تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است با کیفیت و توانایی‌هایی که کریمی دارد قابل قیاس با رونالدینیو بوده و می‌توانست حرکات خارق‌العاده بهترین بازیکن جهان را هم انجام دهد.



 خداحافظی علی کریمی از فوتبال همه را تحت تاثیر قرار داد و حتی دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس هم از این موضوع ناراحت است. نیلسون که یک سال در پرسپولیس با کریمی همبازی بود صحبت‌های جالبی درباره شخصیت و توانایی‌های این بازیکن می‌زند.

نیلسون کوریا جونیور در خصوص خداحافظی علی کریمی، همبازی بودنش با این بازیکن، شناختی که از شماره 8 داشت و همچنین دربی تهران صحبت کرد.

 می‌خواهیم درباره خداحافظی علی کریمی از فوتبال صحبت کنی که همبازی بودن با این بازیکن را تجربه کرده‌ای.

فقط صحبت درباره علی کریمی کافی نیست و نباید با صحبت کردن چیزی از این بازیکن گفت. اگر گذشته و رزومه او را نگاه کنید، نشان می‌دهد که داخل ایران و خارج از ایران چه بازیکنی بوده و حتی در تیم ملی هم موفق بود. من افتخار می‌کنم که در پرسپولیس با کریمی همبازی بودم.

 در مدت زمانی که با کریمی بودی، چه چیزهایی از او به عنوان یک فوتبالیست و یک شخصیت محبوب یاد گرفتی؟

من دروازه‌بان بودم و کریمی در خط جلو بازی می‌کرد، اما هر بازی که از کریمی می‌دیدم نکته‌ای درونش نهفته بود. احساس مسئولیت، با قدرت بازی کردن، شخصیت قوی، حرفه‌ای بودن و با غیرت بازی کردن کریمی مثال زدنی بود و هر بازی می‌توانستید این موارد را در بازی او دید.

 آخرین بازی کریمی در پرسپولیس بازی خداحافظی مهدوی‌کیا بود که تو هم در آن بازی حضور داشتی. دوست داشتی کریمی با لباس پرسپولیس خداحافظی کند و در بازی خداحافظی او هم حضور داشته باشی؟

اگر این اتفاق رخ می‌داد و کریمی با لباس پرسپولیس خداحافظی می‌کرد اتفاق جالبی بود. من خیلی دوست داشتم که این اتفاق رخ دهد، چراکه برای من، همه تیم و هواداران اتفاق خوبی رقم می‌خورد و می‌توانستیم یک جشن خداحافظی بزرگ و خوب برپا کنیم. اگر این اتفاق می‌افتاد کریمی می‌توانست در بازی خداحافظی‌اش شروع تا پایان فوتبالش را در ذهنش مرور کند و این موضوع خاطره‌انگیزترین لحظه فوتبالش می‌شد. در زندگی همیشه اتفاقاتی که می‌خواهیم رخ نمی‌دهد و البته شاید یک روز باشگاه این کار را انجام داد و مسابقه‌ای را تدارک ببیند که کریمی خداحافظی کند.

 البته کریمی در نامه خداحافظی‌اش اعلام کرده دوست نداشته تن به خداحافظی ریاکارانه بدهد.

اگر حالا شرایط مناسب نیست، باشگاه پرسپولیس می‌تواند در زمان دیگری این بازی را برگزار کند تا خداحافظی او از فوتبال رسمی شود.

 به نظرت با توجه به آمادگی و توان فنی‌اش می‌توانست این فصل به پرسپولیس بیایید و به تیم‌تان کمک کند؟

با توجه به چیزی که من در کریمی می‌بینم و احساس می‌کنم شک ندارم که او می‌توانست به تیم ما کمک کند. شاید او سرعت و جوانی قبل را نداشته باشد، اما با تجربه، توانایی و تکنیکی که داشت، می‌توانست به پرسپولیس کمک کند.

 پس دوست داشتی که دوباره به کریمی همبازی شوی؟

بدون شک. دوست داشتم دوباره با کریمی بازی کنم یا حداقل بازی خداحافظی برای او برگزار می‌کردند تا من هم در خاطراتم داشته باشم که با چه بازیکن بزرگی همبازی بودم و در بازی خداحافظی‌اش شرکت کردم.

بهترین خاطره‌ای که از او داری چیست؟

تمام تمرینات و بازی‌های کریمی برای من بهترین خاطرات است. من تمرین‌های با توپ و بدون توپ کریمی را خیلی دوست داشتم و او از نظر هوش بدون رقیب است.

 شاید یکی از حسرت‌های کریمی در پرسپولیس قهرمان نشدن با این تیم در لیگ برتر و جام حذفی باشد. این کمی اذیت کننده نیست؟

به هر حال زندگی همین است و متاسفانه گاهی اوقات چنین مسائلی پیش می‌آید، اما مطمئناً کریمی مقصر قهرمان نشدن پرسپولیس نیست. شاید اتفاقاتی که باید در باشگاه رخ می‌داد رقم نخورد که کریمی با پرسپولیس قهرمان شود، اما مطمئناً مقصر این موضوع او نیست.

 پیش از حضورت در ایران بازی‌های کریمی را دنبال می‌کردی؟

بازی‌های کریمی را زمانی که در جام جهانی 2006 بازی می‌کرد، دیده‌ام. بازی‌های او را در بایرن مونیخ هم دنبال می‌کردم. زمانی که کریمی مرد سال فوتبال آسیا شد من در آسیا نبودم ولی می‌دانم او شایسته چنین عنوانی بوده است.

 با اینکه گفته می‌شود او بهترین بازیکن تاریخ آسیاست موافقی؟

آسیا قاره پهناوری است. من دو سال است که در ایران و آسیا حضور دارم و به همین دلیل نمی‌توانم درباره تاریخ آسیا صحبت کنم اما مطمئنم کریمی جزو بهترین بازیکنان تاریخ آسیاست. چون در آسیا نبودم و بازیکنان قبلی را ندیدم نمی‌توانم نظر قطعی بدهم اما با توجه به توانایی‌هایی که کریمی دارد، صددرصد صحبتی که درباره او می‌شود درست است.

 زمانی که کریمی بازیکن سال آسیا شد و بازی‌های درخشانی انجام داد، راهی بایرن مونیخ شد. آن موقع او را با رونالدینیو که هموطنت است و توپ طلای جهان را برده بود مقایسه می‌کردند. به نظرت مقایسه آنها درست است؟

من هم آن موقع شنیدم که کریمی و رونالدینیو با هم مقایسه می‌شوند. با کیفیت و توانایی‌هایی که کریمی دارد مطمئناً قابل قیاس با رونالدینیو بود و می‌توانست حرکات خارق‌العاده او را هم انجام دهد. من در جوانی کریمی و سن 24، 25 سالگی او همبازی‌اش نبودم اما وقتی او در سن بالا کیفیت بالایی داشت، مسلماً در جوانی کیفیت بیشتری داشته است.

این فصل هم که در ایران تنها نیستی و یک هموطن، هم پستی اما رقیب در تیم استقلال داری...

رقابت من و داسیلوا سر جای خودش است و فقط 90 دقیقه دربی او را رقیب خودم می‌دانم. وقتی بازی تمام شود رقابت هم تمام خواهد شد و مهم این است که ما اکنون اینجا هستیم. بر حسب اتفاق هر دو برزیلی هستیم، پست‌مان دروازه‌بانی است و اکنون سعی می‌کنیم با یکدیگر بیشتر رفت‌وآمد و خانواده‌های‌مان را به هم آشنا کنیم. داسیلوا تازه به ایران آمده، باید به او کمک کنم و برخی چیزها را به او بگویم و به همین دلیل باید به یکدیگر نزدیک‌تر باشیم.

 درباره دربی چیزی به او گفته‌ای؟

بله، درباره دربی با داسیلوا صحبت کرده‌ام و به او گفته‌ام که چه شرایطی دارد.

کدام تیم این فصل برنده است؟

از من بپرسید می‌گویم پرسپولیس برنده است و مطمئناً داسیلوا هم می‌گوید استقلال.

 برای هم کری خوانی هم می‌کنید؟

کری‌خوانی هم می‌کنیم، اما این اواخر دربی همیشه مساوی شده و امیدوارم این بار هم مساوی شود که در پایان هم من و داسیلوا بهترین بازیکنان زمین شویم و از زمین بیرون بیاییم.

 اگر یکی از شما بازنده باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

با هم قرار گذاشته‌ایم هر کسی که دربی را باخت پول شام را حساب کند. باید به تمام خانواده‌مان شام بدهیم.

 در خصوص وضعیت این فصل پرسپولیس هم صحبت کنیم؟

تیم خوبی داریم و به نظرم می‌توانیم این فصل با پرسپولیس سال خوبی را پشت سر بگذاریم.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد