تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

تیم فوتبال ذوب آهن موفق شد در ضربات پنالتی تیم سپاهان را شکست دهد.



به گزارش "تک گل"، شاگردان یحیی مقابل تیم 10 نفره سپاهان برتری خود را از دست دادند اما در پنالتی‌ها موفق عمل کردند و با ضربات مهدی رجب‌زاده، کاوه رضایی، مسعود حسن‌زاده‌ و مهدی مهدی‌پور 4 گل به ثمر رساندند این در حالی است که سپاهانی‌ها از 3 پنالتی به دست آمده تنها یکی از آنها را توسط وریا غفوری گل کردند و دو ضربه دیگر توسط عقیلی و کریمی هدر رفت.
در این بازی وریا غفوری2 گل برای سپاهان زد و مرتضی تبریزی و محمد حسینی نیز گل‌های ذوب را به ثمر رساندند ضمن اینکه سپاهان از اواسط نیمه دوم با اخراج میلاد سرلک 10 نفره بازی را ادامه داد.

مرحله نیمه نهایی جام حذفی

ورزشگاه : فولادشهر اصفهان / تماشاگر: 7 هزار نفر
داور: محسن ترکی - کمک داوران: رضا سخندان، محمدرضا امینی و روح‌الله شریفی

سپاهان:
رحمان احمدی، هادی عقیلی، فوزیل موسی‌اف(محمد روشندل 15)، وریا غفوری، سعید قائدی‌فر، علی کریمی، حسین پاپی، رسول نویدکیا(حسین فاضلی 64)، میلاد سرلک، محمدرضا خلعتبری(جهان عالیان 92) و مهدی شریفِی

ذوب‌آهن:

رشید مظاهری، هادی محمدی، حجت حق‌وردی، ولید اسماعیل، علی همام، اکبر صادقی(مهدی مهدی‌پور 74)، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان(1+115 - مسعود حسن‌زاده)، مرتضی تبریزی(79- محمدرضا حسینی) و مهدی رجب‌زاده و کاوه رضایی

اخطار
علی همام(23) - مرتضی تبریزی(32) - ولید اسماعیل(88) از ذوب آهن
میلاد سرلک(32(85)) وریا غفوری(53) - خلعتبری(89) - گردانی(93) از سپاهان

شرح گل

ذوب‌آهن 1- سپاهان 0(دقیقه 1: مرتضی تبریزی): ذوب‌آهن در اولین فرصت بازی به گل رسید. پاس تماشایی و دقیق کاوه رضایی از بین دو مدافع سپاهان تبریزی را در موقعیت تک به تک با رحمان احمدی قرار داد و این بازیکن با ضربه پای چپ توپ را از زیر پای دروازه‌بان سپاهان عبور داد و گل اول مسابقه را خیلی زود به ثمر رساند تا کار برای زردهای اصفهانی سخت شود.
ذوب‌آهن 1- سپاهان 1(دقیقه 52: وریا غفوری): پاس چیپ استثنایی خلعتبری از سمت راست زمین با عبور از بالای سر دو مدافع ذوب‌آهن در محوطه جریمه به غفوری رسید که این بازیکن توپ را با زانو جلو انداخت و با یک شوت سرکش از زاویه بسته گل تساوی را به ثمر رساند.
ذوب‌آهن 2 - سپاهان 1(دقیقه 111: محمدرضا حسینی): در زمان عقب‌نشینی سپاهان علی همام با یک نفوذ به موقع از سمت راست زمین ارسال دقیقی به محوطه جریمه داشت که سانتر او را حسینی با ضربه سر تماشایی و چرخشی وارد دروازه سپاهان کرد.
ذوب‌آهن 2- سپاهان 2(دقیقه 114: وریا غفوری): ارسال پاپی از کرنر را حدادی‌فر و بعد مظاهری به سختی دفع کردند. شوت هادی عقیلی ریباند شد تا غفوری روی خط محوطه شش قدم با شوت روی پای محکم دوباره بازی را مساوی کند و ستاره تیمش لقب بگیرد.

ضیافت پنالتی

1 - 0 (مهدی رجب‌زاده): بازیکن باتجربه ذوب‌آهن اولین پنالتی را از زیر دستان احمدی به گل تبدیل کرد.
1 - 0 (هادی عقیلی): ضربه کاپیتان سپاهان همانند رجب‌زاده به سمت راست دروازه زده شد اما توپ به تیرک خورد.
2 - 0 (کاوه رضایی): ضربه تماشایی این بازیکن به کنج سمت چپ دروازه سپاهان رفت و به گل تبدیل شد.
2 - 1 (وریا غفوری): زننده دو گل سپاهان پنالتی‌اش را به وسط دروازه زد و گل شد.
3 - 1(مسعود حسن‌زاده): رحمان احمدی به گوشه سمت راست دروازه‌اش رفت اما مثل پنالتی اول توپ به گل رفت.
3 - 1 (علی کریمی): بازیکن جوان سپاهان پنالتی را به سمت راست زد که مظاهری آن را گرفت.
4 - 1(مهدی مهدی‌پور): اگر این ضربه گل می‌شد ذوب‌آهن به اتمام می‌رسید که بازیکن جوان ذوب‌آهن بر خلاف کریمی جوان سپاهان توپ را به گل تبدیل کرد تا تیمش برای دومین سال متوالی به فینال برسد.

شرح نیمه اول

سپاهان که آغاز کننده مسابقه بود توپ را تا پشت محوطه جریمه حریفش پیش برد اما سفید پوشان ذوب مالکیت توپ را از آنها گرفتند و دقیقه 1 و 13 ثانیه گل اول را توسط تبریزی به ثمر رساند تا حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند. پس از این گل شاگردان گل‌محمدی کمی عقب‌نشینی کردند و با دفاع منطق اجازه ایجاد موقعیت جدی به مهاجمان تند و تیز سپاهان را ندادند. سپاهان تا محوطه جریمه ذوب پیش می‌رفت اما مدافعان این تیم به خوبی از تک گلشان دفاع می‌کردند و حتی نمی‌خواستند توپ به مظاهری دروازه‌بانشان برسد. البته ذوب‌آهن هم بیکار نبود و دو موقعیت جدی خلق کرد که یکی از آنها را پهلوان در موقعیت بسیار خوبی از دست داد. در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست سپاهان بالاخره ذوب را در دردسر انداخت اما شوت‌های خلعتبری و شریفی را مظاهری دفع کرد تا 45 دقیقه اول با تکل گل تبریزی به سود ذوب‌آهن به پایان رسد.

شرح نیمه دوم

بر خلاف نیمه اول هر دو تیم فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتند که سهم ذوب‌آهنی‌ها بیشتر بود که با خوش‌شانسی سپاهان و بی‌دقتی شاگردان گل‌محمدی توپ‌های این تیم به گل تبدیل نمی‌شد. سپاهان دقیقه 6 نیمه دوم به گل رسید و بعد از آن قصد کنترل توپ در میانه‌های زمین را داشت تا مثل گل اول از روزنه‌های خط دفاع ذوب به گل برسد که این اتفاق دوباره برای آنها نیافتاد و مدافعان سفیدپوشان دربی اصفهان خوب کار کردند. سپاهان دقیقه 85 به دلیل اخراج سرلک 10 نفره شد.

شرح نیمه اول وقت اضافه

دو تیم که نمی‌خواهند بازنده این دیدار حساس باشند نمایش محتاطانه‌ای ارائه می‌کنند. سپاهان دو فرصت در این نیمه داشت اما موقعیت‌های ذوب‌آهن حساس‌تر و خطرناک‌تر بود. تیم گل‌محمدی هجومی‌تر از سپاهان 10 نفره بازی می‌کند و مثل حریفش چشم به ضد حمله ندارد.

شرح نیمه دوم وقت اضافه

دقایق ابتدایی سرد و کسل کننده پیش می‌رفت اما ذوب‌آهن توسط حسینی بازیکن تعویضی‌اش گل دوم را به سپاهان زد تا در آستانه صعود به فینال قرار داشته باشد اما دوباره وریا غفوری سه دقیقه بازی را به تساوی کشاند. پس از آن سپاهان که یک بازیکن کمتر هم دارد از تک گلش دفاع کرد و مقابل حملات ذوب ایستاد تا بازی با تساوی 2 بر 2 به پنالتی برود.

بهترین بازیکن

ذوب‌آهن دو بار از سپاهان پیش افتاد و در آستانه صعود به فینال بود و در حالی که ضربات مهاجمان این تیم به گل تبدیل نمی‌شد وریا غفوری از دفاع راست جلو آمد و دو گل زد. او همچنین تنها کسی بود که از سپاهان پنالتی را به گل تبدیل کرد تا بهترین زمین باشد.
ضمن اینکه علی همام با دفاع‌های خوب و پاس گلی که داد و همچنین مظاهری با سیوهای تماشایی‌اش از جمله پنالیت که از کریمی گرفت جزء نفراتی بودند که تاثیر زیادی در پیروزی ذوب‌آهن داشتند.

اتفاق ویژه

بازگشت سپاهان بعد از دو گلی که دریافت کردند عجیب‌ترین اتفاق در این مسابقه بود. سپاهان دقیقه یک از حریفش عقب افتاد اما ابتدای نیمه دوم آن را جبران کرد. دقیقه 85 یک بازیکن از جمع زردهای اصفهانی اخراج شد تا کار برای آنها سخت شود. با اینکه ذوب‌آهن دوباره از حریفش ابتدای نیمه دوم پیش افتاد اما سپاهان دوباره به بازی برگشت و همه چیز را 10 نفره مساوی کرد.

لحظات حساس

دقیقه 7: پاس چیپ نویدکیا به خلعتبری نرسید تا سپاهان صاحب موقعیت گل نشود.
دقیقه 15: پاس رجب‌زاده پهلوان را در موقعیت گلزنی خوبی قرار داد اما شوت این بازیکن بعد از یک سر توپ در اختیار احمدی قرار گرفت.
دقیقه 19: هادی محمدی با زدن توپ به کرنر اجازه نداد نویدکیا موقعیت جدی روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کند.
دقیقه 25: ارسال خوب رجب‌زاده به دهانه دروازه سپاهان پیش از اینکه روی سر رضایی فرود بیاید احمدی با پرش بلند این توپ را جمع کرد.
دقیقه 30: سپاهان بالاخره توپ را به دستان مظاهری زد. ارسال کریمی از جناح چپ زمین را شریفی با ضربه سر زد که توپ او را دروازه‌بان ذوب‌آهن در آغوش گرفت.
دقیقه 2+45: خلعتبری با فرار از سمت چپ محوطه جریمه ذوب‌آهن از زاویه بسته با پای چپ شوت‌زنی کرد اما مظاهری این توپ را به خوبی دفع کرد تا جدی‌ترین فرصت سپاهان در آخرین دقیقه نیمه اول به گل تبدیل نشود.
دقیقه 2+45: باز هم سپاهان حمله می‌کند. این شریفی شوت زد که بازهم مظاهری مانع گل شدن توپ‌های بازیکنان سپاهان شد.
دقیقه 48: پاس تماشایی پاپی در محوطه جریمه نویدکیا و مظاهری را تک به تک کرد که هافبک سپاهان بعد از دریبل دروازه‌بان ذوب توپ به زیر پایش گیر کرد تا همچنان تیمش به گل نرسد.
دقیقه 54: سانتر رجب‌زاده از روی ضربه ایستگاهی بدون اینکه به کسی برخورد کند به شکل خطرناکی در اختیار احمدی قرار گرفت.
دقیقه 56: ارسال خطرناک غفوری به محوطه جریمه ذوب‌آهن را مدافعان این تیم خیلی بد دفع کردند تا پشت محوطه علی کریمی در موقعیت خوب شوت‌زنی قرار گیرد اما ضربه بی‌دقت این بازیکن از بالای دروازه به اوت رفت.
دقیقه 59: در لحظه فرار رضایی پشت سر عقیلی، رحمان احمدی از دروازه و بعد محوطه جریمه خارج شد تا مانع گلزنی مهاجم ذوب آهن شود که در این کار موفق بود و با بستن زاویه موچب شد رضایی ضربه چیپ بزند. توپ او مقابل دروازه سپاهان به زمین خورد و به شکل خطرناکی از بالای دروازه احمدی به اوت رفت.
دقیقه 62: رضایی در بهترین موقعیت بعد از ارسال تبریزی قرار داشت تا دروازه سپاهان را برای بار دوم باز کند اما ضربه او به دستش خورد تا فرصت خوبی از دست دهد و یک هند برای حریفشان اعلام شود.
دقیقه 75: ارسال پاپی از جناج چپ زمین را بازیکنی از سپاهان استفاده نکرد تا آنها فرصت خوبی از دست بدهند.
دقیقه 79: ارسال دقیق رجب‌زاده از روی ضربه ایستگاهی را کاوه رضایی مقابل دروازه سپاهان با ضربه سر زد که توپ را او احمدی دفع کرد و در ریباند هم دروازه‌بان سپاهان مانع شوت حسینی شد تا یک کرنر شکل بگیرد.
دقیقه 80: کرنر رجب‌زاده روی سر محمدی پایین آمد اما ضربه او که درون دروازه نیز قرار گرفت خطا روی رحمان احمدی اعلام شد.
دقیقه 84: فاضلی بعد از یک چرخش شوت زد که توپ او در اختیار مظاهری قرار گرفت.
دقیقه 87: ضربه فاضلی در محوطه جریمه بعد از برخورد به محمدی راهی کرنر شد.
دقیقه 1+90: ضربه آزاد رجب‌زاده از بالای دروازه سپاهان به اوت رفت.
دقیقه 92: ضربه سر علی همام بعد از کرنر رجب‌زاده به اوت رفت.
دقیقه 97: شوت محکم پاپی از پشت محوطه را مظاهری مهار کرد.
دقیقه 114: ارسال رضایی به شکل خطرناکی به محوطه جریمه سپاهان آمد که قبل از رسیدن توپ به احمدی، عقیلی یک کرنر به ذوب آهن داد.
دقیقه 116: شوت حسن‌زاده با پای غیر تخصصی به آسمان رفت.
دقیقه 117: شوت حسینی با فاصله کمی از بالای دروازه سپاهان راهی اوت شد.
دقیقه 119: حسن‌زاده ارسال همام را با دخالت به موقع به گوشه پایین دروازه سپاهان زد که احمدی با واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

در حاشیه

* حضور حسین پاپی به جای محرم نویدکیا مهمترین تغییر ترکیب سپاهان به نسبت بازی قبل است.
* یحیی گل‌محمدی از 3 مهاجم و یک مهره تهاجمی دیگر به نام احسان پهلوان در ترکیب ثابت ذوب‌آهن بهره می‌برد.
* علی حمام و ولید اسماعیل دو بازیکن لبنانی ذوب در ترکیب این تیم حاضرند.
* استیماچ باز هم رحمان احمدی را به عنوان دروازه‌بان در ترکیب اصلی استفاده کرده و به شهاب گردان استراحت داده است.
* سعید قائدی‌فر بعد از مدت‌ها غیبت دوباره به ترکیب ثابت سپاهان برگشته است.
* قبل از آغاز بازی سرودهای باشگاه ذوب آهن پخش شد.
* عبدالله کرمی از این دیدار محروم است و فوزیل موسی‌اف به جای او در ترکیب سپاهان قرار دارد.
* پیش از شروع مسابقه یاد و خاطره برادرزاده شهید سخندان کمک داور این دیدار گرامی داشته شد.
* قرار بود بازی از ساعت 14:20 آغاز شود که این اتفاق نیافتاد و سوت دربی اصفهان راس ساعت 14:32 زده شد.
* رسول نویدکیا پیش از سوت آغاز بازی به سمت یحیی گل‌محمدی رفت و با او خوش و بش کرد.
* تبریزی بعد از گلی که به ثمر رساند به طرف نیمکت تیمش رفت و حسن‌زاده را در آغوش گرفت.
* موسی‌اف که جانشین کرمی محروم در این بازی شده بود دقیقه 15 به دلیل مصدومیت جای خود را به روشندل داد تا سپاهان در خط دفاع با بحران و بدشانسی رو به رو شود.
* محرم نویدکیا از دقیقه 22 مشغول گرم کردن کنار زمین شده است.
* تا دقیقه 25 مدافعان ذوب‌آهن اجازه خلق موقعیت به سپاهانی‌ها را نمی‌دهند.
* ترکی با آوانتاژ دستور به ادامه مسابقه داد اما سرلک بازیکن سپاهان در این صحنه با تبریزی درگیری فیزیکی پیدا کردند که باعث شد هر دو بازیکن اخطار بگیرند.
* دو دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم لحاظ شد.
* نویدکیا به اتلاف وقت ولید اسماعیل معترض است.
* محسن ترکی داور مسابقه به همراه دستیارانش در نیمه دوم لباس‌های زرد رنگ نیمه اول را به پیراهن‌های آبی تغییر دادند.
* گل‌محمدی روی نیمکت نشسته و حسرت موقعیت‌های از دست رفته کاوه رضایی را می‌خورد.
* اکبر صادقی بعد از تعویضش به سمت مهدی‌پور نرفت و مستقیم راه نیمکت را پیش گرفت.
* خلعتبری بعد از تعویض به سمت جهان‌عالیان نرفت و لحظه‌ای که استیماچ قصد خوش و بش با او را داشت رویش را برگرداند تا نارضایتی از تعویض را نشان دهد.
* خلعتبری بعد از تعویض به سمت جهان‌عالیان نرفت و لحظه‌ای که استیماچ قصد خوش و بش با او را داشت رویش را برگرداند تا نارضایتی از تعویض را نشان دهد.
* بیشتر عکاسان پشت دروازه سپاهان جمع شدند.
* علی کریمی لحظاتی به دلیل مصدومیت به بیرون زمین منتقل شد. عدم حضور او در میدان باعث شد تیمش دقایقی را 9 نفره دنبال کند.
* استیماچ نیمکت تیمش را به آرامش فرا می‌خواند.
* نیمکت نشینان سپاهان از آغاز نیمه دوم وقت اضافه ایستاده به تماشای بازی می‌پردازند.
* گل‌محمدی بعد از گل دوم تیمش خوشحالی زیادی انجام داد.
* استیماچ بعد از گل تساوی در وقت‌های اضافه دستانش را بالا برد و تا میانه‌های زمین رفت و خوشحالی کرد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد