تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 تیم ایران با دو گل مطهری و میلاد محمدی سوریه را شکست داد تا گام اول را برای صعود به المپیک 2016 محکم بردارد.



به گزارش "تک گل"، ملی پوشان امید ایران توانستند با ارائه یک بازی حساب شده گام اول را در راه رسیدن به المپیک ریو محکم بردارند و اولین بازی گروه اول را با دو گل ارسلان مطهری و میلاد محمدی به سود خود به پایان برسانند و در صدر این گروه قرار بگیرند و به انتظار بازی تیم های قطر و چین بنشینند.

رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو 2016، ورزشگاه جاسم بن حمد (اختصاصی السد قطر)
داور: کریستوفر بیچ      کمک‌ها:  ابوباکار العمری و جاخونگیر سیدوف

تیم ملی امید ایران:

محمد خاکپور، محمد رضا اخباری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، علی عبدالله زاده، وحید حیدریه، مهدی ترابی(۸۷ احسان پهلوان)، میلاد محمدی(90 مهرداد محمدی)، علی کریمی، فرشید اسماعیلی(56 میلاد کمندانی)، علیرضا نقی زاده و ارسلان مطهری
سرمربی: محمد خاکپور

تیم ملی امید سوریه:

عبدالطیف ناسان، موئد الاجان، حسین الواید(محمد احمد79)، عمر المیدانی، عامر جنیات، عمر خاربین، نصوح نکدهلی(72 – محمود باهر)، محمد الماواس، خالد المباید، موئد الخولی، حمید میدو
سرمربی: محند الفقیر

اخطار

عمر خاربین(37) - حمید میدو (43) - حسین الواید(48) از سوریه
میلاد محمدی(85) از ایران

شرح گل ها:

1 ـ صفر (ایران): در دقیقه 64 ارسلان مطهری روی پاس میلاد کمندانی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و بعد از دریبل یار مستقیم آهنگ به دروازه حریف کردو در شرایطی سخت از زاویه بسته با یک ضربه عالی با پای راست توپ را به زاویه مخالف فرستاد تا گل اول ایران در این بازی به ثبت برسد.
2 ـ صفر (ایران): در دقیقه 72 ایران فاصله را با گل میلاد محمدی دو برابر کرد. میلاد روی پاس مطهری در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه قاطع دومین گل را وارد دروازه حریف کرد. شادی گل میلاد بعد از گل تماشایی و جذاب بود؛ مثل خود گل.

شرح بازی:
ملی پوشان امید ایران در حالی نیمه اول را با تساوی به رختکن رفته بودندبا دو گلی که در نیمه دوم به ثر رساندند توانستند بر اولین حریف خود چیره شوند.
این بازی با حملات ملی پوشان ایران آغاز شد و بازیکنان ایران طبق دستور فنی خود از کناره ها توپ را روی دروازه حریف می فرستادند اما بعد از 15 دقیقه دستور تاکتیکی ایرانی ها تغییر کرد و آنها با حرکاتی تک ضرب و تمرین شده توپ را از بین مدافعان حریف عبور می دادند و بعد از آن با حرکت از کناره ها سعی در پاس های رو به بیرون خطرناک داشتند و این اتفاق در یکی دو مورد می توانست باعث بازشدن دروازه سوریه شود که با بی دقتی بازیکنان ایرانی به بیرون رفت.
البته سوری ها نیز سعی در فضا ندادن به بازیکنان ایران(مخصوصا در میانه میدان) داشتند و برای این کار سعی داشتند با خطاهای پی در پی مانع توپ گیری و آزادانه کار کردن بازیکنان شوند و در نهایت با مهمترین حربه خود که سانتر از کناره ها بود دروازه اخباری را با تهدید مواجه سازند.
اما در نیمه دوم کادرفنی امیدهای ایران با به زمین آوردن کمندانی نشان دادند تدابیر خود را تا حدودی تغییر دادند و درنهایت توانستند از تغییرات استفاده کنند و دو بار دروازه سوریه را بازکنند و تا پایان نیز این نتیجه را حفظ کنند تا گام اول را محکم بردارند. البته در این نیمه سوری ها نیز یکی دوباری موقعیت های خطرناک تری نسبت به نیمه اول روی دروازه ایران انجام دادند اما در نهایت هوشیاری مدافعان و دروازه بان ایران مانع از باز شدن دروازه این تیم شد تا امیدها با برتری دوباره بر این حریف در عرض چند ماه اخیر، نشان دهد خیال صعود از گروه خود را در سر می پروراند.
بازی دوم امیدها روز جمعه و در برابر کشور میزبان (قطر) برگزار می شود.

اتفاق ویژه:
دیدار با کارلوس کی روش این بار در قطر اتفاق افتاد، او که این روزها دور از ایران به سر می برد برای تماشای بازی امیدهای ایران در قطر حضور پیدا کرد و اولین دیدار ایران مقابل سوریه را با حضور در جایگاه ویژه ورزشگاه السد نظاره کرد. کی روش در طول 90 دقیقه به دقت بازی بازیکنان ایران را تماشا کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 2 – اولین حمله بازی را ایرانی ها شکل دادند و پاس مطهری در حالی که می توانست خطرساز شود توسط دروازه بان سوری مهار شد.
دقیقه 5 – توپ بلند سوری ها به شکل خطرناکی روی دروازه ایران آمد اما اخباری با پروازی بلند توپ را از آن خود کرد.
دقیقه 8 – سانتر مهدی ترابی بازهم روی شش قدم سوری اگر با سرعت عمل دروازه بان این تیم همراه نبود می توانست دروازه این تیم را تهدید کند.
دقیقه 13 – خطرناک ترین موقعیت ایران در این لحظه توسط دروازه بان سوری مهار شد، ضربه ایستگاهی که علی کریمی به شکل خطرناکی نواخت توسط عبدالطیف ناسان دفع شد.
دقیقه 13 – توپ برگشتی دروازه بان سوری ها در رفت و برگشتی نصیب میلاد محمدی شد و شوت محکم وی با اختلاف کمی از کنار دروازه حریف بیرون رفت.
دقیقه  20 – یک موقعیت اشتثنایی در این دقیقه نصیب ایرانی ها شد و حرکت فنی و فوق العاده ترابی منجر به پاس عرضی او شد که این توپ روی خط شش قدم به اسماعیلی رسید اما این بازیکن با بی دقتی این موقعیت فوق العاده را از بالای دروازه سوریه به بیرون زد.
دقیقه 30 – یکی از معدود توپ هایی که از بین مدافعان ایران عبور کرد با خروج سریع اخباری ایجاد موقعیت روی دروازه ایران نکرد.
دقیقه 31 – سانتر دیگری از سوری ها روی دروازه ایران بازهم توسط گلر تیم ملی امید و روی سر بازیکنان مهار شد.
دقیقه 34 – توپ بلند و تند و تیز ملی پوشان سوری پشت مدافعان ایران با مشت اخباری از روی دروازه ایران دور شد.
دقیقه 36 – سوری که به توپ بلندو سانتر رو آوردند سانتر دیگری را روی دروازه ایران کردند اما بازهم این دروازه بان ایران بود که با پروازی بلند توپ را از آن خود کرد.
دقیقه 42 – حرکت از کنار ایرانی ها و پاس رو به بیرون محمدی دروازه سوری ها را با خطر روبرو کرد اما دروازه بان سوری با نیمچه اشتباهی از توپ را هم دفع کرد.
دقیقه 58 – اولین حرکت کمندانی تازه به میدان آمده می توانست طلسم گل نزدن ایران را بشکند و پاس او که علی کریمی را از چپ راه انداخت با پاس عرضی این بازیکن ادامه یافت اما ضربه پیاپی مهدی ترابی که می توانست دروازه حریف را باز کند با بدشانسی محض ایرانی ها ایرانی ها به بیرون رفت.
دقیقه 70 – شوت محکم سوری ها در حالی که خطر جدی روی دروازه ایران ایجاد کرد با واکنش دیدنی اخباری به کرنر رفت.
دقیقه 78 – میلاد محمدی پس از گلی که به ثمر رساند بازهم می توانست دروازه سوریه را باز کند اما ضربه محکم وی از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 81 – کرنر خطرناک سوری ها را اخباری توانست روی سر مهاجم حریف مهار کند.

بهترین بازیکن:
ارسلان مطهری، مهاجم نوک امیدهای ایران در این بازی توانست به خوبی از پس وظایف محوله بربیاد و با یک گل و یک پاس گل خود را ستاره بی چون و چرای بازی معرفی کند. البته به غیر از وی میلاد محمدی که زننده گل دوم ایران بود، محمدرضا اخباری که درون دروازه ایران کاملا مطمئن نشان داد و یکی دوموقعیت خطرناک را از حریف گرفت، میلاد کمندانی که با حضور در زمین زمینه ساز گل اول شد و پاس طلایی را به ارسلان مطهری داد و میلاد ترابی که وینگر راست تیم ملی در این بازی بود از بازیکنان تاثیرگذار در این بازی محسوب می شوند.

حاشیه‌ها:

* با نرسیدن علی رضا جهانبخش به این بازی ها، روزبه چشمی کاپیتان امیدهای ایران در این بازی ها محسوب می شود.
* محسن کریمی، شاهین ثاقبی، محمدحسین کنعانی، مهرداد محمدی، احسان پهلوان و میلاد کمندانی از بازیکنان مطرحی هستند که در بازی امروز روی نیمکت نشسته اند.
*حدود 50 تماشاگر ایرانی و 100 تماشاگر سوری با حضور در ورزشگاه از این بازی دیدن می کنند.
* به دلیل کارشکنی مسولان قطری برگزاری مسابقات، عکاسان و خبرنگاران ایرانی موفق به دریافت آی دی کارت ویژه مسابقات نشدند و از روی سکوها بازی را تماشا می کنند.
*دقیقه سوم خطری از بیخ گوش ایرانی ها گذشت، در این لحظه شیطنت میلاد محمدی با بزرگنمایی مدافع سوری باعث سرنگون این بازیکن شد و داور که این صحنه را کامل ندید تنها به یک تذکر جدی به میلاد اکتفا کرد.
* تا دقیقه 25 بازی بسیار پربرخورد دنبال شد و همین موضوع باعث شد داور استرالیایی در چند مورد با بازیکنان دو تیم صحبت هایی جدی داشته باشد.
*در دقیقه 31 این بازی و دیر پرچم زدن کمک داور این بازی نزدیک بود کار دست تیم ایران بدهد که به خیر گذشت.
*دروازه‌بان سوری که کاپیتان این تیم نیز محسوب می شود دومین اشتباه مرگبار پیاپی خود را مرتکب شد، اشتباهاتی مبتدیانه در دفع توپ که می توانست کار این تیم را یکسره کند.
*مهدی ترابی و میلاد محمدی، دو وینگر راست و چپ ایران در این بازی، در لحظاتی جای خود را با یکدیگر عوض می کردند.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد