تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 اسطوره دروازه بانی فوتبال ایران گفت: «جای مایلی‌كهن مرا ببرند زندان، نه كسی كه گردن یك نسل فوتبال این مملكت حق استادی دارد.»



به گزارش "تک گل www.takgoal.com" احمدرضا عابدزاده به قدری از صدور حکم زندان محمد مایلی‌کهن ناراحت است که مجبور شدیم بخشی از حرف‌هایش را ننویسیم. عقاب آسیا همواره به پیشکسوتان و مربیانش احترام گذاشته است و اکنون که خبر رسیده مایلی‌کهن به خاطر شکایت دایی باید 4 ماه به زندان برود، در مقام حمایت از سرمربی اسبق خود تأکید می‌کند حاضر است به جای مایلی‌کهن به زندان برود.



حرف‌های عابدزاده را در زیر بخوانید:



* درباره حکم صادره برای مایلی‌‌کهن چه نظری دارید؟

- از لحظه‌ای که این خبر را شنیدم، بسیار ناراحت و عصبی هستم. من قاضی نیستم و جزئیات قوانین را نمی‌دانم اما نمی‌توانم باور کنم قاضی بابت چند مصاحبه فوتبالی‌ها حکم به زندان سرمربی سابق تیم ملی ایران بدهد. محمد مایلی‌کهن بازیکن، مربی و سرمربی تیم ملی بوده و یک ایرانی متدین است. مقامات یک جاهایی باید یکسری مسائل که به کل مملکت مربوط می‌شود را لحاظ کنند. این اتفاق می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد چون شاکی فوتبالیست معروفی بوده و مایلی‌کهن هم سرمربی تیم ایران بود. پس فردا رسانه‌های دنیا می‌نویسند در ایران شاگرد از مربی شکایت می‌کند و دادگاه هم مربی را به زندان فرستاده است. باور کنید فرهنگ کشورمان زیر سؤال می‌رود و آبرو برای فوتبال ما نمی‌ماند.



* اگر مایلی‌کهن چنین مصاحبه‌هایی را علیه عابدزاده انجام می‌داد، شما چه واکنشی نشان می‌دادید؟

- نمی‌دانم چرا مایلی‌کهن از این مصاحبه‌هایی که می‌گویید علیه من، خاکپور، محمدخانی، باقری، منصوریان، شاهرودی، مهدوی‌کیا، خداداد و بقیه کسانی که شاگردش بوده‌اند، انجام نداده است؟ اما می‌دانم اگر علیه‌ام مصاحبه می‌کرد، سکوت می‌کردم و اگر خبرنگاران می‌پرسیدند چرا جواب نمی‌دهی، عرض می‌کردم حاج‌آقا مایلی‌کهن بزرگ‌تر من است، مربی‌ام بوده و گردن من حق استادی دارد و هرگز جوابی به ایشان نمی‌دهم و برایشان احترام قائل هستم. به نظر شما اگر دو مرتبه این‌کار را می‌کردم، باز هم علیه من حرفی می‌زد؟ اصلاً مگر می‌شود حاجی بی‌دلیل علیه من صحبت کند؟! الان هم دارم می‌گویم در فرهنگ ما مربی یعنی معلم و معلم یعنی پدر. من رسماً اعلام می‌کنم جای مایلی‌کهن مرا ببرند زندان، نه کسی که گردن یک نسل فوتبال این مملکت حق استادی دارد. اتفاقاً با حمید استیلی هم صحبت می‌کردم، ناراحت بود. خداداد عزیزی و کریم باقری هم همین‌طور. مسلماً خیلی از شاگردان حاجی‌مایلی این حس را دارند و حاضرند محکومیت ایشان را به جان بخرند.



* شاید ظرف روزهای آینده اتفاقی رقم بخورد که نیازی نباشد مایلی‌کهن به زندان برود.

- به خدا زشت است، آبروی فوتبال‌مان می‌رود. مایلی‌کهن مثل همه انسان‌ها ایراد دارد اما حتی دشمنش هم نمی‌تواند بگوید او آدم درستکاری نیست. این همه حرف پشت فوتبالی‌هاست اما چه کسی می‌تواند بگوید مایلی‌کهن فلان زد و بند مالی را کرده؟ دنبال مسائل داوری و تبانی فوتبال رفته است؟ این مربی از این جهات یک الگو است در فوتبال، آن وقت می‌خواهند ایشان را زندانی کنند.



* به فکرت نرسیده با علی دایی صحبت کنی تا این قضیه ختم به خیر شود؟

- من با کسی صحبتی ندارم! عرض کردم مربی یعنی معلم و پدر. وقتی من عابدزاده شرایطی فراهم کرده‌ام معلم یا پدرم برود زندان! مسلماً حرف هیچ بنی‌بشری روی تصمیمم تأثیر نخواهد داشت. اصلاً شما اشتباه می‌کنید با من نوعی که این کار را کرده‌ام، همکلام شوید. لطفاً بحث را عوض کنید چون فکر کردن به حکم صادره و زندان رفتن مایلی‌کهن دوباره عصبی و ناراحتم کرده است.



* بالاخره به حکم محرومیتت اعتراض نکردی و روی سکو می‌نشینی تا این 4 جلسه سپری شود؟

- انتظار نداشتید که عابدزاده به خاطر حکم کمیته انضباطی برود التماس آقایان را بکند؟ 40 جلسه هم محروم می‌کردند، برایم اهمیت نداشت. آنها پست و مقامی دارند که تازه به دست آورده‌اند و تا چشم به هم بزنند، از دست داده‌اند و خدا را شکر من احتیاجی به آنها ندارم و خیلی راحت دارم کارم را انجام می‌دهم. فدراسیون به جای اینکه برود داور خطاکارش را محروم کند، برای ما محرومیت و جریمه تراشید تا صورت مسئله پاک شود.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد