تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 سرمربي تيم فوتبال استقلال در واکنش به اظهارات گفت: آقاي عليپور، شما سال گذشته مسئوليت داشتي و حرف مي‌زدي اما امسال که مسئوليت نداري چرا عليه ما حرف مي‌زني؟



امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگویی، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در پایان هفته هشتم، حرف‌وحدیث‌های بوجود آمده در مورد عملکرد ملی‌پوشان، صحبت‌های علیرضا علیپور و ... صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

از عملکرد تیم‌تان تا پایان هفته هشتم راضی هستید؟

اگر طبق قانون 1+2×8، امتیاز جمع کرده باشیم، به این معنی است که وضعیت راضی کننده بوده است. در بازی با نفت تهران برخلاف بازی با نفت مسجد سلیمان حق تیم شکست ما نبود. علاوه بر اشتباهات فردی در این دیدار، موجودی تیم در اختیار ما نبود. 2 بازیکن ملی‌پوش ما اواسط بازی درخواست کردند که تعویض‌شان کنیم. در بازی با نفت هر 3 تعویض من اجباری بود. از طرفی ملی‌پوشان ما تلاش خود را در زمین انجام می‌دهند ولی با شرایط همیشگی فاصله زیادی دارند و آن انتظاری که ما و مردم از آنها داریم، برآورده نکرده‌اند. از 3 استاد دانشگاه قصد داریم مشاوره بگیریم که این بازیکنان به شرایط آرمانی برسند.

مشکلات تیم به مسائل دیگر هم برمی‌گردد و اگر حل شود، تیم ما شرایط آرمانی خود را بدست می‌آورد. به عنوان مثال یعقوب کریمی را در پست مدافع - هافبک چپ جا انداختیم اما به تیم امید رفت. میلاد فخرالدینی هم برای بازی با نفت محروم بود. همیشه شب قبل از بازی ترکیب تیم مشخص می‌شد اما تا ظهر بازی با نفت نمی‌دانستم چه کسی را انتخاب کنم.

صحبت‌های‌تان در مورد عدم آمادگی ملی‌پوشان حرف‌و حدیث‌هایی زیادی بوجود آورد؟

چه حرف و حدیثی؟

اینکه شما به ملی‌پوشان و نحوه بازی‌شان شک دارید؟

این حرف‌ها و اراجیف را همان آدم‌هایی مطرح می‌کنند که من بارها پیش از این در موردشان صحبت کرده‌ام. آدم‌هایی که قلم‌شان مشخص است که در اختیار چه کسی است. من می‌گویم که ملی‌پوشان به آمادگی خود نرسیده‌اند، آیا این حرف شک کردن است؟ کجای حرف‌های من شک کردن به ملی‌پوشان بود؟ همانطور که گفتم کسانی این حرف‌ها را می‌زنند، پیش از این در موردشان صحبت کرده و بابت آن جریمه‌ هم شده‌ام و اشکالی هم ندارد. اتفاقا ملی‌پوشان ما جزو قلدرهای تیم هستند و تلاش خود را انجام می‌دهند که مردم را خوشحال کنند. آنها عصای دست من هستند.

بگذریم، برخی‌ها اعتقاد دارند یکی از دلایل موفقیت استقلال برخلاف رقیبش یعنی پرسپولیس این است که این تیم امیر قلعه‌نویی دارد ولی پرسپولیس ندارد. در سوی دیگر مشخص است که هیئت مدیره استقلال و بهرام افشارزاده به شما اعتقاد دارند و حمایت‌تان کرده‌اند. نمونه حمایت آنها شکایت از جواد نکونام، مهدی رحمتی و ... به کمیته اخلاق بود اما در پرسپولیس همانطور که متوجه شدید، علی دایی را برکنار کردند و هیچ حمایتی نشد.

من درباره پرسولیس اظهار نظر نمی‌کنم و تنها دعا می‌کنم که این تیم به شرایط آرمانی خود بازگردد. آن بالایی (خدا) می‌داند که از صمیم قلب حرف می‌زنم و همه من را می‌شناسند که چه اخلاقی دارم. استقلال و پرسپولیس مثل فرصت می‌مانند و می‌توانند به جامعه آرامش ببخشند. این دو تیم سرمایه هستند و می‌توانند آرامش‌بخش باشند. نمی‌خواهم در سیاست‌ کاری باشگاه پرسپولیس دخالت کنم اما به عنوان همکار و کسی که دایی همبازی‌ام بوده از زحمات او تشکر می‌کنم. برای حمید درخشان و همکارانش هم در پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

در مورد تیم خودم هم واقعیت این است که هیئت مدیره، آقای افشارزاده و نظری جویباری آرامش را به تیم ترزیق کرده‌اند و شاید در این آرامش قلعه‌نویی کمترین نقش را داشته است. شما بهتر می‌دانید که تیم بیرونی از تیم داخل مهم‌تر است و در تیم بیرونی استقلال همه متحد هستند. در استقلال هیئت مدیره و مدیرعامل آرامش را به تیم دادند.

با آغاز فصل درگیر اظهار نظر بازیکنان سابق خود از جمله جواد نکونام، مهدی رحمتی، ایمان موسوی و .. شدید. فکر می‌کردید از همان ابتدای فصل درگیر چنین مسائلی شوید؟

اولا عزت و ذلت دست خداست. اگر انسان توکلش به خدا باشد، یقینا آدم موفقی خواهد بود. دوم اینکه شما بروید تحقیق کنید که این آقایان در کمیته اخلاق چه مسائلی را مطرح کرده‌اند. تا یکی دو ماه آینده همه چیز برای مردم مشخص می‌شود و زمان به آنها نشان خواهد داد که حق با چه کسی بوده است. من توکلم همیشه به خدا است. ما امسال تیم خوبی داریم و یقینا برخی‌ آدم‌ها دنبال این هستند که تیم ما را بهم بزنند. آنها را کامل می‌شناسم و می‌دانم که دنبال چه اهدافی هستند. هدف آنها زدن امیر قلعه‌نویی است و وقتی استقلال نتیجه می‌گیرد شب‌ها خواب‌شان نمی‌برد ولی تیم ما امسال موفق خواهد بود.

ایمان موسوی در اظهار نظری گفته که منظور صحبت‌هایش قلعه‌نویی نبوده و پیش از بازی با استقلال برای شما گل می‌برد ولی در سوی دیگر علیرضا علیپور مدعی شده که رای کمیته اخلاق باید تغییر کند و آن شخصی که باید محکوم شود، محکوم نشده است. واکنش شما نسبت به صحبت‌های علیپور چیست؟

ابتدا در مورد موسوی باید بگویم که اگر نگرش او تغییر کند، یکی از بازیکنان خوب ما می‌شود. موسوی خودش می‌داند که بارها او را نصیحت کرده‌ام. من برای این بچه خیلی وقت گذاشتم. این بنده خدا را وسیله قرار دادند و در یکی دو ماه آینده همه این مسائل روشن می‌شود اما در مورد علیپور از او یک سوال دارم. چرا همیشه هر وقت استقلال شرایط حساسی دارد و تیم نتیجه می‌گیرد، به این مسائل ورود می‌کند؟ آیا او در مصاحبه‌ اخیر خود مسئولیت داشته که حرف زده است؟ سال گذشته در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا آن حرف‌ها را زد و امسال هم همین‌کار را انجام داد. آقای علیپور! شما سال گذشته مسئولیت داشتی، امسال که مسئولیت نداری برای چه حرف می‌زنی؟ من می‌دانم که این داستان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

 این اختلافات در حالی پیش آمده که علیپور سال گذشته همراه شما و استقلال به مکه رفت!

کاری به برخی داستان‌های دیگر ندارم اما مردم قضاوت کنند. آقای علیپور، برادر من، چرا شب بازی با نفت این حرف‌ها را مطرح کردی؟ سوال من را جواب بدهید، شما سال گذشته مسئولیت داشتی، امسال که مسئولیت نداری چرا مصاحبه کردی؟ شما سال گذشته چقدر علیه تیم ما حرف زدید؟ مردم خودشان در این مورد قضاوت کنند که هر زمان استقلال شرایط حساسی داشته، علیپور در مورد ما صحبت کرده است.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال 5 گزینه برای دستیاری کارلوس کی‌روش پیشنهاد که با واکنش تند حسین فرکی روبرو و او گفت که مربی ایرانی تمایلی برای دستیاری کی‌روش ندارد. نظر شما چیست؟

من در این چند سال در مورد این آدم‌ها که میکروفن و قلم‌شان را فروخته‌اند، حرف زده‌ام. بارها گفته‌ام که ایران و ایرانی می‌تواند جزو 20 نفر اول جهان باشد. در دنیا می‌بینید که چه ایرانی‌های داخل و چه خارج از کشور، انسان‌های بزرگ هستند. شاید بستر همه چیز برای موفقیت فراهم نباشد اما ایرانی‌ها همه جا افتخارآفرین شده‌اند و باید افتخار کنیم. متاسفانه آدم‌هایی که میکروفن و قلم‌شان را فروخته‌اند، ایرانی را خوار می‌کنند و این مسئله را جزو افتخارات خود می‌دانند. آنها در محفل خصوصی خود از تحقیر کردن ایرانی خوشحال می‌شوند. دنیا، دهکده جهانی شده و اگر ارتباطات نباشد، عقب می‌مانیم. فوتبال و ورزش ما نیز همین است ولی نه با روشی که آقایان درست کردند.

کی‌روش باید در تیم ملی باشد اما در مورد دستیار ایرانی او، ابتدا بگویم که کی‌روش حق دارد دستیارانش را خودش انتخاب کند اما ایرانی نباید تحقیر شود. اینکه چند ایرانی کنار کی‌روش باشند، اشکالی ندارد ولی با راه و روش درست. متاسفانه برخی‌ها اهدافی دارند که می‌خواهند ایرانی را خراب کنند.

چرا در بازی پیشکسوتان استقلال و هنرمندان حواشی زیادی ایجاد شد؟

چه حواشی؟

اینکه چرا شما با حسن روشن در جایگاه ویژه دست ندادید.

اصلا چنین چیزی نیست. وقتی آدم وارد جمعی می‌شود که 20،30 نفر در آن حضور دارند، زودتر سلام می‌دهد تا مزاحم بقیه نباشد. زمانی که سلام کردم، عقب جایگاه نشستم تا دوستانی که در آنجا حضور دارند، به راحتی رفت و آمد کنند. هنگامی که دوستان آمدند و وارد جایگاه شدند به احترام آنها از جای خودم بلند شدم. این حرف‌ و حدیث‌ها اصلا خوب نیست. همه می‌دانند قلعه‌نویی به پیشکسوت خودش احترام می‌گذارد.

ما امسال از 15 استقلالی در کادر فنی استفاده کرده‌ایم و چرا آقایان اینجا نمی‌گویند که قلعه‌نویی به پیشکسوتان احترام گذاشته است؟ یک نفر را پیدا کنید که از 15 استقلالی که هم کاپیتان استقلال و هم کاپیتان تیم ملی بودند، استفاده کنند. تعداد زیادی از پیشکسوتان استقلال چه با عنوان مشاور و چه آنالیزور برای استقلال زحمت می‌کشند و اگر رقم قراردادشان را ببینید، خنده‌تان می‌گیرد. اعتقاد دارم که حسن روشن برای فوتبال ایران و استقلال زحمت کشیده و شاید به خاطر یکسری از مصاحبه‌هایی که انجام داده است، ناراحت شوم ولی همیشه احترام او را نگه داشتم. برای تیمی که در حال نتیجه گرفته این مسائل را مطرح می‌کنند.

صحبت پایانی؟

شب گذشته در برنامه‌ای شرکت کرده بودم که افراد بزرگی آنجا حضور داشتند. باید از آقای شهرام فخار به خاطر برگزاری این مراسم که ورزشکاران، هنرمندان، خیرین و ... حضور داشتند، تشکر کنم. در این جشنواره خانم دانشور که مسئولیت موسسه مهر آفرین را برعهده دارند، فیلمی را پخش کردند که افسوس خوردم. کشور ما باید به گونه‌ای باشد که درون آن آرامش باشد. ما کشور ثروتمندی داریم و نباید بچه‌های خیابانی و بی‌سرپرست داشته باشیم. شما خودتان می‌دانید چه افرادی بیرون از محل تمرین ما حضور پیدا می‌کنند و چه مشکلاتی دارند. امیدوارم و آرزو می‌کنم که هیچ خانه‌ای مشکلات روحی و روانی نداشته باشد. امیدوارم دولت تدبیر و و امید این کارها را انجام دهد.

جایی که برنامه باشد و مدیران کارآمد حضور داشته باشند، موفق خواهد بود. گفتم که ایرانی می‌تواند جزو 20 تای اول باشد که این اتفاق برای تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال ما رخ داده است. وقتی برنامه‌ریزی‌ها درست باشد، تیم‌ها نتیجه می‌گیرند. بحث من این است که وقتی والیبال می‌تواند موفق شود، فوتبال ما هم می‌تواند موفق شود ولی در کل فوتبال ایران تنها یک ورزشگاه سالم به نام آزادی داریم. اگر حب‌ و بغض‌ها را کنار بگذاریم، یقینا به موفقیت می‌رسیم. در همه جای دنیا، وقتی بازی به پایان می‌رسد، بازیکنان و مربیان دو تیم با هم دست می‌دهند ولی در ایران برعکس است و همه علیه هم حرف می‌زنند. من پس از بازی با نفت مسجد سلیمان گفتم که حق ما پیروزی نبود. کدام مربی چنین حرفی می‌زند؟ بعد از هر بازی در ایران حرف و حدیث بوجود می‌آید. ما با این گونه رفتارها به جایی نمی‌رسیم و برنامه‌ریزی‌ها باید درست باشد. در فوتبال ما اگر کسی پیشرفت کند، تلاش نمی‌کنند که خودشان را به او برسانند و سعی می‌کنند که او را پایین می‌کشند.

همیشه سعی کرده‌ام که حرف راست را به مردم بگویم. خیلی خوشحالم که مردم در این چند وقت همه چیز را دیدند و محبت‌شان بیشتر شده است. در فرودگاه، تمرین و شهرهای مختلف با وجود تبلیغات زیادی که علیه من می‌شود، نمی‌دانم چرا محبت مردم به من بیشتر شده و هر روز عزیزتر می‌شوم.


Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد