تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

پرسپولیس در آزادی با نتیجه 1-0 مقابل پیکان به پیروزی رسید.



به گزارش "تک گل"، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پیکان رفت که مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

هفته بیست و هشتم لیگ‌برتر، ساعت 18، ورزشگاه آزادی
داور: حسین زرگر، کمک ها: علی میرزابیگی و سجاد طوری
اخطار: ساموئل (7) فریرا (38) از پیکان، نورمحمدی (92) از پرسپولیس

پرسپولیس:
سوشا مکانی ـ مایکل اومانیا، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی ـ احمد نورالهی، مهرداد کفشگری ـ محمد نوری (کاپیتان)، فرناندو گابریل، امید عالیشاه، هادی نوروزی (67 رضا خالقی‌فر) ـ مهدی طارمی (77 علیپور)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

پیکان:
مهدی رحمتی(کاپیتان) ـ محمد نصرتی، وحید حیدریه، احمد مهدی زاده (65 قاسمی)، آندره فریرا ـ ساموئل، صادق بارانی، امیرحسین فشنگچی(76 مرتضی آقاخان)، احمد جمشیدیان ـ سیاوش اکبرپور، مصطفی شجاعی (60 سید حسین کریمی)
سرمربی: صمد مرفاوی


شرح گل:
پرسپولیس یک پیکان 0:(دقیقه 55، مهدی طارمی): ضربه کرنر پرسپولیس را هادی نوروزی روی شش قدم فرستاد که با پروازه بلند طارمی و ضربه سر دیدنی او گل اول پرسپولیس رقم خورد.

شرح بازی:
پرسپولیس که به دنبال کسب یک پیروزی روحیه بخش پیش از دیدار لیگ قهرمانان برابر بنیادکار بود از همان ابتدای بازی با هجوم روی دروازه پیکان فرصت های زیادی را به دست آورد و البته باز هم ناهماهنگی و بی دقتی بازیکنان این تیم مانع بزرگی برای رسیدن به دروازه پیکان نشان می داد.
پرسپولیس در نهایت موفق شد با گلی که طارمی از روی ارسال هادی نوروزی فرستاده بود تیمش را به دومین برد نیم فصل برساند و برانکو را نیز از کسب سه امتیاز شیرین قبل از دیدار برابر بنیادکار مسرور کند.
پیکانی ها که بعد از گل طارمی به جلو آمده بودند چند موقعیت نصفه و نیمه به دست آوردند اما موفق نشدند سوشا مکانی را از پیش رو بردارند و با این نتیجه باید چشم به دو دیدار آینده خود بدوزند تا جواز بقا در لیگ برتر را به دست بیاورند.

دقایق حساس:
دقیقه 2: پاس زمینی عالیشاه پشت محوطه جریمه را هادی نوروزی با فریب مدافع حریف برای نوری مهیا کرد که ضربه کاپیتان پرسپولیس یک کرنر را برای این تیم به ارمغان آورد.
دقیقه 7: فرار هادی نوروزی از جناح راست با خطای ساموئل همراه بود که زرگر به این بازیکن یک کارت زرد نشان داد.
دقیقه 15: فرناندو گابریل درون محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شد که ضربه بد هافبک برزیلی پرسپولیس از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 16: ارسال فشنگچی را محمد نوری از درون محوطه جریمه برگرداند که در ادامه اشتباه سوشا مکانی در خروج نزدیک بود دروازه این تیم را با خطر مواجه کند که توپ از بالای دروازه این تیم با اختلاف کم با ضربه سر احمد جمشیدیان به بیرون رفت.
دقیقه 18: اشتباه اومانیا نزدیک بود دروازه این تیم را با خطر روبرو کند که خروج به موقع سوشا این فرصت را از مهاجم پیکان گرفت.
دقیقه 26: پاس در عمق فرناندو را هادی نوروزی با شوتی از گوشه محوطه جریمه به سمت دروازه پیکان نواخت که رحمتی به راحتی آن را مهار کرد.
دقیقه 27: ارسال هادی نوروزی درون محوطه جریمه و کنترل توپ طارمی و چرخش او در نهایت با ضربه او همراه بود که با برخورد به دفاع به کرنر رفت.
دقیقه 27: ضربه کرنر را عالیشاه روی دروازه فرستاد که با ضربه سر اومانیا همراه بود و توپ با اختلاف کم به اوت رفت.
دقیقه 29: با خطا روی عالیشاه یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه برای سرخپوشان شکل گرفت و داور به آندره فریرا کارت زرد داد.
دقیقه 30: ضربه ایستگاهی را فرناندو گابریل به سمت دروازه زد که توپ با کمترین اختلاف ممکن و در میان رحمتی به اوت رفت.
دقیقه 31: فرار عالیشاه به درون محوطه جریمه پیکان با دخالت رحمتی همراه بود که اشتباه مسلم دروازه بان پیکان نزدیک بود اولین گل را برای پرسپولیس رقم بزند. شوت رحمتی به قصد دفع به عالیشاه برخورد کرد و به سمت دروازه این تیم منحرف شد و با خوش شانسی رحمتی توپ به تیرک خورد و توسط مدافعان برگشت داده شد.
دقیقه 34: ارسال فشنگچی با ضربه سر آرام سیاوش اکبرپور همراه شد که سوشا برای مهار این توپ کار ساده ای را پیش رو داشت.
دقیقه 38: فرار گابریل به قلب دفاع پیکان با خطای صادق بارانی همراه شد تا زرگر به این بازیکن هم کارت زرد نشان دهد.
دقیقه 39: ارسال ضربه خطا از سوی گابریل با ضربه سر اومانیا در حالت نامتعادل همراه بود که توپ با اختلاف از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت.
دقیقه 40: فرار طارمی و پاس زیبای او به فرناندو در حالی که مهاجم بوشهری با فرار به عمق منتظر پاس این هافبک بود با ضربه بی دقت فرناندو گابریل همراه بود و فرصت برای پرسپولیس از دست رفت.
دقیقه 46: پاس در عمق صادق بارانی برای مصطفی شجاعی را این بازیکن سر ضرب نواخت که با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 48: خطای اومانیا پشت محوطه جریمه روی فشنگچی یک ضربه ایستگاهی را از منطقه مناسب نصیب پیکانی ها کرد. که ضربه فشنگچی با اختلاف کم بعد از گذشتن از دیوار دفاعی پرسپولیس به اوت رفت.
دقیقه 62: روی یک ضدحمله فرناندو گابریل با مکثی جالب و حرفه ای، حمله وران تیمش را به دروازه پیکان نزدیک کرد و در ادامه پاس او به هادی نوروزی این بازیکن را در موقعیت گل قرار داد که رحمتی با واکنشی به موقع مانع از باز شدن دروازه تیمش برای بار دوم شد.
دقیقه 74: فرناندو گابریل روی یک و دو با خالقی فر و از پشت محوطه جریمه دروازه پیکان را با شوت زمینی تهدید کرد که با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 82: ضربه غافلگیر کننده فریرا را سوشا مکانی از زیر تیرک به کرنر فرستاد.
دقیقه 90 + 1: پاس زیبای کمندانی به علیپپور، مهاجم جوان پرسپولیس را با رحمتی تک به تک کرد که او با بی تجربگی این توپ را از دست داد.

بهترین بازیکن:
مهدی طارمی: مهاجم جوان پرسپولیس موفق شد با گلزنی در این دیدار حساس بعد از هفته ها تیمش را در لیگ برتر و استادیوم آزادی برنده میدان کند. پدیده این فصل فوتبال ایران که جدال با مدافعان باتجربه پیکان روز خوبی را پشت سر گذاشت و بارها دروازه مهدی رحمتی را با خطر روبرو کرد و البته نمی توان از بازی فنی و زیبای گابریل فرناندو در این دیدار گذشت.

حواشی:
* در حالی که پرسپولیس خود را آماده انجام آخرین مسابقه آسیایی مقابل نماینده ازبکستان می‌ کند، از بازی این تیم مقابل پیکان استقبال بسیار ضعیفی به عمل آمده است.
* پیکانی ها از همه دارایی آبی‌پوش خود استفاده کردند و اکبرپور، جمشیدیان، ساموئل و رحمتی در ترکیب شاگردان مرفاوی قرار دارند.
* سعید دقیقی که هفته گذشته پنالتی حساسی را مقابل تراکتورسازی از دست داد در این بازی در ترکیب اصلی حضور ندارد.
* پرسپولیس از ترکیب آشنای خود استفاده می‌ کند. آنها دوباره بابک حاتمی را در ترکیب اصلی قرار داده اند. محسن بنگر مهمترین غایب قرمزپوشان محسوب می‌ شود.
* مهدی دغاغله، علی علیپور، رضا خالقی فر و افشین اسماعیل زاده گزینه های اولیه جانشینی بازیکنان اصلی پرسپولیس هستند.
* در ابتدای بازی، بازیکنان و کادرفنی دو تیم، دسته گل های به مناسبت روز معلم و نیز ولادت امام علی (ع) در جایگاهی که به مناسبت تکریم از پدران آسمانی در نظر گرفته شده بود تقدیم کردند.
* به نظر می رسد اشکالی در اسکوربرد استادیوم آزادی به وجود آمده باشد و این تابلو در نمایش اطلاعات بازی با اشکال مواجه شده است.
* پیش از آغاز بازی، محمد نوری به دعوت اندک هواداران حاضر در استادیوم از بازیکنان خواست به سمت آنها بروند.
* مهدی رحمتی، امیرحسین فشنگچی، محمد نصرتی، جی لوید ساموئل و احمد جمشیدیان از جمع بازیکنان پیکان به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند و برانکو و اعضای کادرفنی این تیم خوش و بش کردند.
* حضور مهرداد کفشگری در جناح چپ پرسپولیس از اتفاقات عجیب این دیدار بود که با صلاحدید برانکو اتفاق افتاده بود. هافبک دفاعی پرسپولیس در بازی های گذشته در این بازی با توجه به مصدومیت علی عسگری در این پست قرار گرفته بود و محمد نوری و نوراللهی در میانه میدان حضور یافتند.
* تشویق حسین هدایتی از دیگر اتفاقات جالب این دیدار بود. تماشاگران اندک این دیدار حسین هدایتی را به شدت تشویق کردند و از مالکیت احتمالی او در پرسپولیس استقبال کردند.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد