تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

یکی از حساس ترین بازیهای هفته 18 لیگ برتر بازی ذوب آهن و استقلال است.



به گزارش "تک گل"،اگرچه استقلال تحت هیچ شرایطی صدر را از دست نمی‌دهد اما تأثیر نتیجه این بازی در جدول بیش ازآنچه تصور کنیم اهمیت دارد . سناریوهای احتمالی این مسابقه و تاثیرآن بر سرنوشت سایر تیم‌ها را باهم بررسی می‌کنیم :

استقلال

احتمال اول – برد استقلال و صدرنشینی مطلق
آبی پوشان در صورت شکست در این بازی نیز صدرنشین خواهند ماند، آن‌ها که اکنون 34 امتیازی هستند نزدیک‌ترین رقیب خود در جدول را همتایان خوزستانی خود می‌بینند، شاگردان ویسی با ناکامی در دربی اهواز 33 امتیازی ماندند تا خطری استقلالی‌ها را تهدید نکند، اما توجه داشته باشید که برد استقلال در این بازی به‌منزله از دور خارج کردن دو مدعی قهرمانی است ؛ اس خوزستان و البته ذوب . استقلالی‌ها در صورت برد می‌توانند با 37 امتیاز صدرنشین مطلق لیگ بشوند.

احتمال دوم – شکست استقلال
شکست استقلال اگر با باخت تیم‌هایی مثل سایپا و پرسپولیس و صبا توأم شود اتفاق خیلی تلخی نیست اما در بدترین حالت ، اگر سایپا ، صبا و پرسپولیس در جنگ این هفته رقبا را پشت سر بگذارند ، فاصله مطمئن استقلال با گروه صدرنشینی به حداقل می‌رسد. در این صورت استقلال 34 امتیازی خواهد ماند و لغزش بعدی اوضاع را بدتر از این می‌کند.

احتمال سوم – تساوی استقلال
اگر  یکی بازی بزرگ فولادشهر با تساوی به پایان برسد بدون شک این عبداله ویسی است که خوشحال‌ترین مرد لیگ لقب می‌گیرد، سرمربی که بازی اخیر خود را باخت در آن صورت هم اختلاف امتیاز خود را با صدرنشین زیاد نمی‌بیند و هم ذوب‌آهن را پایین‌تر از خود دارد. البته توقف استقلال همچنان خبر خوبی برای پرسپولیس ، صبا و سایپاست که آن‌ها هم  این هفته احتمال توقفشان کم نیست .

در خانه می‌بریم، خارج از خانه نمی‌بازیم
در بررسی پنج بازی پایانی استقلالی‌ها به این موضوع می‌رسیم که آن‌ها سخت شکست می‌خورند، استقلالی‌ها در 5 بازی اخیر خود به 2 پیروزی و 3 تساوی رسیده‌اند، البته استقلالی‌ها دو برد خود را در خانه به دست آوردند و هر  سه بازی خارج از خانه خود را با تساوی پشت سر گذاشتند. آن‌ها با میانگین امتیازی 1.8 در این پنج بازی 7 بار دروازه حریفان خود را بازکرده‌اند و 4 بار نیز دروازه خود را بازشده دیدند.


ذوب‌آهن:

احتمال اول – یورش به صدر
ذوبی‌های 30 امتیازی در صورت پیروزی در بازی روز آینده می‌توانند بهترین اتفاق را برای خود متصور شوند، آن‌ها درصورتی‌که بازی بزرگ فولادشهر را به سود خود به پایان برسانند می‌توانند 33 امتیازی شوند و با تفاضل گل بهتر نسبت به شاگردان ویسی در رده دوم بایستند تا در فرصت باقی‌مانده بازی‌های لیگ نقشه خود را برای رسیدن به صدر عملی کنند.

احتمال دوم – ذوب‌آهن می‌بازد و تا ششم پایین می‌رود
ششمی ذوبی‌ها بدترین اتفاق ممکن است که می‌تواند در این هفته برای آن‌ها رقم بخورد، ذوبی‌ها اگر در بازی خود شکست بخورند و نهایت بدشانسی را کنار خود داشته باشند  و با پیروزی تمام رقبای خود مواجه شوند، ممکن است پایین‌تر از پرسپولیس و سایپا و صبا قرار بگیرند. البته در صورت از دست دادن سه امتیاز بازی برابر استقلال در صورت خوش‌شانسی آن‌ها می‌توانند بین رتبه‌های سوم تا ششم معلق باشند.
ذوبی‌ها اکنون سایپای  30 امتیازی، پرسپولیس 29 امتیازی و صبای 28 امتیازی را پایین‌تر از خودمی بینند.

احتمال سوم – تساوی ذوب
ذوبی‌ها در صورت تساوی ممکن است در دو، سه رده پایین‌تر از جایگاه کنونی خود معلق شوند، آن‌ها در آن صورت 31 امتیازی می‌شوند و همه‌چیز به نتایج تیم‌های تعقیب کننده بستگی دارد.
میانگین ذوب مثبت است.

ذوبی در 5 بازی اخیر خود 10 امتیاز و متوسط 2 امتیاز از هر بازی را کسب کرده‌اند، آن‌ها 3 پیروزی و 1 شکست و 1 تساوی به دست آوردند، ذوبی‌ها هم مانند آبی‌ها در خانه موفق‌تر از حریف هستند، آن‌ها 6 بار در این 5 بازی دروازه حریفان را باز کردند و 3 بار نیز دروازه خود را بازشده دیدند. شاگردان یحیی 6 امتیاز خود را در این بازی‌ها در خانه به دست آوردند و 4 امتیاز را نیز خارج از خانه.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد