار نيست که سياسي باشم يا کمپيني تشکيل دهم. نتيجه نهايي را خواهم پذيرفت ولي اگر قرار باشد که بين قهرماني لاليگا و يک توپ طلا براي يک رئالي يکي را انتخاب کنم...خب جام قهرماني را به من بدهيد.»



و رقابت هميشگي رونالدو مسي: بهترين بازيکن کسي است که در بازه زماني مشخص و يا در فصلي مشخص، بيشترين موفقيت ها را با تيم باشگاهي اش کسب کرده باشد. دو سال پيش رونالدو بيشترين گلها را به ثمر رسانده بود ولي تنها قهرمان جام حذفي اسپانيا شد. مسي کمتر گل زد ولي در ليگ قهرمانان اروپا و لاليگاقهرمان شد. سال گذشته، مسي بيشتر گل زد و قهرمان جام حذفي شد. رونالدو گلهاي کمتري زد ولي قهرمان اسپانيا شد و با تيم ملي کشورش که يک پتانسيل فوق العاده نبود، به مرحله نيمه نهايي يورو رسيد. عملکرد در تيم گروهي مهمتر از عملکرد فردي است و از همين رو کريستيانو بازيکن بهتري است.»



رئال اين فصل را باروياهاي بزرگي شروع ميکند:« رئال تيمي است که مملو از مهارت است و ما راهکارهاي فراواني را پيش رو داريم. مي توانيم به شيوه هاي متعدي به موفقيت برسيم؛ با سيستمهايي متفاوت و فلسفه هاي مختلف. استفاده از اين منابع انساني فراوان سخت است. من تيمي دارم که در تمامي پست ها کاملا متعادل است. مهاجماني بزرگ مثل کريستيانو، ايگواين و کريم که بازيکني جوان است و هنوز راه پيشرفت زيادي دارد.»



مورينيو درپايان با يادآوري به پنالتي کشيده شدن بازي رئال مقابل بايرن گفت:« اين هم بخشي از بازي است؛ پنالتي در واقع علم مديريت فشار است. اگر شانس را هم يک فاکتور بدانم، خودم را به عنوان يک مربي محدود کرده ام.دوست ندارم درمورد شانس صحبت کنم. ضربات پنالتي هم بخشي از رقابتها هستند.»



کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل