بنا به این 5 دلیل امسال بارسلونا قهرمان Ù…ÛŒ شود

بنا به این 5 دلیل امسال بارسلونا قهرمان می شود




 

 


بنا به این 5 دلیل امسال بارسلونا قهرمان می شود


تاریخ : یکشنبه ،
29 مرداد 1391

فصل جديد لاليگا آغاز شد و بارسلونا آماده به نظر مي‌رسد. باشگاه کاتالان در تمامي پنج ديدار پيش‌فصل خود پيروز شده – هرچند بردهاي مقابل منچستريونايتد و پاري سن ژرمن در ضربات پنالتي بود – و به نظر مي‌رسد بازيکنان به‌خوبي توانسته‌اند با تيتو ويلانووا کار کنند.


اعتماد به نفس بارسا از نو برگشته و آنها مي‌خواهند پس از آن که لاليگا را در فصل 12-2011 به رئال مادريد واگذار کردند دوباره به قهرماني برسند. کاتالان‌ها فصل پيش اشتباهات بسيار زيادي داشتند و بهايش را هم پرداختند. اين بار آنها اميدوارند که اوضاع متفاوت باشد.

اين‌جا به پنج دليل قهرماني بارسلونا در فصل پيش رو مي‌پردازيم.
------------------------------------------------------

بازيکنان مشتاق‌اند نشان دهند مي‌توانند دوران درخشان چهار سال گذشته خود را تکرار کنند، هرچند که پپ گوارديولا در اوايل تابستان رفته باشد.

بارسلونا با مربي سابقش از 19 قهرماني ممکن به 14 عنوان رسيد و تيتو ويلانووا، مربي جديد هم در تمامي اين افتخارات همراه تيم بود و به نظر مي‌رسد کار دوست و استادش را تکرار مي‌کند.

ويلانووا براي اين چالش حاضر است و مي‌گويد نمي‌خواهد با گوارديولا رقابت کند. او البته به‌خوبي مي‌داند که مرتبا با پپ مقايسه خواهد شد. همه در باشگاه مي‌خواهند او موفق شود و اميدوارند او تيم را به شکلي روان از دوران گذار عبور دهد.

پروژه بارسا هماني است که بود. بازيکنان همان‌ها هستند و ويلانووا دانش لازم را دارد. تيتو ثابت خواهد کرد که پس از پپ زندگي ادامه دارد.




بارسلونا با بودجه 40 ميليون يورويي که براي خريد کنار گذاشته بود تنها يک بازيکن تا حالا خريده. يوردي آلبا. الکس سونگ، هافبک آرسنال هم در روزهاي آينده به بارسلونا مي‌رود تا چند پست را تقويت کند، و اين احتمالا پاياني خواهد بود بر انتقالات اين فصل بارسلونا.

طرفداران بارسا دوست داشتند ببينند مهاجمان جديدي به باشگاه مي‌آيند، به‌ويژه که ليونل مسي فصل گذشته در اين پست تک و تنها بود، اما با بازگشت داويد ويا از مصدوميت، برگشتن پدرو به فرم خوبش پس از فصل پرفرازونشيب 12-2011 و تمايل الکسيس سانچس به اثربخشي حتي بيشتر در دومين فصل حضور در بارسا، کاتالان‌ها گزينه‌هاي خوبي در حمله دارند. بي‌ترديد تعداد مصدوميت‌هاي آنها در اين فصل هم به پاي فصل گذشته نخواهد رسيد.




اشتباهات فصل گذشته باعث شد دو قهرماني مهم از دست برود. بارسا چهار عنوان در فصل 12-2011 کسب کرد اما لاليگا و ليگ قهرمانان را از دست داد.

اما کاتالان‌ها در تابستان شلوغ‌شان آن نااميدي‌ها را دور ريختند و اکنون مي‌خواهند دو عنوان برجسته را در اين فصل به دست بياورند.

مسي در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان يک پنالتي را مقابل چلسي از دست داد و بي‌صبرانه مي‌خواهد بارسلونا را به نقطه اوج فوتبال اروپا برساند وآن اشتباه را جبران کند. اين يعني زنگ خطر براي ديگران.



براي بارسلونا بي‌ترديد حکايتي ناتمام از فصل قبل مانده؛ از زماني که ژوزه مورينيو و تيتو ويلانووا دعواي زشتي با هم کردند.

مورينيو در رفتاري مشهور انگشت در چشم ويلانووا کرد و همين به‌تازگي، يک سال پس از آن ماجرا معذرت‌خواهي کرده. بارسايي‌ها ناراحتند که اين مربي پرتغالي در اين مدت پوزش نخواست و کاتالان‌ها بيشتر از آن از اين ناراحت شدند که مربي مادريد از جريمه فدراسيون فوتبال اسپانيا گريخت.

بارسايي‌ها شايد هنوز برافروخته باشند، اما بر اين باورند که هيچ انتقامي بهتر از بازگرداندن لاليگا از ويترين بزرگ‌ترين رقيبشان نيست.





بارسلونا به‌شدت به لاماسيا افتخار مي‌کند. آنها امروز مي‌توانند تيمي به ميدان بفرستند که کاملا از بازيکنان پرورش‌يافته خود باشگاه تشکيل شده. تيتو بازيکنان بسياري در اختيار دارد و مي‌تواند استعدادهاي فراواني از از لاماسيا به خدمت بگيرد، از جمله بهترين آنها: ليونل مسي.

بارسا فصل پيش با بحران مصدوميت روبرو بود و اين فصلي عجيب براي باشگاه کاتالان بود. اما آنها مي‌خواهند نشان دهند تيمشان قدرتمندترين در لاليگا است و آنها با داشتن مسي، ستاره مسابقات را در اختيار دارند.

بارسا در سال‌هاي گذشته اشتباهات متعددي در انتقالات داشت و پول خود را روي بازيکناني هدر داد که در نوکمپ نتوانستند جا بيفتند. اما اکنون آنها تيمي متوازن دارند، و اگر مصدوميت‌هاي فراوان سال گذشته پيش نيايد، آنها مي‌توانند بزرگ‌ترين قهرماني‌ها را از آن خود کنند.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل