تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

تیم بارسلونا موفق شد با گل دقیقه 1 و 93 ، تیم والنسیا را شکست دهد.



به گزارش "تک گل"، بارسلونا برای حفظ صدرنشینی و والنسیا برای امیدوار ماندن برای راهیابی به لیگ قهرمانان فصل بعد، در ورزشگاه نوکمپ به مصاف هم آمده بودند. والنسیا فصل گذشته درنوکمپ 3-2 پیروز شده بود و بارسا نیز انتقام آن شکست را با برتری 1-0 در بازی رفت این فصل از حریف سختکوش خود گرفت.

هنوز دقیقه 1 بازی را پشت سر نگذاشته بودیم که بارسا روی یک ضد حمله به گل رسید. در حالیکه والنسیا روی دروازه بارسا خطرساز شده بود، مدافعان بارسا هوشیارانه ضمن دفع این خطر، پاس خوبی را برای مسی در میانه زمین فراهم کردند. حرکت رو به جلوی مسی و پاس عالی او به سوارز، با ضربه سرضرب او همراه شد تا بارسا به گل اول دست یابد.

یک دقیقه بعد، والنسیا فرصت جبران گل خورده را به دست آورد. رودریگو پس از یک حرکت انفرادی و جا گذاشتن پیکه در گوشه چپ محوطه جریمه بارسا صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی شد اما ضربه کات دار او با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

از این لحظه، والنسیا بازی را در دست گرفت و یکی دو موقعیت خوب گلزنی به دست آورد که ثمری برای این تیم نداشت تا اینکه در دقیقه 9، این تیم به یک ضربه پنالتی دست یافت. خطای پیکه روی رودریگو که البته مشکوک هم به نظر می رسید را گونزالس گونزالس پنالتی اعلام کرد اما ضربه پاره خو را کلودیو براوو مهار کرد تا نوکمپ منفجر شود.

والنسیا دست از تلاش بر نداشت و بارها روی دروازه بارسا خطرساز شد و بخصوص آلکاسر در دو موقعیت می توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما درخشش براوو و یک بار هم تیر دروازه مانع از این امر شد. ضمن اینکه بارسا نیز در دقیقه 40 توسط مسی بهترین بخت برای زدن گل دوم را از دست داد تا این نیمه با برتری یک گله بارسا به اتمام برسد. والنسیا در 45 دقیقه اول، شایستگی زدن حداقل یک گل به بارسلونا را داشت.

نیمه دوم را بارسلونا با یک تغییر تاکتیکی آغاز کرد. آدریانو که در نیمه اول بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشته بود، جای خود را به راکیتیچ داد و بدین ترتیب، ماسکرانو به مرکز دفاع و متئو نیز به دفاع چپ منتقل شد. در بیشتر دقایق این نیمه، بارسلونا حاکم توپ و زمین بود و پرس شدیدی از میانه زمین به روی بازیکنان والنسیا وارد کرده بود.

اولین خطر جدی را نیز نیمار در دقیقه 54 روی سانتر آلوس به وجود آورد اما ضربه سر او کم جان بود و دروازه بان والنسیا به راحتی آن را مهار کرد.
در دقیقه 65، بارسا توسط مسی می توانست به گل دوم نیز دست یابد اما ضربه آزاد تماشایی مسی به تیر برخورد کرد . در این صحنه دروازه بان والنسیا تنها نظاره گر توپ بود.

نونو سانتو مربی والنسیا، آلکاسر را بیرون کشید و آلوارو نگردو را وارد زمین کرد تا بلکه تغییری در وضعیت تهاجمی این تیم ایجاد شود. همین بازیکن چند دقیقه پس از ورودش به زمین خالق یک موقعیت گل شد که ثمری نداشت.


در دقیقه 75 بازی، والنسیا بهترین بخت برای زدن گل مساوی را از دست داد. ضربه رودریگو از بیرون محوطه جریمه را براوو به سختی برگشت داد تا حساب کار همچنان 1-0 باقی بماند.

در حالیکه بازی در حال اتمام بود و سومین دقیقه از وقت های اضافه را پشت سر می گذاشتیم، روی یک ضد حمله، مسی با دروازه بان والنسیا تک به تک شد. او که نای دویدن نداشت، ابتدا توپ را به بدن دیگو آلوس کوبید اما در برگشت، خودش کار را تمام کرد تا خیال بارسا از پیروزی راحت شود.

مسی هم گل شماره 35 خود را در لالیگا به ثمر رساند. بارسا با این پیروزی، فاصله خود با رئال را به 5 امتیاز افزایش داد و حالا همه نگاه ها به بازی امشب رئال مادرید-مالاگا دوخته شده است.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد