تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

از هفته 18 لیگ برتر تیم پرسپولیس میزبان سپاهان خواهد بود.

به گزارش "تک گل"، پرسپولیس و سپاهان در طول سال های اخیر یکی از زیباترین بازی های فصل را به نام اختصاص داده اند و می توان با توجه به شرایط دو تیم بار دیگر انتظار یک بازی زیبا و جذاب از دو تیم که سرمربی کروات را روی نیمکت خود می بینند انتظار داشت.

بازی رفت
بازی رفت دو تیم شرایط خاصی داشت؛ روز طوفانی احسان حاج صفی که این روزها در اوبرلیگا حضور دارد و زردپوشان از حضورش محروم هستند در کنار اشتباهات کودکانه بازیکنان پرسپولیس و ماجرای بازوبند کاپیتانی سرخپوشان و در نهایت 4تایی شدن این تیم. همه چیز باعث شده تا این تیم در بازی فردا از انگیزه زیادی برای جبران این اتفاقات برخوردار باشد و باید دید استیماچ این اجازه را به برانکو و شاگردانش خواهد داد یا خیر.

شرایط
پرسپولیس اکنون 29 امتیاز از 17 بازی اخیر خود در رتبه پنجم جدول حضور دارد و می تواند در صورت پیروزی در این بازی امیدوار به حضور در رتبه سوم باشد. آنها در 5 بازی آخر خود در لیگ برتر 3 برد و 2 تساوی ثبت کرده اند. تساوی برابر نفت و پدیده و برد مقابل گسترش، راه آهن و استقلال خوزستان آنها را در روند مثبتی قرار داده است.

پرسپولیس در پنج بازی اخیر خود در استادیوم آزادی 4 برد و یک تساوی کسب کرده و تنها صبای قم بوده که توانسته بدون شکست از آزادی خارج شود. آنها در جدول بازی های خانگی خود با کسب چهار برد، دو تساوی و دو شکست در رتبه پنجم جدول حضور دارند.


سپاهان در این فصل کاملا پرفراز و نشیب عمل کرده است. انها بعد از نتایج خوبی که در ابتدای فصل کسب کرده بودند در سراشیبی افتادند و کاملا از روند خوب خود که منجر به قهرمانی تراژدیک در هفته پایانی لیگ چهاردهم شده بود فاصله بگیرند و در این بین سرمربی شان نیز قربانی این مساله شد. آنها اکنون با 24 امتیاز در رتبه نهم جدول حضور دارند و در صورت برد می توانند جانشین نفت در رتبه هشتم شوند. زردپوشان اصفهانی در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر 4 تساوی و یک شکست در کارنامه شان ثبت شده و رنگ برد را ندیده اند.


سپاهان در 5 بازی اخیر خارج از خانه اش نیز 4 تساوی و یک شکست برابر گسترش فولاد در کارنامه اش ثبت شده است. آنها برابر ملوان، استقلال اهواز، پدیده و استقلال خوزستان نیز به تساوی رسیدند. رتبه سپاهان در جدول بازی های خارج از خانه آنها را در رتبه دهم جدول با کسب 2 برد، 4 تساوی و 2 شکست قرار می دهد.

تقابل
در 5 تقابل این دو تیم با یکدیگر چه در آزادی و چه در فولادشهر کفه ترازو کاملا به سود زردپوشان اصفهانی است و قرمزها شرایط حسرت باری را برابر آنها پشت سر گذاشته اند. 4 شکست و تنها یک پیروزی در 5 تقابل این دو تیم با یکدیگر ثبت شده و در این میان سپاهانی ها 9 گل به ثمر رسانده اند و 5 گل نیز دریافت کرده اند.


داور:
بیژن حیدری قضاوت این بازی حساس را برعهده دارد و محمدرضا منصوری و بابک داوری به عنوان کمک داور او را در این بازی همراهی می کنند.
حیدری اولین قضاوت خود در طول دوران داوری را فردا برای سپاهان انجام خواهد داد و این دومین باری است که بازی پرسپولیس را سوت می زند. اولین قضاوت او برای سرخپوشان برابر ملوان بود که با برتری دو بر صفر این تیم همراه شد و امید عالیشاه و فرشاد احمدزاده از او کارت زرد دریافت کردند. میانگین کارت زرد او در هر بازی با فاصله ای که این روزها از ابتدای قضاوتش گرفته به سه کارت زرد در هر بازی رسیده است.


غایبین:
در تیم سپاهان شهاب گردان در آخرین تمرین تیمش دچار گرفتگی عضله همسترینگ شد تا این دیدار را از دست بدهد و محمد انصاری هم هنوز درگیر مجوز کادرپزشکی است و البته بعید است برانکو در مورد او ریسک کند.
دو تیم بازیکن محروم انضباطی هم در این بازی ندارند و تنها سوشا مکانی هنوز مجوز حضور در بازی را دریافت نکرده است.


روی نیمکت:
یک شطرنج واقعی از دو مربی کروات حاضر در فوتبال ایران. برانکو البته در روزهایی که تیمش شرایط خوبی نداشت هم نشان داد برد برابر سرمربیان خارجی لیگ را به خوبی بلد است. او تونی اولیویرا و دراگان اسکوچیچ را در نیم فصل اول با ارائه یک بازی بی نقص تسلیم کرد و اکنون به مصاف شاگرد سابق خود در تیم ملی کرواسی خواهد رفت.

چهره ویژه
در پرسپولیس بار دیگر نگاه ها به سمت مهدی طارمی است تا ضمن گلزنی به سپاهان به آقای گلی نزدیک تر شود. محسن مسلمان نیز می تواند در ادامه روند رو به رشد خود در این بازی هم با توجه به سیستم سپاهان به یکی از مهره های تاثیرگذار قرمزها تبدیل شود. محسن بنگر هم در این سال ها بعد از جدایی اش از سپاهان همیشه سوژه طرفداران این تیم بوده و در متن حواشی قرار داشته اند و باید دید بنگر در این بازی چگونه خواهد بود.

در سپاهان هم نگاه ها به خط حمله این تیم است؛ جایی که پریرا با بازگشت خود به لیست زردپوشان امید اول گلزنی سپاهان در غیاب مهدی شریفی است که در این سال ها گلزنی به پرسپولیس را خوب بلد بود. اما چهره حاشیه ساز این بازی را می توان محمدرضا خلعتبری نامید. مهاجمی که روزگاری برای قرمزها گل می زد و بازیکن محبوب آنها بود اکنون گناهش شادی گل بعد از گل زدن به پرسپولیس است و تهدید شده در صورت عدم عذرخواهی روز سختی برایش ساخته خواهد شد. اما خلعتبری نشان داده در روزهایی که پای کری در میان باشد شرایط سخت تری برای حریف خواهد ساخت.


Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد