تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 سرمربي چلسي معتقد است که نبايد ليونل مسي را بعد از شکست تيم ملي فوتبال آرژانتين برابر آلمان سرزنش کرد.



تيم ملي فوتبال آرژانتين در فينال جام جهاني 2014 برزيل با يک گل برابر آلمان تن به شکست داد و نتوانست آرژانتين را پس از 28 سال صاحب جام قهرماني کند.

ناتواني آرژانتين در ديدار برابر آلمان باعث شده است تا قبل از هر چيز انگشت اتهام به سوي ليونل مسي کاپيتان اين تيم نشانه رود، اما ژوزه مورينيو، سرمربي چلسي معتقد است که نبايد مسي را سرزنش کرد.

او گفت: آيا بايد مسي را مقصر اصلي شکست آرژانتين بدانيم؟ نه اصلا، من به چنين چيزي اعتقاد ندارم. مسي در نيمه نخست بازي خوبي را به نمايش گذاشت هر چند از روزهاي اوج خود به دور بود. وقتي يک بازيکن بزرگ پيروز مي شود طبيعي است که به او احترام بگذاريم، اما به هنگام شکست بايد احترام بيشتري به او گذاشت که اين اصلا آسان نيست.

مورينيو ادامه داد: مسي نام خود را در تاريخ ثبت کرده است. او بازيکن بزرگي است و افتخارات زيادي به دست آورده است. براي اين که مسي را بازيکني بزرگ و تاريخ ساز لقب دهيم نياز به قهرماني او در جام جهاني نيست. مسي نشان داده است که بازيکن بزرگي است و براي اثبات خود نيازي به قهرماني در جام جهاني ندارد. درباره مقايسه او با مارادونا و پله هم بايد بگويم که من چنين مقايسه اي را دوست ندارم. مارادونا همواره مارادونا باقي خواهد ماند همچنان که پله هم پله باقي خواهد ماند. من اصلا نمي خواهم بازيکنان نسل هاي مختلف را با هم مقايسه کنم.

تک گل تيم ملي فوتبال آلمان را ماريو گوتسه روي پاس زيبا و ديدني شورله به ثمر رساند. مورينيو از اين که بازيکن تيمش روي صحنه گل تاثيرگذار بوده است بسيار خوشحال است: مي توانم بگويم که شورله قهرمان جهان شد چرا که با پاس زيباي خود پايه گذار تک گل آلمان شد. خانواده چلسي به شورله افتخار مي کند.

سابه‌يا سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين در نيمه دوم دست به تعويض عجيبي زد و لاوتزي را که يکي از بهترين بازيکنان آرژانتين بود تعويض کرد و به جاي او سرخيو آگرو را به ميدان فرستاد. مورينيو هم نسبت به اين تعويض اظهار شگفتي و تعجب کرد. او گفت: مي خواهم بدانم که چرا سابه‌يا لاوتزي را تعويض کرد. او يکي از بهترين بازيکنان آرژانتين بود و بعد از آن که از زمين بيرون رفت آرژانتين توازن و تعادل خود را در خط حمله از دست داد. مسي ديگر نمي توانست به راحتي در فضاها حرکت کند و خط حمله آرژانتين عملا از کار افتاد. نمي دانم چرا سرمربي آرژانتين چنين تصميمي گرفت. بايد از او در اين باره سوال شود.

سرمربي پرتغالي چلسي در پايان درباره مهم‌ترين لحظات جام جهاني، گفت: بدون شک شکست هفت بر يک برزيل برابر آلمان مهم ترين لحظه جام بود. مردم هيچگاه چنين شکستي را فراموش نخواهند کرد و اين بازي براي مدت‌ها در اذهان فوتبال دوستان باقي خواهد ماند. گل گوتسه در فينال هم از مهم‌ترين لحظات جام جهاني بود. همچنين مي‌توان از پيروزي کاستاريکا برابر ايتاليا و اروگوئه هم به عنوان لحظات مهم جام جهاني ياد کرد، چرا که کسي انتظار درخشش کاستاريکا را نداشت. اما اين تيم توانست از گروه مرگ به عنوان تيم نخست به دور بعد صعود کند تا نشان دهد که چه تيم خوبي است. گاز گرفتن سوآرس هم از لحظات بد جام جهاني بود.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد