نتایج بازیهای مقدماتی جام جهانی 2012

نتایج بازیهای مقدماتی جام جهانی 2012




 

 


نتایج بازیهای مقدماتی جام جهانی 2012


تاریخ : شنبه ،
18 شهریور 1391

آلمان در نخستين بازي خود در مرحله رقابتهاي انتخابي جام جهاني با سه گل جزاير فارو را شکست داد، انگليس هم با پنج گل از سد مولداوي گذشت.


مرحله انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در قاره سبز جمعه شب با انجام 22 ديدار آغاز شد که در مهترين ديدارها آلمان با سه گل جزاير فارو را شکست داد و بوسني و هرزگوين با نتيجه‌ هشت بر يک از سد ليختن اشتاين گذشت.

** گروه A:

کرواسي در نخستين ديدار اين گروه با تک گل يلايچ مقابل ميهمانش مقدوني به پيروزي رسيد تا کار خود را در اين بازي‌ها با پيروزي آغاز کند. در ديگر ديدار برگزار شده در اين گروه ولز با دو گل مقابل ميهمانش بلژيک تن به شکست داد.

** گروه B :

در اين گروه ابتدا دو تيم مالت و ارمنستان مقابل هم صف آرايي کردند که در آن ارمنستان موفق شد با يک گل مقابل ميزبان خود به پيروزي برسد.

در ديگر ديدار اين گروه جدال دو تيم بلغارستان و ايتاليا با تساوي دو بر دو به پايان رسيد. هر دو گل ايتاليا را در اين ديدار که به ميزباني بلغارستان برگزار شد، اوسوالدو در دقيقه‌هاي 36 و 40 به ثمر رساند.

** گروه C :

در نخستين ديدار اين گروه دو تيم قزاقستان و ايرلند مقابل هم صف آرايي کردند که در آن ايرلند با نتيجه‌ دو بر يک مقابل ميزبانش به پيروزي رسيد و سه امتياز بيرون خانه را به دست آورد.

در ديگر ديدار اين گروه آلمان که شانس اول صعود به شمار مي‌آيد با سه گل ميهمانش جزاير فارو را در هم کوبيد. گل‌هاي ژرمن‌ها را در اين ديدار گوتزه در دقيقه 28 و مسوت اوزيل در دقيقه‌هاي 54 و 72 به ثمر رساندند.

** گروه D :

در اين گروه ابتدا دو تيم استوني و روماني مقابل هم صف آرايي کردند که اين ديدار با پيروزي دو بر صفر به سود روماني به پايان رسيد تا استوني هم به جمع ميزبانان ناموفق شب نخست اضافه شود.

هلند در ورزشگاه اختصاصي خود با دو گل مقابل ترکيه به پيروزي رسيد. گل‌هاي لاله‌هاي نارنجي را در اين ديدار روبين فان پرسي در دقيقه 17 و لوسيانو نارسينگاه در دقيقه 90 به ثمر رساندند.

در آخرين ديدار اين گروه هم مجارستان با پنج گل آندروا را در هم کوبيد تا با توجه به تفاضل گل بهتر در صدر جدول اين گروه قرار گيرد.

** گروه E:

در نخستين ديدار اين گروه دو تيم اسلووني و سوئيس به مصاف هم رفتند که در آن سوئيس موفق شد با دو گل مقابل ميزبانش به پيروزي برسد.

در ديگر ديدار اين گروه هم آلباني با نتيجه‌ سه بر يک از سد ميهمانش قبرس گذشت. در اين گروه ديدار ديگري هم برگزار شد که در آن ايسلند با دو گل مقابل ميهمان صاحب نامش نروژ به پيروزي رسيد.

** گروه F :

روسيه که در ورزشگاه اختصاصي خود از ايرلند شمالي پذيرايي کرد با دو گل به پيروزي رسيد تا فابيو کاپلو کار خود را در تيم جديدش با پيروزي آغاز کند.

پرتغال که در زمين لوگزامبورگ به ميدان رفته بود با نتيجه‌ دو بر يک به پيروزي رسيد. گل‌هاي پرتغال را در اين ديدار کريستيانو رونالدو در دقيقه 28 و هيلدر پوستيگا در دقيقه 54 به ثمر رساندند. در آخرين بازي اين گروه هم دو تيم آذربايجان و رژيم اشغالگر قدس به تساوي يک بر يک دست يافتند.

** گروه G :

در اين گروه بوسني و هرزگوين با نتيجه‌ پر گل هشت بر يک ميزبانش ليختن اشتاين را در هم کوبيد.

يونان ديگر ميهمان موفق اين گروه بود که با نتيجه‌ دو بر يک لتوني را شکست داد. در آخرين ديدار اين گروه هم جدال دو تيم ليتواني و اسلواکي با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.

** گروه H :

در نخستين ديدار اين گروه جدال دو تيم مونته نگرو و لهستان با تساوي دو بر دو به پايان رسيد، اما در ديگر ديدار انگليس که بيشترين شانس صعود از اين گروه را دارد با پنج گل ميزبانش مولداوي را در هم کوبيد.

گل‌هاي انگليس را در اين ديدار فرانک لمپارد (3 و 29) جرمن دفو (32) ميلنر (74) و باينس (84) به ثمر رساندند.

** گروه I:

در اين گروه ابتدا فرانسه مقابل ميهانش فنلاند به ميدان رفت که با تک گل ابوديابي به پيروزي رسيد. اين گل در دقيقه 20 وارد دروازه فنلاند شد.

در ديگر ديدار اين گروه هم گرجستان با همين نتيجه‌ مقابل ميهمانش بلاروس به پيروزي رسيد.

اسپانيا قهرمان جام جهاني 2010 برزيل و يورو 2008 و 2012 در اين گروه قرار دارد، اما در هفته‌ نخست استراحت داشت.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل