تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

پرسپولیس در روزی که برای صعود به امتیاز برابر الهلال نیاز داشت، با ارائه یک بازی درخشان تنها از رسیدن به گل ناکام ماند اما شانس صعود خود را همچنان حفظ کرد.



به گزارش "تک گل"، پرسپولیس با تساوی ارزشمند در مسقط برابر الهلال شانس صعود خود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان را در روزی که به شدت از نظر پتانسیل فردی روی نیمکت با مشکل مواجه بود، حفظ کرد.
شاگردان برانکو با ارائه بازی درخشان و خلق موقعیت‌های مناسب می‌توانستند در مسقط الهلال را با شکست همراه کنند اما بدشانسی و بی دقتی مانع از رقم خوردن این اتفاق برای آنها شد، با این حال این تساوی و در ادامه خبر شکست الریان مقابل الوحده باعث شد تا آنها اکنون شانس بالایی برای صعود داشته باشند.


استادیوم: سلطان قابوس عمان             تماشاگر: حدود 12 هزار نفر

 


داور:

مهند قاسم، محمد علی و واثق مدال از عراق

 


الهلال عربستان:

عبدالله معیوف، محمد البریک، اسامه هوساوی، عبدالله حافظ، محمد جهفالی(46 الظواری)، سلمان الفرج، عبدالملک خیبری(61 عبدالله اوتایف)، کارلوس ادواردو، نیکولاس میلسی، نواف عابد و عمرالخریبین(73 بوناتینی).
سرمربی: رامون دیاز

 


پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محسن مسلمان، علی علیپور و مهدی طارمی.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

اخطار:

محمد جهفالی دقیقه 5 از الهلال

محمد البورایک دقیقه 27 از الهلال

الخیبری دقیقه 51 از الهلال

 

 

شرح بازی:


شاگردان برانکو بازی را فوق العاده آغاز کردند و با حفظ توپ و مالکیت توانستند برتری خود را در بیشتر دقایق به حریف دیکته کنند. حرکات پا به توپ صادق محرمی و همکاری او با فرشاد احمدزاده بیشترین حملات این تیم را از جناح راست شکل داد و در سمت مخالف نیز وحید امیری با دوندگی خود نقش هجومی تیم را برعهده گرفت.
پرسپولیسی‌ها اگر خوش شانس بودند می‌توانستند نظر داور عراقی را برای اعلام یک ضربه پنالتی به سود خود کسب کنند اما مهند قاسم به سادگی از خطای مدافع الهلال روی علی علیپور گذشت.
الهلال اما در زمان تصاحب توپ با پاس های کوتاه و تعویض منطقه بازی سعی داشت از سد پرس فوق العاده پرسپولیس عبور کند و در چند صحنه نیز خطرات نصفه و نیمه ای روی دروازه بیرانوند شکل داد اما در کسب هدف ناکام ماند.
بازیکنان پرسپولیس نیمه اول را با دوندگی بالا و حرکات تکنیکی خود شرایط برتری برای حفظ موقعیت و شانس گل ایجاد کردند و در نهایت اما نتوانستند خطر جدی روی دروازه الهلال شکل دهند و در نهایت با تساوی به کار خود خاتمه دادند.

 در نیمه دوم هم این شاگردان برانکو ایوانکوویچ بودند که بازی را تحت اختیار خود در آوردند و اینبار هم صادق محرمی توانست با حرکات طولی و تکنیکی خود دو بار فرصت گلزنی برای پرسپولیس ایجاد کند.
پرسپولیس که رفته رفته با توجه به شرایط نیمکت توان بدنی از شدت حملات خود کاستند و دل به ضدحملات دوختند. آنها در این فرصت نیز چندین بار می‌توانستند مدافعان پراشتباه حریف را با مشکل مواجه کنند که از شانس رسیدن به موقعیت جا ماندند.

پرسپولیس اکنون با شش امتیاز در رده سوم به کار خود خاتمه داد و این فرصت را خواهد داشت تا در صورت پیروزی برابر الوحده در تهران و رقم خوردن نتیجه جدال الریان  - الهلال به سود خودش، شانس صعود به مرحله بعدی را کسب کند.

 

اتفاق ویژه:
داور عراقی این دیدار می‌توانست در نیمه اول پرسپولیس را به یک ضربه پنالتی برساند اما ترجیح داد از خطای مسلم مدافع الهلال روی علی علیپور چشم پوشی کند. پرسپولیس و علی علیپور که در دیدار برابر الریان هم در گرفتن پنالتی ناکام بودند، بار دیگر اسیر یک پنالتی سوخته شدند تا شانس رساندن این تیم بدون اما و اگر به مرحله بعدی از آنها گرفته شود.
 

 

برترین بازیکن:
صادق محرمی اینبار تمام تلاش خود را برای ثبت پاس گل انجام داد. او دو بار با ارسال های خود دروازه بان الهلال را به اشتباه انداخت تا فرصت مناسبی برای گلزنی ایجاد شود که با بدشانسی سرخپوشان از دست رفت. توپگیری‌های فراوان و حرکات طولی و تکنیکی از او بازیکن برتر پرسپولیس در این جدال ساخت که از تکنیک خود نیز به سود تیم سود برد. خط دفاعی پرسپولیس نیز در این دیدار نمره قبولی گرفت و در روزی که سیدجلال را در اختیار نداشت توانست موقعیتی به مهاجمان نامدار حریف ندهد و این تیم را در آسیا به دومین کلین شیت خود برساند.

 

 

دقایق حساس:

دقیقه 4: روی یک ضد حمله الهلالی ها صاحب فرصت فوق العاده‌ای برای تهدید دروازه پرسپولیس شدند که پاس به بیرون وینگر راست این تیم با ضربه خوبی از سوی مهاجم آنها همراه نشد و در ادامه نیز ضربه ناقص عملر الخریبین راهی به دروازه نیافت و توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه 7: پاس عمقی محسن مسلمان برای علیپور درون محوطه جریمه با شارژ مدافع الهلال همراه شد و در حالی که پرسپولیسی ها اعتقاد به پنالتی داشتند، داور از این صحنه که توسط اوساما شکل گرفته بود گذشت.

دقیقه 23: فرار مهدی طارمی به سمت دروازه الهلال با خطای مدافع حریف همراه شد و در حالی که هواداران این تیم امیدوار به اخراج بازیکن الهلال بودند، کمک داور دوم با اعلام آفساید رویای آنها را نقش بر آب کرد.

دقیقه 36: ارسال از سمت چپ توسط علی علیپور در شش قدم با ضربه مهدی طارمی همراه شد که با بدشانسی اش توپ راهی اوت شد.

دقیقه 38: شوت از راه دور کارلوس ادواردو به شکلی خطرناک از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه 53: ارسال صادق محرمی با اشتباه دروازه بان الهلال در خروج در آستانه ورود به دروازه توسط مدافع حریف از روی خط برگشت داده شد.

دقیقه 56: حرکت محمد انصاری به پشت محوطه جریمه حریف با پاس او به ماهینی همراه شد که ضربه مدافع چپ سرخپوشان راهی به دروازه الهلال نیافت.

دقیقه 63: ارسال حسین ماهینی از سمت چپ با ضربه سر مهدی طارمی در موقعیتی عالی راهی به دروازه نیافت و با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 65: ارسال مواج صادق محرمی بار دیگر دروازه بان الهلال را با اشتباه مواجه کرد و در نهایت او در دو مرحله موفق به مهار آن شد اما خطای علیپور باعث عصبانیت او شد تا عبدالله معیوف بعد از سوت داور به شدت نسبت به این حرکت مهاجم پرسپولیس معترض شود.

دقیقه 66: موقعیت فوق العاده برای پرسپولیس در ضدحمله با پاس پشت مدافع از سوی امیری برای طارمی و ضربه این مهاجم همراه شد که دروازه بان الهلال این موقعیت را راهی کرنر کرد.

دقیقه 73: عمرالخریبین در آخرین ثانیه حضورش در زمین می توانست روی ضدحمله دروازه پرسپولیس را باز کند که در حالت تک به تک با بیرانوند توپش راهی به گل نیافت و ثانیه‌هایی بعد از زمین خارج شد.

دقیقه 84: حرکت پا به توپ مهدی طارمی درون محوطه جریمه و پاس او به علی علیپور با ضربه پای چپ این مهاجم راهی به دروازه نیافت و شانس رسیدن به گل را از پرسپولیس گرفت.

دقیقه 85: حرکت پا به توپ اینبار از فرشاد احمدزاده و شوت دیدنی او از پشت محوطه جریمه با مهار دروازه بان الهلال همراه شد و سرخپوشان از رسیدن به گل ناکام ماندند.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد