تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

برترین های جام ملت های 2015 ، از نگاه روزنامه اسپورت 360 ، معرفی شدند.



به گزارش "تک گل www.takgoal.com"، جام ملت‌های 2015 آسیا با قهرمانی استرالیا به پایان رسید و روزنامه «Sport360» امارات در گزارشی اقدام به معرفی بهترین‌های جام شانزدهم قاره کهن کرده است.

بهترین بازی: ایران 3- عراق 3 (پیروزی 7 بر 6 عراق در ضربات پنالتی)
این مسابقه از آن دست بازی‌های کلاسیکی بود که هر تورنمنتی به آن نیاز دارد، اگر چه همیشه چنین بازی‌های اتفاق نمی‌افتد. این بازی همه چیز داشت، کارت قرمز عجیب، گل‌های فوق‌العاده، جنگ برای بازگشت به بازی، جنگندگی بالا و حماسه‌سازی در وقت‌های اضافه. اگر این مواردی که ذکر شد کافی نبود خود ضربات پنالتی به تنهایی آن هم با پنالتی یونس محمود، روباه پیر؛ فراموش‌نشدنی بود. ضربه چیپی که او وارد دروازه ایران کرد تیمش را در بازی نگه داشت (محمود دو پنالتی گذشته خود که یکی از آنها ضربه چیپ بود را از دست داده بود).

بهترین گل: سردار آزمون در دیدار ایران و قطر
لقب «مسی ایران» شاید کمی گمراه کننده باشد ولی این مهاجم 20 ساله چندین بار در کشور خودش هواداران ایران را به وجد آورده ولی در بازی مقابل قطر با گلی که به ثمر رساند کل قاره آسیا و حتی مردم دوحه را به تمجید واداشت. در حالی که سردار آزمون در صحنه گل پشت به دروازه در محوطه جریمه قطر بود با دریافت توپ، بهترین چرخش، همانند گل دنیس برکمپ به نیوکاسل را انجام داد و کار را تمام کرد.

بهترین مدل مو: عمر عبدالرحمان
سرور جباروف از ازبکستان همیشه مدل موهای خوبی داشته است ولی در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا به سادگی نمی‌شد از مدل موی عمر عبدالرحمن، بازیساز امارات گذشت. مدل موهای او ممکن بود هواداران را یاد داوید لوئیز، مدافع برزیل بیندازد.

بهترین داستان: کمک چین از یک توپ‌ جمع‌کن کوچک!
تیم ملی چین در بازی نخست خود در مرحله گروهی جام ملت‌های 2015 آسیا در حالی عربستان را یک بر صفر شکست داد که در دقیقه 60، دروازه‌بان چینی‌ها ضربه پنالتی نایف هزازی را مهار کرد. نکته جالب اینجاست وانگ دالی با کمک و راهنمایی توپ‌جمع‌کن 12 ساله‌ای که سمت چپ دروازه را به سنگربان چین نشان داد، موفق به مهار ضربه حریف شد.

بهترین هواداران: ایران
انتخاب این مورد کار سختی است. هواداران کره‌جنوبی هرگز دست از تشویق تیم خود برنداشتند و هواداران عراق و فلسطین تیم‌شان را تنها نگذاشتند و آنها هم باعث افتخار تیم‌های خود شدند ولی بهترین هواداران از آنِ ایران بود. هواداران ایران در چند بازی این تیم خیلی پر سروصدا و پرشور نشان دادند و در ورزشگاه‌هایی که حضور پیدا کردند به آن رنگ و بوی خاصی دادند. هواداران تیم ملی پرشمار بودند و تحسین و احترام را از خود بر جای گذاشتند.

بهترین بازیکن: عمر عبدالرحمان
ستاره تیم ملی امارات در انتخاب بهترین‌های روزنامه «Sport360» دومین عنوان را به خود اختصاص داد. پیش از مسابقات جام ملت‌های 2015 آسیا شکی نبود که هافبک العین می‌تواند در این رقابت‌ها بهترین بازیکن این رقابت‌ها باشد و او این را به اثبات رساند. عبدالرحمان در این رقابت‌ها پاس‌های فوق‌العاده داد، با هیمن پاس‌هایش دفاع حریفان را از هم گسیخت و در هر جا که می‌شد از مهارت فردی خود استفاده می‌کرد.

غمناک‌ترین لحظه: خداحافظی چا دوری
مدافع راست تیم ملی کره‌جنوبی که با این تیم سابقه حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2002 را هم دارد در این تورنمنت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. هرچند او نتوانست تیمش را به بالاترین جایگاه شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا برساند و با شهرت تمام از تیم ملی کره‌جنوبی خداحافظی کرد.

بهترین/ بدترین اشتباه داوری: بن ویلیامز
این داور استرالیایی سرنوشت بازی ایران و عراق را در حالی که تیم ملی با یک گل از حریف خود پیش بود، تغییر داد. ویلیامز در حالی تصمیم گرفت به مهرداد پولادی، مدافع ایران کارت زرد دوم را نشان داد که یادش رفته بود به وی پیش از این یک کارت زرد داده بود. پس از آن هم فردی با اسم مشابه در شبکه‌های اجتماعی «توئیتر» و «فیسبوک» کلی درخواست دوستی و در ادامه توهین دریافت کرد. کارلوس کی‌روش در مرحله گروهی پس از بازی ایران برابر بحرین از این داور استرالیایی انتقاد کرده بود ولی می‌شد حدس زد که این مربی پرتغالی پس از بازی تیمش برابر عراق در کانبرا چه حسی داشت.

بهترین لحظه حس خوب: اولین گل فلسطین
فلسطین در اولین بازی‌اش در نخستین حضورش در جام ملت‌های آسیا با نتیجه 4 بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد. در بازی دوم در حالی با نتیجه 5 بر یک مغلوب اردن شد که ایبیشه در دقیقه 84 اولین و تنها گل تاریخ تیم ملی این کشور را در این رقابت‌ها به ثمر رساند و هواداران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد.

تلخ‌ترین/ شیرین‌ترین لحظه: مصدومیت رابی کروز
هافبک 26 ساله استرالیا تورنمنت فوق‌العاده‌ای را پست‌سر می‌گذاشت تا اینکه در دیدار فینال در بازی مقابل کره‌جنوبی از ناحیه آشیل پا دچار آسیب‌دیدگی شد و این بدین معناست که او برای مدتی به دور از میادین خواهد بود. او در نهایت با عصا روی سکو رفت و مدال طلایی این تورنمنت را به گردن آویخت تا پایان خیلی تلخی هم در این رقابت‌ها نداشته باشد.

بزرگترین شوک: حذف مدافع قهرمانی توسط امارات
امارات در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف ژاپن رفت و بعد از اینکه در وقت‌های قانونی و اضافه این تیم را با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف کرد در ضربات پنالتی مدافع عنوان قهرمانی را از پیش‌رو برداشت و شوک بزرگ جام را رقم زد.

بهترین مربی در برخورد با رسانه‌ها: مهدی علی
صادق بودن اولی اشتیلیکه، سرمربی کره‌جنوبی در رویارویی با رسانه‌ها و پاسخگو بودنش تأثیرگذار بود ولی مهدی علی، سرمربی امارات واقعاً از ارتباط با رسانه‌ها لذت می‌برد. مهدی علی هیچگاه از صبحت کردن و لبخند زدن خسته نمی‌شد و با شخصیت جالبش عنوان این بخش را به خود اختصاص داد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد