تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

یک روز تا ال کلاسیکو زمان باقی است و مطابق تمام 7 سال اخیر، تمام نگاه ها به رونالدو و مسی دوخته شده است؛ دو بازیکنی که امید اول گلزنی رئال و بارسلونا هستند.



به گزارش "تک گل"، رونالدو فصل جاری را پرنوسان آغاز کرد و در 6 بازی ابتدایی رئال تنها در یک بازی موفق به گلزنی شد(5 گل به اسپانیول). او هم اکنون آقای گل لالیگاست با این حال بدین متهم می شود که در بازی های بزرگ و تعیین کننده موثر واقع نمی شود که البته با نگاهی به آمار وی در این فصل حرف چندان بیراهی هم نیست. وضعیت مسی اما به گونه ای دیگر است. او نسبت به رونالدو گل های کمتری به ثمر رسانده اما همواره در بازی های بزرگ بارسلونا نقشی تعیین کننده ایفا کرده و موفق به گلزنی نیز شده است.


روز شنبه رئال و بارسا در نوکمپ به مصاف هم خواهند رفت و باطبع نگاه ها به رونالدو و مسی دوخته خواهد شد. سال 2009 و از زمانیکه رونالدو به رئال مادرید پیوست، به واسطه رقابت او و مسی، هیجان مضاعفی بر ال کلاسیکو حاکم شده است.

این دو بازیکن تاکنون در 24 ال کلاسیکو به مصاف هم رفته اند و آمارها نشان می دهند که رونالدو در 13 بازی موفق به گلزنی شده و در مقابل مسی در 10 مسابقه. هر دو البته 15 بار موفق به بازکردن دروازه رقیب شده اند اما آمار بردهای مسی بیشتر از رونالدو است. مسی در 12 بازی پیروز شده، رونالدو در 6 بازی و شش بازی نیز به تساوی ختم شده است.


60 درصد گل های رونالدو در نوکمپ به ثمر رسیده است(9 گل) در حالیکه مسی از 15 گلش به رئال در این مقطع 7 ساله، 10 گل را در خانه رئال به ثمر رسانده است.

فوق ستاره رئال در 5 بازی اخیرش در نوکمپ، در 4 بازی موفق به گلزنی شده و تنها در بازی رفت فصل 2013-2014 و در شکست 2-1 رئال موفق به گلزنی نشد(تک گل رئال را خسه به ثمر رساند). رونالدو در فصل 2012-2013 دو بار موفق به دبل کردن در نوکمپ شد، اولی در تساوی 2-2 دو تیم در بازی رفت لالیگا و دومی چند ماه بعد در بازی برگشت نیمه نهایی کوپا دل ری که با دو گل رونالدو و تک گل واران، رئال 3-1 به پیروزی دست یافت.

مسی با زدن 21 گل در حال حاضر بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیوهاست و رونالدو اگر بتواند شنبه حداقل یک گل به بارسا گل بزند، با گذر از رائول، پشت سر دی استفانوی 18 گله قرار خواهد گرفت. رونالدو از زمان پیوستنش به رئال، تنها یک ال کلاسیکو را از دست داده است(فینال کوپا دل ری فصل 2013-2014 که رئال 2-1 پیروز شد) و مسی نیز در دو ال کلاسیکو غایب بوده که حاصل کار بارسا یک تساوی و یک شکست بوده است.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد