تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

سرمربي تيم ملي گفت: مسايل مربوط به با شگاه استقلال را چرا از من سوال مي‌کنيد، در حالي که من به مسايل دروني باشگاه ورود نمي‌کنم.



کارلوس کی‌روش که امروز در جلسه‌ای با علی کفاشیان شرکت کرده بود در پایان این جلسه در ابتدا با ذکر یک خاطره از دوران تحصیل خود گفت:‌ زمانی که مدرسه می‌رفتم یک بار معلمم از من پرسید که می‌خواهم با یک سوال یا تو را رد کنم یا قبول و من پرسیدم چطور با یک سوال دانش یک ساله من را می‌خواهی بسنجی که او گفت: صبر کن شاید این سوال من 20 زیرمجموعه داشته باشد.

کی‌روش در مورد جلسه‌ای با کفاشیان گفت: اصلی‌ترین برنامه‌ای که امروز در مورد آن صحبت کردیم تمرکز در خصوص برنامه‌های پیش روی تیم ملی بود. هدف جلسه امروز این بود که برنامه‌های تیم ملی را مورد بررسی قرار دهیم و این موضوع را چک کنیم که چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که هواداران استقلال نتایج ضعیف این تیم را از چشم تیم ملی می‌بینند و این موضوع موافق است یا مخالف، گفت: چرا از من این سوال را می‌پرسید. من در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد این مسائل حرف بزنم. در 4 سال گذشته هم هیچ گاه در مورد مسائل درونی باشگاه‌ها صحبتی نکرده‌ام. وظیفه من فقط  در مورد تیم ملی و بازیکنان این تیم در زمانی که در تیم ملی هستند بوده و همانطور که مطلع هستید در 4 سال گذشته حتی یک مطلب هم در مورد مسائل درونی باشگاه‌ها نگفته‌ام. چرا که اصولا سعی نمی‌کنم کارم را با مسائلی که در باشگاه‌ها اتفاق می‌افتد توجیه کنم. از سوی دیگر همیشه دغدغه دارم که مسائل مربوط به تیم ملی جدا از مسائل باشگاهی باشد و در این مورد برای شخص بنده یک مرز وجود دارد و مطمئن باشید هیچ ویزایی صادر نمی‌کنم و مجوزی نمی‌دهم تا مشکلات باشگاهی به تیم ملی منتقل شود و مسائل مربوط به تیم ملی نیز به باشگا‌‌ه‌ها درز پیدا کرده یا منتقل شود.

سرمربی تیم ملی در مورد اظهارات سجادی معاون وزیر ورزش در خصوص اینکه وی به مشکلات مالی فدراسیون کاری نداشته باشد و روی مسائل فنی تمرکز کند، گفت:‌از این صحبت‌ها مطلع نیستم و آنها را نشنیده‌ام. آیا شما اینگونه مطرح می‌کنید که باری مثال یک خلبان هواپیمایی ایران بخواهد بدون بنزین پرواز کند و آیا یک دکتر جراح بدون تجهیزات پزشکی شروع به عمل جراحی کند؟ این چیزی است که شما می‌فرمایید؟ در زندگی سه راه برای مقابله با مسائل وجود دارد. یا لبخند بزنید یا سکوت کنید یا گریه کنید که من در این مورد سکوت می کنم. چون حافظه من حافظه ای نیست که با آن مشکل داشته باشم. هم حافظه کوتاه مدت و هم بلند مدت من خوب است و من در این مورد ترجیح می‌‌دهم صحبتی نداشته باشم.

کی روش در خصوص اینکه چرا برای ارزیابی حریفان تیم ملی به کشور عربستان سفر نکرد، گفت:‌ پول نداشتیم تا از نزدیک به این سفر رفته و بازی‌ها را ببینیم. نه بلیت هواپیما داشتیم و نه هتل برای اقامت در نتیجه این کار را انجام ندادیم. یک بار دیگر تأکید می‌کنم چون بلیت هواپیما و هتل برای اقامت نبود شانس اینکه رقبا را مورد بررسی آنالیز قرار دهیم از بین رفت.بنده فقط باید روی مسائل فنی تمرکز کنم و دیگر این جام به پایان رسید.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در مورد اردوی آفریقای جنوبی شایعاتی مبنی بر لغو آن شنیده می‌شود،‌گفت:‌این برنامه از چندین ما ه گذشته انجام شده بود و دلیل اینکه این برنامه را تدوین کردیم این بود که می‌خواستیم بهترین گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا بازیکنان با شرایطی که می‌خواهند در استرالیا با آن روبه‌رو شوند مورد تطبیق‌سازی شرایط قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در این اردو از حضور لژیونرها استفاده نخواهید کرد، گفت: از زمانی که این برنامه را تهیه می‌کردیم کم و بیش مطلع بودیم. شاید چند بازیکن را در اختیار نداشته باشیم اما اگر بالغ بر 70 درصد بازیکنان را در اختیار داشته باشیم اردوی خوبی خواهد شد.

کی‌روش با بیان اینکه جام ملت‌ها در استرالیا در آب و هوایی شرجی و دشوار برگزار می‌شود، یادآور شد: در آن زمان استرالیا بسیار گرم و شرجی است و به همین منظور کشور آفریقای جنوبی را برای اردو در نظر گرفتیم تا شرایط خوبی را برای بیشتر بازیکنانی که در اردو هستند فراهم کنند تا با شرایط بازی و تمرین در استرالیا آشنا شوند.ما دقیقا همین کار را قبل از جام جهانی انجام دادیم. شرایط آب و هوایی برزیل که آن را شرجی و بارانی پیش بینی می‌کردیم را با حضور در اردوهای آفریقای جنوبی و اتریش شبیه‌سازی و تطابق دادیم.

سرمربی تیم ملی تأکید کرد:‌ واقعیت این است که به عنوان سرمربی تیم ملی دارم گیج می‌شوم. اینطور به نظر می‌آید که برخی صحبت‌ها به این سمت است که تیمی که می‌خواهم آماده کنم در سطح محلی بوده و تیمی از جمع دوست و رفیقان است اما این تیم، تیم ملی ایران است و فراموش نکنیم که ما نمی‌‌خواهیم به جشن عروسی برویم. برخی فکر می‌کنند دوستان کی‌روش و کفاشیان جمع شده و می‌خواهند به عروسی بروند اما خیر این تیم ملی ایران است و حداقل بالغ بر 60 میلیون هوادار ایرانی توقعشان روی دوش ما ست. این وجاهت و جایگاه ملت ایران و کشور بزرگ ایران است و واقعا ما امروز در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ بیایید به خاطر بسپاریم که حتما باید بهترین شرایط ممکن را برای تیم ملی و بازیکنان آن فراهم کنیم. چرا که کشورهایی مثل قطر، امارات، بحرین و حتی کویت برای حضور در جام خلیج فارس بالغ بر 5 هفته در اردو بودند و علاوه بر اردوهای شهریور ماه و مهرماهی که پشت سر گذاشتند و هر کدام به صورت میانگین 14 بازی انجام دادند.

کی‌روش با اعلام خبر درخواست ازبکستان برای دیدار دوستانه با ایران گفت: چند روز پیش این کشور برای ما دعوتنامه فرستاد. تا دهم دسامبر در دبی با آنها بازی کنیم. ازبکستان از حالا در اردو است اما ما به خاطر یکسری مسائل نمی‌‌توانیم در تاریخ پیشنهادی با آنها بازی کنیم.

وی افزود:‌قطر هفت بازیکن دو ملیتی جدید به خدمت گرفته است. پس مسئله‌ای که با آن روبه‌رو هستیم یک قدم زدن در پارک نیست. ما جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم. این تصمیم من نبود که این جام انجام شود یا من ایران را به این رقابت‌ها دعوت نکردم بلکه این مسئولان فیفا و ای اف سی بودند که این جام را از مدت‌ها پیش در تقویم قرار دادند. پس چه توقعی از من دارید؟اینکه با تیم ملی بازی کنم یا به اعتقاد هواداران ایران پشت کنم اگر پاسخ‌تان مثبت است روی من حساب نکنید.

سرمربی تیم ملی تأکید کرد: برنامه‌ای که الان پیش رو داریم را از قبل از جام جهانی تدوین کرده بودم اما در حال حاضر ما با دو بازی در جیب‌مان به جام ملت‌ها می‌رویم. پس دیگر در مورد چه چیزی می‌‌خواهید صحبت کنید.

کی‌روش گفت:‌ افرادی هستند که سعی می‌کنند جایگاه تیم ملی را ارتقا ببخشند و ما هم هدفمان همین است. اما افرادی هم هستند که تیم ملی را به سمت پایین می کشند. اسم برخی از این افراد مثل قطر و بحرین و امارات مشخص است. رقابت با این کشورها و القاب راحت است اما برخی درون خانه نشسته‌اند و واقعا متوجه کارهای آنها نمی شوند. از آنها خواهش می‌کنم اجازه دهند بازیکنان در صلح و آرامش کار را جلو ببرند تا بتوانند در نهایت جوابگوی توقعات و آرزوهای مردم باشند. البته لطفا.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چه پیش بنی از حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دارد،‌گفت: روی یک مطلب مطمئن هستم. در حال حاضر،قطر، امارات و بحرین با در نظر گرفتن آماده سازی که پشت سر گذاشته اند و حمایت‌‌هایی که از آنها شده در جایگاه فراتری از ما قرا دارند مثل قبل از جام جهانی. اما تنها چیزی که من قول می‌دهم در مورد خودم و بازیکنانم این است که اگر 10 روز وقت داشته باشیم این 10روز را سخت تمرین می‌کنیم تا آماده شویم. هیچ گاه بازیکنان من را نخواهید دید که بخواهند مطلبی را توجیه کرده یا مورد بهانه قراردهند. یک بار برای همیشه می‌گویم خیلی سختی است وقتی یک رقیب پیش رو و یک رقیب پشت سر داشته باشی بازی کردن خیلی سخت است.

وی یادآور شد: خواهش می‌کنم به اخبار توجه کنید. امارات10 بازیکنش را به خاطر حضور تمام وقت آنها در تیم ملی از سربازی مرخص کرده است. ما نیز در شرایط بسیار ریسکی و خطرناک هستیم و امکان دارد چند بازیکن اصلی خود را از دست بدهیم. برای همین باید تمرکز داشته باشیم و با تمام تمرکز سعی کنیم یکسری مسائل و مشکلات را حل کنیم چون این تیم ملی کشور بزرگ ایران است و مطمئنا اگر عملکرد خوبی داشته باشد باعث افتخار تمام ایران خواهد بود.فوتبال ایران همین توقع را از ما دارد در حال حاضر هم تعجب می‌کنم 10 روز قبل از اردوی بعدی‌مان در مورد این مسائل باید صحبت کنم.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد