تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

در مسابقه پیامکی برنامه نود، عنوان بهترین مدافع میانی بعد از انقلاب ایران را محمد پنجعلی به خود اختصاص داد.



پنجعلی در این مورد گفت: می دانستم که من یکی از شانس های اول این عنوان هستم چون همیشه مردم به من لطف دارند ولی فکر نمی کردم که با این اختلاف بتوانم این عنوان را بدست آورم. خلاصه از این برد آنقدر خوشحال شدم که تا دیر وقت خوابم نمی برد.
در ایران شایسته سالاری وجود ندارد
به عقیده من خصوصیت مدافع ها با هم فرق می کند. بعضی ها جنگنده اند و برخی ها هم بازیسازی خوبی دارند. از حق نگذریم ایران همیشه بهترین بازیکنان آسیا را داشته و سطح کاری اش هم بالاتر از آسیا بوده ولی مشکلات تشکیلاتی دارد. شما نگاه کنید در این چند سال به غیر از استادیوم آزادی ما چه ورزشگاه استاندارد دیگری ساخته ایم. شما به لیگ ما نگاه کنید یک عده محدودی هستند که همیشه در آن به صورت چرخشی تغییر می کنند حتی اگر نتیجه نگیرند. خدا را شکر الان چند بازیکن ملی هم به عرصه مربیگری لیگ آمده اند و شما می بینید که عملکرد خوبی هم دارند. متاسفانه در فوتبال ما شایسته سالاری نیست و خیلی ها از آن حذف شدند.
استعدادیابی در ایران جواب نمی دهد
همانطور که می دانید من در حال حاضر مدیر تیمهای پایه پرسپولیس هستم. البته مثل تمام قسمتهای فوتبال سیستم حاکم بر پایه ها هم با بقیه فرق می کند. همه جای دنیا روی بچه های 6،5 ساله استعدادیابی می شود و بعد از آن روی این استعدادها سرمایه گذاری می شود تا در آینده در رده های بالاتر در تیم بازی کنند و سودمند باشند و پولی از ترانسفر آنها به باشگاه برسد ولی در ایران حتی رده سنی جوانان و امید هفته ای سه بار هر کدام یک ساعت و نیم با تیم تمرین می کنند که اگر استعدادی هم داشته باشند، می سوزد.
با وجود اسپانسر پرسپولیس باید حداقل یک جام بگیرد
* رهبری فر مربی تیم امید پرسپولیس انتقادهای زیادی را نسبت به عملکرد آقای طاهری در مدیریت باشگاه داشتند، شما در جهت حل این مشکل چه کاری انجام دادید؟

پنجعلی: من هم شنیدم که آقای رهبری فر در اینستاگرامش از عملکرد آقای طاهری انتقاد کرده است. ولی هنوز بهروز را ندیده ام تا در این مورد با او صحبت کنم و پیگیر علت این صحبتها شوم. ولی به نظر من گاهی این انتقادات می تواند سازنده هم باشد. در حال حاضر که تیم اسپانسر دارد باید همه دست به دست هم بدهیم تا در شرایط خوبی کار کنیم و نتیجه بگیریم. باید کاری کنیم تا پرسپولیس حداقل یک جام بگیرد تا دل هواداران شاد شود. شما نمی دانید که وقتی پرسپولیس نتیجه نمی گیرد. چقدر با من به عنوان پیشکسوت پرسپولیس تماس می گیرند خود من حدود 100 تا تماس دارم. نفرات به پرسپولیس می آیند و می روند مهم این است که تیم نتیجه بگیرد و مردم شاد باشند.
هوادار پرسپولیس از بارسلونا بیشتر است
به عقیده من تیم بزرگسالان پرسپولیس بازیهای خوبش مشهود است ولی آنچه که به استقلال و پرسپولیس لطمه می زند، حواشی این دو تیم است. این حواشی بازیکنان را خیلی اذیت می کند. من فکر نمی کنم در هیچ کجای دنیا تیمی باشد که این تعداد هوادار را داشته باشد منظورم این است که بارسلونا در خود بارسلون طرفدار دارد و یا رئال هم در مادرید هوادارانی دارد ولی در ایران اینطور نیست همه شهرها استقلال و پرسپولیس را دوست دارند و حتی در کشورهای خاورمیانه هم این دو تیم هوادارانی دارند.
کی روش تغییری در فوتبال ملی به وجود نیاورده
مشکل امروز ما درفوتبال کمبود نفر نیست چون در طول این سالها مربیان زیادی به ایران آمدند یا خود آقای کی روش که مربی بزرگی هست ولی تغییری در فوتبال ما به وجود نیامد. تازه آنقدر با احساسات مردم به خوبی بازی شده که حتی وقتی تیم می بازد هم در خیابان می ریزیم و شادی می کنیم. درست مثل فیلم های فردین در گذشته که همه شاد بودند و آبگوشت می خوردند.
در 13 سالگی بیشتر از 100 روپایی می زد
*ناصر ابراهیمی نقل می کند که در دوران نوجوانی شما چپ پا بودید و روزی او به شما می گوید که باید بتوانی 50 روپایی با پای راست و 50 روپایی با پای چپ بزنی تا فوتبالیست شوی؟

پنجعلی: واقعیت این است که من وقتی 13،12 سال داشتم با آقای ابراهیمی در منطقه نظام آباد همسایه بودیم. شنیده بودم که ناصر خان ابراهیمی مربی و بازیکن برق تهران است برای همین شبی در خانه او رفتم و گفتم که من فوتبال را دوست دارم. او هم به سمت ماشین پیکانش رفت و توپی بیرون آورد و از من خواست روپایی بزنم. من همیشه در محل استاد روپایی بودم ولی آن شب هول شدم و نتوانستم بیشتر از 7 روپایی بزنم او به م گفت هر وقت توانستی 100 تا روپایی بزنی برگرد که من فردای همان شب حتی بیشتر از 100 روپایی زدم و او من را به سر تمرین برق در میدان ژاله برد و به من گفت که روزی بازیکن بزرگی می شوی. او خیلی در موفقیت من نقش داشت و از جمله مربیانی بود که استعداد را خوب تشخیص می داد.
بجای سر آرنج می زدم
شما از من می پرسید که چطور با وجود اینکه قدم بلند نبود دفاع وسط موفقی بودم، چون درست است که من سر نمی زدم ولی آرنج که داشتم(می خندد). با آرنج ام مانع سر زدن یا حرکت حریف می شدم. سر زدن یک زمانی دارد که من آن را می دانستم و همیشه در همان هنگام از ضربه آرنج استفاده می کردم. مثلا پرویز قلیچ‌خانی هم قد کوتاهی داشت ولی بعد از همایون بهزادی خوب سر می زد البته آنقدر ضرباتش محکم بود که همیش پیشانی و ابرویش را بخیه زده بود یعنی با تمام وجود سر می زد.
در مقابل دهداری جوانی کردم
شما از اختلافات من با آقای مرحوم دهداری سوال می کنید، فکر می کنم بیشتر این مشکلات بخاطر این بود که من جوان و احساسی بودم و به همین دلیل هم کارهایم تصمیمات ناگهانی و احساسی بود. اگر نه که آقای دهداری مربی بزرگی بود و من خیلی چیزها از او یاد گرفتم. من جوانی کردم الان اگر به عقب برگردم دیگر چنین مشکلاتی نخواهیم داشت.

 

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد