تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

تیم ایران در دیدار دوستانه برابر شیلی با نتیجه 2-0 پیروز شد.



به گزارش "تک گل www.takgoal.com" تیم ملی ایران در حالی در این بازی دوستانه به مصاف شیلی می رود که پس از رقابت های جام ملت های آسیا در هیچ دیداری حاضر نشده است، این یکی از دو بازی دوستانه تیم ملی در این روزهاست که از آن به عنوان آخرین بازی هایی که کارلوس کی روش روی نیمکت ایران می نشیند، یاد می شود. باید ببینیم بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی که تغییر چندانی نسبت به بازیکنان حاضر در جام ملت های آسیا نداشته اند، احتمالا با همان سیستم، چه نتیجه ای را در مقابل یکی از پدیده های جام جهانی خواهند گرفت.

شیلی در ترکیب اصلی خود مقابل ایران از سه ستاره خود یعنی آرتور ویدال، الکسیس سانچز و داوید پیزارو استفاده نخواهد کرد. که از این میان پیزارو به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد، در ترکیب ثابت تیم ملی ایران نیز مرتضی پورعلی گنجی، پدیده ایران در جام ملت ها، حضور ندارد و به جای وی پژمان منتظری به ترکیب اصلی بازگشت.

بازی دوستانه – ورزشگاه "ان وی آرنا" شهر سانکتپولتن اتریش
داور: مانوئل شوتنگروبر کمک ها: ریچارد هوبلر، آندریاس هیدنریک
اخطار: جواد نکونام و آندرانیک تیموریان از ایران



تیم ملی ایران:
علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، وریا غفوری، وحید امیری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی(69 امید ابراهیمی)، رضا قوچان نژاد( 73 کریم انصاری فرد)
سرمربی: کارلوس کی روش

تیم ملی شیلی:
کلودیو براوو، انزو روکو(62 مدل)، ادواروو وارگاس، مارک گونزالز(62 گوتیرز)، خوان کرنخو، ماتیاس فرناندس، رودریگو میلار(63 پیزارو)، گنزالو خارا، فابیان اوریانا(46 الکسیس سانچز)، خوسه پدرو فوئنسالیدا(62 ایسلا) و اریک پولگار(46 آرانگویز)
سرمربی: خورخه سامپائولی


شرح گل:
1 – 0 (ایران) : باز هم استفاده از ضربات ایستگاهی در تیم ایران تحت رهبری کی روش جواب داد و کرنر ارسالی از جناح چپ که توسط آندرانیک تیموریان ارسال شد، با فرصت طلبی جواد نکونام و حضور به موقع وی در محوطه شش قدم شیلی همراه شد و ضربه بغل پای وی گل اول را برای ایران رقم زد. این گل در دقیقه 21 به ثمر رسید.

2 – 0 (ایران) : ضد حمله سریع ایران، با پاس سریع شجاعی ادامه پیدا کرد و گوچی که با حرکت سریع در عمق دفاع شیلی رخنه کرد و با پاسی عرضی در محوطه جریمه شیلی، امیری را صاحب توپ کرد و ضربه وحید امیری، گل دوم را برای ایران به ارمغان می آورد. این گل در دقیقه 50 به ثمر رسید.


شرح نیمه اول:
بازی در شرایطی آغاز شد که تیم شیلی با اندیشه تصاحب میانه میدان، قصد کنترل بازی به نفع خود را داشت و تیم ایران نیز به سبک بازی های اخیر خود، با حمله از جلو و چشم داشتن به استفاده موثر از ضربات ایستگاهی در میدان حضور یافت. پس از چند حمله نصفه و نیمه از سوی هر دو تیم، ایرانی ها با ثمر رساندن گل اول این بازی، ایجاد خطر روی دروازه حریف را کلید زدند. گویی که حاضرین در میدان نیز منتظر آغاز پخش این بازی از شبکه ایران بودند!
ضربه کرنر ارسالی را نکونام به گل اول ایران تبدیل کرد و تقریبا از دقیقه 21، خطر روی دروازه های دو تیم جدی تر از قبل شد. تیم شیلی که پس از دریافت گل نیز در ادامه نیمه اول حملات موثری را روی دروازه ایران ترتیب داد اما با هوشیاری حقیقی و مدافعان ایران هیچکدام به ثمر نرسید.

دقایق حساس:
دقیقه 29 – باز هم ضربه ایستگاهی برای ایران خلق موقعیت کرد اما ضربه سر سیدجلال حسینی توسط براوو مهار شد.
دقیقه 33 – مسعود شجاعی پس از دریبل چند مدافع شیلی فرصت خوبی را ایجاد کرد اما تعلل وی باعث از دست رفتن این موقعیت شد.
دقیقه 38 – سهل انگاری مدافعان ایران روی توپ ارسالی از جناح راست، موقعیت خطرناکی را برای شیلی به وجود آورد که ضربه روی پای مهاجم شیلی با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 43 – توپ ارسالی از جناح راست شیلی در محوطه جریمه ایران فرستاده شد که ضربه سر مهاجم تیم ملی شیلی را که از روی خط شش قدم زده شد را علیرضا حقیقی با یک واکنش فوق العاده دفع کرد.
دقیقه 46 – حمله سریع تیم ملی ایران با پاس عرضی گوچی همراه شد و شجاعی را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه شجاعی از کنار دروازه شیلی به بیرون رفت.
دقیقه 58 – ماتیاس فرناندز، پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که شوت محکم وی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 60 – پاس استثنایی سانچز، که مدافعان ایران را در آفسایدگیری دچار اشتباه کرد، به فوئنزالیدا رسید و ضربه وی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 64 – باز هم آندو تیموریان ضربه ایستگاهی کات دار و زیبایی را به درون محوطه جریمه شیلی فرستاد که تعلل بازیکنان ایران باعث از دست رفتن این موقعیت شد.
دقیقه 72 – باز هم فرناندز دروازه ایران را تهدید کرد، وی اینبار ضربه ایستگاهی خطرناکی را به سمت دروازه ایران شوت زد که این فرصت با عکس العمل حقیقی و دفع مدافعان ایران از دست شیلی پرید.
دقیقه 76 – پاس ایسلا در محوطه جریمه ایران به سانچیز رسید و ضربه زیبا و خطرناک وی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 81 – حملات پیاپی بازیکنان تیم شیلی چند موقعیت نصفه نیمه را روی دروازه ایران به وجود آورد تا در این دقیقه که سانتر ارسالی بازکن تیم شیلی، روی دروازه ایران ایجاد موقعیت خطرناکی کرد و این فرصت با دخالت حقیقی برای تیم شیلی نتیجه ای در بر نداشت.
دقیقه 93 – توپ سرگردانی در محوطه جریمه ایران، موقعیت را نصیب بازیکنان شیلی می کند اما ضربه نهایی با هوشیاری مدافعان ایران به کرنر رفت.


حواشی:
*قبل از آغاز بازی، یک دقیقه سکوت به احترام دو خبرنگار ایرانی اعلام شد و حاضرین در ورزشگاه به ایشان اداس احترام کردند.
*هواداران ایرانی قابل توجهی برای این بازی در ورزشگاه حضور یافتند و در تمام نیمه اول به تشویق تیم ملی پرداختند. میزان این تشویق ها آنقدر زیاد بود که از شبکه های تلویزیونی نیز صدای هواداران ایرانی شنیده می شد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد