تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

یک سایت سوئیسی در گزارشی به حضور دروازه‌بان ایرانی سابق برانشوایگ در لیگ سوئیس پرداخت.



سایت «tagesanzeiger» در گزارشی در خصوص دنیل داوری، دروازه‌بان جدید تیم گراس هاپرز سوئیس نوشت: دروازه‌بان جدید گراس‌هاپرز دیر شکوفا شد اما با تجربیاتی که در بوندس‌لیگا و جام‌جهانی کسب کرده به این تیم آمده است.

داوری پس از سفر به جام‌جهانی به همراه تیم ملی فوتبال ایران تنها پنج روز برای استراحت زمان داشت و سپس در اولین بازی تیم جدیدش مقابل وولن به میدان رفت.

وی که جانشین رومن بورکی در این تیم شده است، در این باره اظهار داشت: مطمئنا من می‌خواهم به همان اندازه در این تیم موفق باشم.

رومن بورکی گراس‌هاپرز را به مقصد فرایبورگ ترک کرد. وی فصل گذشته نقش زیادی در موفقیت تیمش برای رسیدن به رده دوم سوپر لیگ سوئیس و قهرمانی در جام حذفی این کشور داشت.

میشل اسکیبه در این باره گفت: بورکی با استعداد فراوانی که داشت به یک دروازه‌بان عالی تبدیل شد.

دنیل داوری فرزند پدری ایرانی و مادری لهستانی است که فصل گذشته در برانشوایگ آلمان بازی می‌کرد و برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

داوری در این باره گفت: مشخص بود که ما قهرمان جهان نمی‌شویم. به خصوص مقابل آرژانتین انتظار می‌رفت که چند گل بخوریم اما این بازی تا دقیقه ۹۰ بدون گل دنبال شد تا اینکه مسی توانست گل فوق‌العاده‌ای را وارد دروازه ما کند. این بازی موج‌های زیادی در ایران به پا کرد و باعث افتخار مردم این کشور شد.

وی نمی‌داند که در آینده چه اتفاقی برای حضور وی در تیم ملی فوتبال ایران رخ خواهد داد و از طرف دیگر آینده کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در این تیم نیز هنوز نامعلوم است. داوری در دو مسابقه مقابل تایلند و لبنان در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی درون دروازه تیم ملی ایران ایستاد. وی مشکلی برای هماهنگی با این فضای ناآشنا نداشت. پدر وی در ایران زندگی کرده بود و او با اقوامش در این کشور ملاقات کرد؛ هرچند به سختی به زبان فارسی صحبت می‌کند.

داوری در جام‌جهانی فرصتی برای بازی کردن به دست نیاورد و پنج روز استراحت برای او کافی بود. وی در این مدت انتقالش به سوئیس را سازماندهی کرد. با این حال این بازیکن ۲۶ ساله هنوز در هتل زندگی می‌کند اما به زودی به آپارتمان خودش نقل مکان خواهد کرد.

چرا داوری به کارش در برانشوایگ ادامه نداد؟ وی از سال ۲۰۰۹ در این تیم حضور داشت و توانست دو سال بعد جانشین ماریان پتکوویچ، دروازه‌بان باتجربه این تیم شود. وی اولین بازی در بوندس‌لیگا را در دورتموند در مقابل ۸۰ هزار تماشاگر تجربه کرد که تیمش با نتیجه دو بر یک شکست خورد اما کیکر به او نمره عالی یک را در این دیدار داد. وی در بهار امسال با پیشنهاد تمدید قراردادش روبرو شد. گراس هاپرز به عنوان یک باشگاه خارجی و یک عرصه جدید برای رقابت به او پیشنهاد داد.

اسکیبه اظهار داشت: داوری اولین انتخاب ما بود. همکارانم نظرات مثبتی درباره عملکرد او در بوندس‌لیگا داشتند. یادگیری او هنوز تمام نشده است.

وی در سن ۱۴ سالگی به فوتبال روی آورد و همزمان در مسابقات هندبال نیز بازی می‌کرد و کم کم از یک مهاجم به یک دروازه‌بان تبدیل شد.

داوری در این باره گفت: امروز یک دروازه‌بان باید پاهای قدرتمندی داشته باشد. علاوه بر این پیش از این در هندبال هم درون دروازه‌ ایستاده بودم.

دربی یکشنبه مقابل اف‌سی زوریخ اولین محک جدی دروازه‌بان جدید گراس‌هاپرز خواهد بود.

داوری گفت: این بازی بسیار مهم و حیاتی است. یک پیروزی و شروع خوب در این مسابقه الزامی است.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد