تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

پرسپولیس موفق شد با نتیجه 1-0 تیم لخویا را در خانه شکست دهد.

 

بعد از تساوی بدون گل در استادیوم آزادی، سرخپوشان اینبار با بازی منطقی و بدون احساسی توانستند علیرغم دور شدن از بازی مالکانه همیشگی به یک برد شیرین دست یابند؛ بردی به قیمت بقا در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در جمع هشت تیم برتر.
در شبی که شرایط جوی و مهاجمان طراز اول لخویا موقعیت سختی برای پرسپولیسی ها شکل داده بود، آنها توانستند به خوبی با اجرای خواسته های تاکتیکی برانکو ایوانکوویچ به خواسته خود دست یافته و به جواز صود دست یابند.

 


استادیوم: جاسم به حمد       تماشاگر: حدود 100 نفر
 

 


کارت زرد:


 

سروش رفیعی(8) - محمد انصاری(25) از پرسپولیس
 

علی عفیف(76) از لخویا

 

 


لخویا:


 

قاسم برهان، محمد موسی، احمد یاسر، چیکو فلورس، خالد مفتاج، اسماعیل محمد، لوییز جونیور، نام تائه هی، کریم بودایف، الموعز علی و یوسف مساکنی
سرمربی: جابر بلماضی

 


پرسپولیس:

 


 

علیرضا بیرانوند، سید‌جلال حسینی، صادق محرمی، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، محسن مسلمان (62، علی علیپور) ، فرشاد احمدزاه، سروش رفیعی(شهاب کرمی 73)، وحید امیری(علوان زاده 90+2) و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

شرح گل

 

 

لخویا 0 پرسپولیس 1: ( دقیقه 23، چیکو فلورس، گل به خودی): حرکت فوق العاده پرسپولیسی ها روی خط طولی با وحید امیری و پاس او برای مهدی طارمی، این مهاجم را با دروازه بان حریف در زاویه بسته تک به تک کرد که ارسال زمینی او به قصد موقعیت سازی برای وحید امیری با اشتباه چیکو فلورس یک گل به خودی به نام این مدافع ثبت کرد و پرسپولیس را با یک گل پیش انداخت.

 

 

شرح نیمه اول:

 


با توجه به نتیجه شب گذشته و حذف استقلال، طبیعی بود که پرسپولیسی ها با احتیاط بیشتر و البته منطقی تر در زمین حاضر شوند. در شب کم تماشاگر استادیوم جاسم بن حمد این سفیدپوشان پرسپولیس بودند که با در اختیار گرفتن مالکیت توپ و پاس های هماهنگ حریف را تحت کنترل خود درآوردند. قابل پیش بینی بود که استفاده از ضعف دفاعی لخویا باعث شود تا آنها منافظ دفاعی حریف را نشانه روند و بارها از این موقعیت توسط مهدی طارمی و وحید طارمی و استفاده از نبوغ تکنیکی مسلمان، احمدزاده و رفیعی سود ببرند. در خط دفاعی اما سیدجلال حسینی با رهبری خود و سود بردن از ربیع خواه که با فاصله کمی نسبت به این خط حضور داشت، مانع از شکل گیری حملات خطرناک حریف می شدند تا حریف تنها به سود بردن از ارسال ها رو بیاورد، ارسال هایی که البته بی دقت بودند و در باقی مواقع هم با دفع بیرانوند همراه می شدند.
پرسپولیس در نهایت هم از این ضعف دفاعی لخویا سود برد و توانست روی حرکت سه نفره و در نهایت فرار وحید امیری و موقعیت سازی برای طارمی به گل برتری دست یابد و یک گل به خودی توسط چیکو فلورس حساب کار را در نیمه اول به سود سفیدپوشان ایران کرده تا اکنون تنها شکست مانع از صعودشان شود و لخویا در نیمه دوم باید حداقل دو بار دروازه این تیم را باز کند.


 

اتفاق ویژه:

 


پرسپولیس در حالی که کمترین شانس را بین نمایندگان ایرانی در مرحله گروهی در اختیار داشت، با صعود به یک هشتم نهایی در نهایت برابر لخویای صدرنشین گروه دوم قرار گرفت که با قاطعیت به این مرحله رسیده بود. آنها اما با تساوی بدون گل در استادیوم آزادی بار دیگر صعود خود به مرحله بعدی را با اما و اگر بزرگی مواجه کردند اما در نهایت آنها با یک بازی منطقی دومین نمیانده قطر را از پیش رو برداشتند و توانستند به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یابند و در فصل آینده نیز با تقویت خود می توانند شانس رویاپردازی بزرگ خود را در ذهن داشته باشند.

 

 

برترین بازیکن:

 


فارغ از تمام آمار و ارقامی که می تواند عملکرد بازیکنی از جمع پرسپولیسی ها را برتر از دیگری نشان دهد اما دفاع تیمی و ساختار دفاعی فوق العاده سفیدپوشان ایرانی در نهایت یک شب تاریخی را رقم زد. تکل های بی مهابای محمد انصاری، فداکاری های ماهینی و سرعت و تکنیک صادق محرمی در کنار قدرت بالای رهبری سیدجلال که محسن ربیع خواه را نیز به ستاره خط میانی این تیم تبدیل کرده بود، مسلما یک پوئن مثبت برای برانکو برای عبور از این مرحله بود و از این جمع تمامی بازیکنان می توانند جزو برترین بازیکن زمین لقب گیرند. در این بین نباید از دوندگی بالای وحید امیری و نقش انکارناپذیر او در گل پرسپولیس گذشت.


 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 7: روی اشتباه مدافعان لخویا و سماجت وحید امیری توپ در موقعیت مناسبی در اختیار طارمی قرار گرفت که داور مهاجم پرسپولیس را پیش از زدن ضربه متوقف کرد و خطای وحید امیری را پیش از این پاس اعلام کرد.

دقیقه 8: تکل خطرناک سروش رفیعی در حالی که اسماعیل محمد در حال پیشروی با توپ بود، باعث شد تا داور اولین کارت بازی را نصیب شماره هفت پرسپولیس کند.

دقیقه 9: ارسال ضربه ایستگاهی توسط تائه هی با ضربه سر چیکو فلورس موقعیت خطرناکی برای لخویا شکل داد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه 17: مساکنی بعد از در اختیار گرفتن توپ در سمت راست دفاعی پرسپولیس و پیش روی پشت محوطه جریمه با ضربه ای کم جان دروازه پرسپولیس را نشانه گرفت که بیرانوند با جاگیری مناسب این موقعیت را از آن خود کرد.

دقیقه 26: محمد انصاری به قصد دفع توپ بعد از ضربه ای که موعز علی به او وارد کرد با خطا او را متوقف کرد که داور یک کارت زرد نیز به نام او ثبت کرد تا دومین کارت زرد بازی نیز به پرسپولیسی ها برسد.

دقیقه 28: ارسال از سمت چپ پرسپولیس روی شش قدم با حرکت مساکنی و عبور از صادق محرمی می توانست گل تساوی را برای لخویا ثبت کند که با خوش شانسی توپ این مهاجم راهی اوت شد.

دقیقه 32: روی اشتباه دیگری از سوی مدافعان لخویا، مهدی طارمی پیش از قاسم برهان صاحب توپ شد و در حالی که این دروازه بان تنومند را پیش رو داشت در نهایت بعد از کش و قوس فراوان دروازه خالی را نشانه رفت که توپش با اختلافی کم راهی اوت شد.

دقیقه 44: ارسال نام تائه هی از سمت راست دفاعی پرسپولیس با خروج موفق بیرانوند و اثر او روی توپ با نوک انگشتان مانع از ضربه سر مهاجمان لخویا شد.

دقیقه 45: پاس دیدنی سروش رفیعی به مهدی طارمی در موقعیتی ایده آل قبل از اینکه مهاجم پرسپولیس کنترل مناسبی روی آن داشته باشد، توسط مدافعان لخویا دفع شد.

دقیقه 1+45: حرکت مهدی طارمی در حالی که دو مدافع لخویا نیز او را همراهی می کردند درون محوطه جریمه ناکام ماند و در نهایت داور به دلیل برخورد توپ به دست مهاجم پرسپولیس توپ را در اختیار حریف قرار داد.

دقیقه 3+45: اینبار لخویا فرصت ایده آلی برای ثبت گل تساوی داشت که ضربه اسماعیل محمد به گونه ای نبود که خطر بزرگی برای بیرانوند به وجود آورد و به راحتی در اختیار دروازه بان ملی پوش پرسپولیس قرار گرفت.

دقیقه 46: پاس بلند محسن مسلمان، وحید امیری را صاحب موقعیت مناسبی در برابر دروازه لخویا کرد که تعلل این مهاجم در نهایت باعث شد تا این فرصت ایده ال از دست برود.

دقیقه 49: خطا روی رفیعی یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ برای پرسپولیس شکل داد که ارسال این بازیکن برای سود بردن مهاجمان پرسپولیس نتیجه داشت و قاسم برهان با خروج موفق توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 52: حرکت هماهنگ پرسپولیسی ها و در نهایت پاس پشت پای طارمی موقعیت فوق العاده ای پشت محوطه جریمه برای فرشاد احمدزاده پیش تاخته شکل داد که داور با اعلام آفساید حرکت شماره 10 پرسپولیس را ناکام گذاشت.

دقیقه 58: ارسال از سمت چپ پرسپولیس با ضربه العربی می توانست دروازه شاگردان برانکو را باز کند که با خوش شانسی بیرانوند، توپ بعد از برخورد با پای جلال حسینی و تیرک افقی دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه 67: ارسال از سمت چپ و برگشت ناقص توپ توسط مدافعان در نهایت فرصت خوب شوتزنی توسط نام تائه هی را همراه داشت که با خوش شانسی بیرانوند اینبار نیز توپ به تیرک دروازه اش برخورد کرد و دروازه اش بسته ماند.

دقیقه 68: ارسال کرنر از سمت راست پرسپولیس با ضربه سر مهاجم شماره 68 لخویا با کمترین اختلاف ممکن نسبت به دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه 81: ارسال از سمت چپ دفاعی پرسپولیس با سهل انگاری مدافعان می توانست یوسف العربی را صاحب موقعیت کند که واکنش به موقع بیرانوند مانع از رسیدن توپ به این مهاجم شد.

دقیقه 83: روی تک موقعیت فوق العاده پرسپولیس و در همکاری بین شهاب کرمی، طارمی و در نهایت فرشاد احمدزاده، این شماره 10 سرخپوشان بود که با نفوذ به شش قدم در موقعیتی تک به تک توپش را راهی اوت کرد تا بهترین فرصت برای بیشتر کردن اختلاف از دست برود.

دقیقه 2+90: پیش روی فوق العاده صادق محرمی و در نهایت پاس فوق العاده اش برای مهدی طارمی با ضربه این مهاجم راهی به دروازه نیافت تا بازی همچنان با تک گل مدافع حریف برای پرسپولیس پیش رود.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد