تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 افسانه، چنین لغتی تنها می تواند در حال حاضر به كار برده شود، یك افسانه فوتبالی در یكی از قدیمی ترین شهر های انگلیس در حال وقوع است و یك باشگاه كوچك نقش آفرین اصلی چنین اتفاق نادر و عجیبی در لیگ برتر جزیره می باشد، باشگاهی افسانه ای به نام لستر سیتی.



لستر سیتی كه در فصل گذشته در خطر جدی سقوط به دسته پایین تر قرار داشت، این فصل شش هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر جزیره صدر جدول این رقابت ها را به خود اختصاص داده است. با یك مقایسه آماری ساده می توان به راحتی بزرگی و اعجاب انگیزی كار لسترسیتی در این فصل را درك نمود. در تاریخ سوم آپریل سال 2015 لسترسیتی در رده بیستم و آخر جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر ایستاده و تنها موفق به كسب نوزده امتیاز شده بود، دقیقا یك سال بعد این تیم با كسب شصت و نه امتیاز به صدر جدول این رقابت ها تكیه زده است.یك سال پیش لسترسیتی در فاصله ای هفت امتیازی با تیم رده هفدهم و فرار از منطقه سقوط به دسته پایین تر قرار داشت، حال این تیم با هفت امتیاز اختلاف نسبت به تاتنهام تیم دوم جدول در آستانه قهرمانی و خلق افسانه ای تكرار نشدنی قرار گرفته است.

این ذخیره امتیازی مناسب و بازی های قابل قبول لسترسیتی سبب تقویت احتمال قهرمانی این تیم كوچك در رقابت های این فصل گردیده، به طوری كه از هم اكنون در اطراف استادیوم فوتبال شهر لستر، شال های قهرمانی لسترسیتی به فروش رسانده می شود. ایمان و باور به كسب اولین قهرمانی تاریخ باشگاه در حال افزایش است،‌ چون "روباه ها" آخرین عنوان قهرمانی خود را شانزده سال پیش و در سال 2000 با فتح جام اتحادیه باشگاه های انگلیس جشن گرفته اند، عنوانی كه در مقایسه با قهرمانی در لیگ برتر از ارزش چندان زیادی برخوردار نیست. تد كاسیدی شهردار لستر بعد از پیروزی مقابل ساوتهمپتون از رقابت های هفته اخیر مدعی شد:"در شهر همه می توانند احساس شگفت انگیز و عجیبی را تجربه كنند."

در حقیقت تبدیل شدن از یك كاندیدای سقوط به مدعی اصلی قهرمانی در طول كمتر از یك سال بیشتر شبیه به یك معجزه می باشد و كلودیو رانیری مری تیم شخصی كه كسی به وی اطمینان نداشت را باید خالق چنین معجزه ای دانست. این سرمربی ایتالیای كه در فوتبال انگلیس از شهرت چندان خوبی برخوردار نبوده، حال همه منتقدین و مرددین خود را به سكوت واداشته است. رانیری با دقت، تفكر، تامل و خونسردی خاصی تیمی را شكل داده كه از ابتدای فصل از اراده ای محكم و روحیه ای پیروزی طلبانه برخوردار بوده است، لسترسیتی در واقع هرگز فوتبالی جذاب و زیبا را به نماش نمی گذارد، اما هر تماشاگر و دوستدار فوتبالی كه نمایش این تیم را از ابتدای فصل دنبال نموده، اراده بالای بازیكنان تیم برای رسیدن به پیروزی را تجربه كرده و می ستاید.

سهم رانیری در موفقیت این فصل لسترسیتی بسیار چشمگیر بوده است، كریستین فوكس از بازیكنان تیم در این باره معتقد است:"رانیری با تجربه ای كه دارد به خوبی می داند كه چگونه ما را هدایت كند و این مسئله كاملا از هر لحاظی قابل احساس است. او می داند كه چه می خواهد و از برنامه كاملی برای رسیدن به خواسته های خود برخوردار است. ما هماهنگی خود را مدیون وی هستیم، چون ما در كادر تیم همگی كاراكترهای مختلفی داریم اما كلودیو موفق شده ما را بهیك واحد منظم و تیمی واقعی تبدیل نماید."

رانیری به خوبی می داند كه چگونه می توان روحیه بالای بازیكنان تیم را حفظ كرد، برای نمونه وی قبل از هر بازی تیم اجازه می دهد تا برای افزایش توان روحی بازیكنان آهنگی از گروه پاپ بریتانیایی “Kasabian” كه متعلق به شهر لستر نیز می باشد، در رختكن پخش شود. در ابتدای فصل لسترسیتی در هر بازی از نظر رانیری گل های زیادی دریافت می نمود، به همین دلیل وی به بازیكنان خود وعده داد كه اگر بتوانند در هر بازی دروازه تیم را بسته نگه دارند، وی آنها را به عنوان جایزه به صرف پیتزا دعوت خواهد نمود، حال كلودیو رانیری بر خلاف میل خود بیشتر مجبور به سفارش پیتزا می باشد، چون تیم او در پنج بازی از شش بازی اخیر حریفان خود را با نتیجه مشابه 1:0 شكست داده است.

خونسردی و آرامش را می توان بزرگترین راز موفقیت لسترسیتی در این فصل دانست،رئیس تایلندی متمول باشگاه نیز به تازگی در گفتگویی به خونسردی و آرامش تیم اشاره كرده است:"ما آرامش و خونسردی را كه بخشی از فرهنگ تایلند به حساب می آید، به باشگاه تزریق كرده ایم." ‌كلودیو رانیری سرمربی تیم نیز انسان بی حاشیه و آرامی محسوب می گردد،‌برای نمونه وی بعد از پیروزی اخیر مقابل ساوتهمپتون در پاسخ به پرسش خبرنگاری مدعی شده است:"من عصبی هستم؟ نه هرگز، بر عكس من احساس آرامش خوبی دارم. چون ما به خودمان و عملكردمان اعتقاد داریم و فكر می كنیم در حال سپری كردن فصلی جادویی هستیم."رانیری همچنین گفت كه مایل است بازیكنان او در مستطیل سبز بجنگند و واكنش هایی منطقی و مناسب از خود به نمایش گذارند:"هنگامی كه آنها با قلب و روح خود فوتبال بازی می كنند، من احساس خوبی دارم، چون به هدف خود نزدیك تر می شویم." و همانطور كه مشخص است انتهایی این گونه شیرین در انتظار همه افسانه ها می باشد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد