تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 علی الحبسی بیشتر از اینکه او را به عنوان دروازه‌بان تیم ملی عمان بشناسیم، نامش را کنار نام آندرانیک تیموریان در بولتون شنیده‌ایم.



به گزارش "تک گل"، دروازه‌بان 33 ساله‌ای که فوتبال خود را در عمان آغاز کرد و در سال 2002، وقتی که فقط 21 سال داشت به النصر امارات پیوست. الحبسی از همان زمان نام خود را به عنوان یک دروازه‌بان آینده‌دار در سطح قاره آسیا سر زبان‌ها انداخت و سپس در سال 2003 به اروپا رفت و پیراهن لین اسلو نروژ را بر تن کرد. ماحصل سه سال حضور دروازه‌بان تیم ملی عمان در نروژ، انجام 62 بازی با پیراهن لین اسلو بود و البته یک قهرمانی که همراه با این تیم به دست آورد.

درخشش الحبسی در نروژ به قدری بود که صدای آن به انگلیس نیز رسید. به همین دلیل هم بود که مسوولان باشگاه بولتون تصمیم گرفتند برای فصل 2007 – 2006 سراغ این دروازه‌بان بروند و در پنجره نقل و انتقالات تابستانی جذبش کنند. الحبسی 4 فصل را در بولتون گذراند و در این تیم البته نیمکت‌نشین بود.

او تنها 10 بازی انجام داد، چون یاسکلاینن فنلاندی دروازه‌بان اول بولتون بود و در اغلب بازی‌ها به میدان رفت. خاطره‌انگیزترین بازی الحبسی برای بولتون، بازی مقابل بایرن در مونیخ بود که او روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. الحبسی برای فصل 2011-2010 برای یک فصل و به صورت قرضی از بولتون جدا شد و پیراهن ویگان را در لیگ برتر پوشید. درخشش او درون دروازه ویگان و انجام 39 بازی باعث شد تا مسوولان این باشگاه به فکر قطعی کردن قرارداد الحبسی بیفتند و او را برای 4 فصل به خدمت بگیرند.

دروازه‌بان عمانی اما فقط 3 فصل در ویگان ماند و 91 بازی برای این تیم انجام داد. دو فصل در لیگ برتر و یک فصل در چمپیونشیپ.

برای فصل 2014 الحبسی تصمیم گرفت پیراهن برایتون در لیگ یک انگلیس را بر تن کند. فصل به هیچ وجه باب میل او نبود چرا که فقط یک بازی انجام داد و خیلی زود از برایتون جدا شد. مقصد جدید او دوباره یک باشگاه از چمپیونشیپ بود. باشگاهی به نام ردینگ. تیمی قدیمی در انگلیس که هدفش صعود به لیگ برتر است. الحبسی از سه، چهار ماه پیش به عضویت این تیم درآمده و البته تاکنون فقط یک بازی انجام داده است. آن هم در حالی که 10 هفته از چمپیونشیپ گذشته و ردینگ در رده سوم قرار گرفته است.

الحبسی در ردینگ، 9 هفته را نیمکت‌نشین بود. 9 هفته ابتدایی فصل اما هفته دهم و قبل از اینکه راهی اردوی تیم ملی عمان شود به ترکیب اصلی ردینگ رسید و مقابل میدلزبورو به میدان رفت. الحبسی در این بازی کلین شیت کرد تا بازی با نتیجه 2- صفر به سود ردینگ به پایان برسد.

حالا الحبسی با کوله‌باری از تجربه و انجام 112 بازی ملی در اردوی تیم ملی عمان حضور دارد و خود را آماده بازی مقابل ایران می‌کند. او که دوست صمیمی آندو هم هست قبل از بازی در ضیافت کاپیتان‌ها می‌تواند با همبازی سابقش در بولتون تجدید خاطره کند.

الحبسی البته برای این بازی و بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل مهاجمان ایران انگیزه‌های فراوانی دارد. او از تابلوی ورود ممنوع روی دستکش‌های خود استفاده کرده و نشان داده که به همین راحتی‌ها اجازه باز شدن دروازه‌اش را مقابل مهاجمان تیم ملی ایران نخواهد داد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد