تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

پرسپولیس با تمام مشکلاتی که در لیگ چهاردهم داشت توانست هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت در دربی پیروز شود تا از این جهت حداقل جبران مافات کرده باشد. حمید درخشان معتقد است راه پیروز شده در دربی را خیلی خوب به مربیان فعلی پرسپولیس یاد داده و گل پیروزی‌بخش این تیم در دربی برگشت را بازیکنی به ثمر رساند که خیلی‌ها او را خرید خوبی برای پرسپولیس نمی‌دانستند. سرمربی پیشین پرسپولیس در گفت‌وگو با تسنیم در مورد مسائل مختلف به اظهارنظر پرداخت که مشروح آن در زیر می‌آید:



پرسپولیس دربی برگشت را هم برد ...

این اتفاق خیلی برای من خوشحال‌کننده بود. خوشحالم از اینکه طلسم بردن استقلال با قلعه‌نویی توسط من شکسته شد و در بازی برگشت هم این اتفاق تکرار شد تا هواداران بعد از سال‌ها بتوانند از این جهت به تیم‌شان افتخار کنند. امیدوارم این بردها تداوم داشته باشد و در سال‌های آینده هواداران را بعد از دربی‌ها سربلند ببینیم.

اگر شما روی نیمکت پرسپولیس بودید این نتیجه رقم می‌خورد؟

من فکر کنم مربیان پرسپولیس برای شکست استقلال به مانند بازی رفت عمل کردند و به نوعی راه ما را رفتند. در بازی رفت من با توجه به شناختی که از استقلال داشتم می‌دانستم چه موقع از بازی باید ضربه نهایی را به این تیم زد و در بازی برگشت هم دیدید که پرسپولیس در زمان مناسبی به گل رسید و در ادامه به خوبی بازی را کنترل کرد. پس در واقع راه بردن استقلال را به خوبی به مربیان دیگر نشان دادم. شاید اگر پرسپولیس در همه بازی‌های خود به مانند بازی روز جمعه فرصت طلب بود الان حتی در صدر جدول قرار داشت. شما شاهد بودید در زمان ما تیم در هر بازی چه موقعیت‌هایی را از دست می‌داد.

گلزن دربی بازیکنی بود که شما او را به پرسپولیس آوردید؟

خاطرم هست وقتی بازیکن جوانی مثل علی علیپور را به پرسپولیس آوردم کلی از من انتقاد شد و گفتند فلانی دلال است و از این حرف‌ها. حالا آقایان منتقد و تهمت زن کجا هستند؟ امیدوارم این آقایان از حرف‌های خود پشیمان شده باشند و از این به بعد اول کمی تحلیل داشته باشند و بعد قضاوت کنند.

مدیران باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارند تغییراتی که در کادر فنی این تیم ایجاد کردند و انتخاب خوبی که داشتند باعث شد این نتایج خوب رقم بخورد؟

تا آنجا که من می‌دانم تیم در زمان ما صدرنشین گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا بود و در نهایت نیز به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد. در لیگ هم چند باخت پی‌درپی رقم خورد. شاید چون پرسپولیس در دربی برنده شده است، این حرف‌ها را مطرح می‌کنند! آقایان بهتر است کمی صبر داشته باشند، چرا که هنوز اتفاقی رخ نداده است. خوب نیست بعد از یک برد این حرف‌ها زده شود.

فکر می‌کنید اگر شما به کارتان ادامه می‌دادید پرسپولیس به عنوان صدرنشین گروهش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کرد؟

به هر حال تا زمانی که ما بودیم تیم صدرنشین بود و باخت سنگین پرسپولیس مقابل لخویا باعث شد تیم قطری به صدر جدول بیاید. ما در سخت‌ترین روزها و در اوج بازی‌های پرفشار تیم توانستیم 9 امتیاز در لیگ قهرمانان کسب کنیم که کار بزرگی بود.

فکر می‌کنید پرسپولیس از پس تیم الهلال بر بیاید؟

پرسپولیس در این دو بازی کار بسیار سختی پیش رو دارد و باید بسیار با برنامه و فکورانه بازی کند. الهلال نسبت به تیم‌های مرحله گروهی قوی‌تر نیست اما بسیار باتجربه‌تر است، به این خاطر که این تیم هر سال تا مراحل حذفی لیگ قهرمانان بالا می‌آید و بازیکنانش باتجربه هستند. امیدوارم پرسپولیس بعد از سال‌ها بتواند افتخاری بین‌المللی کسب کند و دل هواداران و پیشکسوتان شاد شود.

به نظر شما چند درصد این بازیکنان پرسپولیس باید برای فصل آینده حفظ شوند؟

این تصمیمی است که مربیان این تیم باید بگیرند و به من مربوط نمی‌شود. به هر حال آنها بر اساس تفکرات خود تیم را می‌بندند و ممکن است نظرات‌شان با من تفاوت زیادی داشته باشد. فقط امیدوارم مشکلات مدیریتی و مالکیت پرسپولیس به زودی حل شود و این تیم سروسامان بگیرد.

بعد از دربی 80 هواداران استقلال شعار‌های تندی علیه قلعه‌نویی سر دادند، فکر می‌کردید یک روز این اتفاق برای این مربی هم رخ دهد؟

این رسمش نیست که با قلعه‌نویی این رفتار‌ها را می‌کنند. امیر با استقلال چند قهرمانی آورده و اگر در دو فصل اخیر در این تیم ناکام بود به خاطر مشکلات زیادی است که باشگاه استقلال دارد. متأسفانه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این یکی دو سال با مشکلات مالی زیادی مواجه بود‌ه‌اند و این مسئله تأثیر منفی خود را روی این دو باشگاه گذاشته است. در حال حاضر استقلالی‌ها باید دنبال این باشند که چرا در دو فصل اخیر نتیجه نگرفتند و دنبال حل آنها باشند نه اینکه همه کاسه‌کوزه‌ها را بر سر قلعه‌نویی بشکنند. البته این درد فوتبال ماست که سرمربی سپر همه ناکامی‌ها می‌شود و همه زورشان به او می‌رسد در حالی که هیچکس دنبال ریشه کن کردن مشکلات نمی‌رود.

شما فکر می‌کردید در نهایت سپاهان قهرمان لیگ شود؟

سپاهان تیم بسیار خوبی است اما قهرمانی لیگ را تراکتورسازی به این تیم تقدیم کرد. تراکتورسازی در زمین خود با نتیجه 3 بر یک از حریفش جلو بود و دلیل نداشت در عرض چند دقیقه دو گل دریافت کند و قهرمانی را از دست بدهد. به هر حال تیم‌هایی شایسته قهرمانی هستند که قدم آخر را محکم بردارند و تراکتورسازی و نفت نشان دادند که شخصیت قهرمانی‌ ندارند. این دو تیم، مخصوصاً تراکتورسازی به قول معروف طلا در مشت‌شان بود اما راحت آن را از دست دادند تا سپاهان از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد