تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

تیم آلمان موفق شد با نتیجه 6-5 در ضیافت پنالتی ها ، نیم ایتالیا را شکست دهد.

 

 به گزارش "تک گل"، در سومین بازی مرحله یک‌چهارم پایانی جام ملت‌های اروپا 2016 تیم‌های ملی ایتالیا و آلمان در شهر بوردو به مصاف هم رفتند و در پایانی این آلمان بود که در ضربات پنالتی به پیروزی رسید.

در ابتدای مسابقه با وجود اینکه به نظر می‌رسید ژرمن‌ها آمادگی بیشتری برای تسلط بر بازی دارند، این ایتالیایی‌ها بودند که دقیقه شش نخستین حمله را ترتیب دادند، با این حال شوت جاکرینی در میانه راه توسط بواتنگ بلوکه شد. در ادامه، بازی با برخوردهای متعدد بازیکنان پیش رفت؛ دقیقه 13 سامی خدیرا به دلیل احساس درد در پایش دیگر قادر به ادامه مسابقه نبود و یک تعویض اجباری را به لوو تحمیل کرد: دقیقه 16 باستین شواین‌اشتایگر به جای او به زمین آمد و بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو بست. بازی در این دقایق سرعتی که انتظار آن می‌رفت را نداشت.


دقیقه 27 شواینی روی پاس زیبای متس هوملس در منطقه یک‌شانزدهم و بعد از عبور از ده شیلیو می‌رفت تا با یک ضربه سر روی دروازه بوفون خطرساز ظاهر شود اما داور خطای هند کاپیتان مانشافت را اعلام کرد. آلمانی‌ها که تا دقیقه 35 در تلاش برای عبور از سد دفاع فشرده ایتالیا بودند، دقیقه 36 توانستند توسط هکتور روی دروازه بوفون سانتر کنند، اما این دروازه‌بان بعد از آنکه فلورنزی در میانه راه روی توپ اثر گذاشته بود، این ضربه را مهار کرد. دقیقه 42 تلاش ناکام تونی کروس در شوت زنی به سمت دروازه ایتالیا، در بازگشت توماس مولر را در نزدیکی نقطه پنالتی صاحب توپ کرد اما ضربه این مهاجم بایرنی به توپ شدت لازم را نداشت و در دستان بوفون آرام گرفت.


دقیقه 44 پاس عرضی جاکرینی از سمت چپ دروازه نویر در حالیکه به نظر می‌رسید از همه بازیکنان دو تیم عبور می‌کند، به استفانو استروارو رسید ولی شوت سهمگین او به سمت چارچوب دروازه آلمان با دخالت بواتنگ راهی کرنر شد. این آخرین فرصت خطرناک دو تیم بود که در نهایت گلی در بر نداشت تا نیمه نخست بدون گل مساوی به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم ایتالیایی‌ها بودند که حملات بیشتری را در دستور کار داشتند اما هیچ یک از حرکات آنها تهدیدی برای دروازه نویر نبود تا اینکه دقیقه 53 پاس دقیق گومز برای مولر چیزی نمانده بود آلمان را پیش بیندازد اما فلورنزی از راه رسید و توپ را به کرنر فرستاد. این کرنر را تونی کروس ارسال کرد که به بواتنگ رسید و موقعیت خطرناک دیگری برای ژرمن‌ها شکل گرفت اما توپ این مدافع با اختلافی میلی‌متری از بالای دروازه به بیرون رفت. در این دقایق بار دیگر برخوردها زیاد شد که در همین راستا پارولو؛ ده شیلیو و استورارو کارت زرد گرفتند. بالاخره دقیقه 65 قفل دروازه‌ها شکست و مسوت اوزیل موفق شد روی پاس یوناس هکتور از سمت چپ دروازه بوفون که در میانه راه بونوچی هم روی آن اثر گذاشته بود دروازه ایتالیا را باز کرده و حساب کار را 1 بر 0 کند.

 
دقیقه 68 چیزی نمانده بود ژرمن‌ها گل دوم را نیز بزنند اما گومز اگر چه با بوفون تک به تک شده بود ولی وقتی به توپ در شرایطی ضربه زد که تعادل کافی را نداشت. با این حال ضربه او با وجود اینکه در چارچوب بود، بعد از برخورد با سر انگشتان بوفون به کرنر رفت. آلمان بعد از جلو افتادن در نتیجه، به حملات خود ادامه داد؛ دقیقه 72 گومز هم به دلیل آسیب‌دیدگی ناچار به ترک زمین شد و دراکسلر به جای او به میدان آمد.

 
از دقیقه 75 ایتالیا هم دست به حملاتی زد که دقیقه 78 یک ضربه پنالتی برای آنها در پی داشت که بعد از برخورد توپ با دست بواتنگ به دست آمد. بونوچی در شرایطی این ضربه را تبدیل به گل کرد که نویر به سمت توپ حرکت کرده بود اما تلاش او ثمری نداشت و نتیجه به تساوی کشیده شد.


در ادامه باز هم از شدت حملات دو تیم کاسته شد تا در پی عدم تغییر نتیجه، کار به وقت‌های اضافی کشیده شود. در نیمه نخست وقت‌های اضافه احتیاط دو تیم خیلی بیشتر از جرأت آنها برای خطر کردن به نظر می‌رسید و فرصت خطرناکی روی هیچ یک از دروازه‌ها ایجاد نشد. در نیمه دوم اگر چه نویر و بوفون به بیکاری پانزده دقیقه اول نبودند اما فرصت جدی و خطرناکی دروازه‌شان را تهدید نکرد تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

 
در ضربات پنالتی هر دو تیم سه ضربه از 5 ضربه اول را از دست دادند اما در 4 دیدار بعدی، آلمانی ها بهتر کار کردند و بعد از اینکه ضربه دارمیان توسط نویر مهار شد، یوناس هکتور ضربه نهایی را وارد دروازه بوفون کرد و آلمان به پیروزی رسید.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد