تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 سعيد عزت اللهي که 10 مهر شمع تولد 18 سالگي‌اش را فوت کرد از اين به بعد مي‌‌تواند طبق قوانين اسپانيا در تيم زير 19 ساله‌هاي اتلتيکومادريد به ميدان برود. اما او ترجيح داده که به جاي تثبيت حضورش در اين تيم براي خدمت به تيم‌ملي کشورش در ديدارهاي مقدماتي جام‌جهاني جوانان به ايران بيايد.



عزت اللهی در گفت‌وگوی اختصاصی از برنامه های بلندمدتش در فوتبال و تیم‌ملی جوانان سخن می‌ گوید.

تمرین با تیم بزرگسالان اتلتیکومادرید

شرایط خوبی در اسپانیا دارم، اتلتیکومادرید همزمان هم در لیگ بازی می‌ کند و هم در جام باشگاه های اروپا که ما موفق شدیم در این رقابت ها یوونتوس را یک بر صفر شکست دهیم. خود من هم که تمرینات منظم و خوبی را پشت سر می‌ گذارم، آقای سیموئنه (مربی بزرگسالان) به من لطف داشت و اجازه داد که من در کنار تیم بزرگسالان تمرین کنم، من یک توضیح بدهم چون خیلی ها از من می‌ پرسند بعد از تمرین با تیم بزرگسالان، احتمال حضور در ترکیب این تیم وجود دارند؟ در پاسخ به آنها باید بگویم در اسپانیا یک لیست اولیه در ابتدای فصل مطرح می‌ شود که تا نیم فصل هم هیچ تغییری نمی‌ کند اما من خودم شخصا تمرین می‌ کنم و انگیزه های خیلی زیادی دارم.

تجربیات نکونام مفید است

با توجه به این چند فوتبالیست ایرانی در اسپانیا هستند خیلی دوست دارم که بتوانم با آنها در تماس باشم اما ما شهرهایمان با هم فرق می‌ کند، خیلی دوست دارم با آقای نکونام که کاپیتان تیم‌ملی هم هست و سابقه حضور لالیگا را دارد بتوانم صحبت کنم اما متاسفانه به دلیل بعد مسافت تا حالا این اتفاق نیفتاده قطعا تجربه او به من خیلی کمک می‌ کند.

بازی های لیگ را از اینترنت دنبال می‌ کنم

لیگ ایران را از طریق اینترنت کاملا دنبال می‌ کنم به نظرم امسال لیگ غیرقابل پیش‌بینی داریم من از طریق اینترنت تمام بازی های ملوان را دنبال می‌کنم، هر وقت هم که در ایران باشم سعی می‌کنم به ملوان بروم. امسال تیم ما جوانگرایی کرده و شرایطش سخت شده، انشاالله که در ادامه لیگ سربلند بیرون بیایند.

کی‌روش خیلی از من خوشش آمد

خیلی ها از من می‌ پرسند با توجه به سابقه حضور بازیکنان جوان در تیم‌ملی بزرگسالان آیا من امیدوار به دعوت شدن به تیم‌ملی هستم؟ در جواب آنها باید بگویم هر بازیکن ایرانی دوست دارد در تیم‌ملی بزرگسالان کشورش بازی کند. اگر من هم این شانس را داشته باشم قطعا از آن کامل استفاده را می‌ کنم. دو سال پیش بازی استقلال ـ ملوان آقای کی‌روش من را از نزدیک دید و خیلی از کارمان خوششان آمد و بعد از آن به تیم‌ملی نوجوانان رفته بودم و از لیگ دور شده بودم اما در صدد یک فرصت مناسبی برای حضور در اردوی تیم‌ملی هستم.

تیم‌ملی امید تجربه لازم را نداشت

من بازی های تیم‌ملی امید را ندیدم اما نتایج آن را پیگیری کردم با توجه به نفرات موجود توقع همه بیشتر بود اما تجربه در فوتبال خیلی مهم است، فشاری که روی بازیکنان وارد شد باعث شد که آنها توانند نتیجه لازم را بگیرند، برای هماهنگی بیشتر بازیکنان و نتیجه گیری می‌ بایست بازیکنان جوان ما میدان های بزرگ می‌ دیدند تا بتوانند سطح خودشان را ارتقا دهند امیدوارم در آینده این اتفاق بیفتاد.

تیم مورد علاقه ام اتلتیکو است

الگوی ورزشی من همه بزرگترهای کشورمان هستند که به نوعی از هر کدام در زمینه خاصی الگوبرداری می‌ کنم، کس خاصی را نمی‌ توانم نام ببرم حتی شاید یک آدم معمولی غیرورزشی هم بتواند به من تجربیات خوبی بیاموزد. تیم مورد علاقه‎ام که در حال حاضر مشخص است اتلتیکومادرید (با خنده) من در هر تیمی بازی کنم همان تیم مورد علاقه ام است.

هم درس می‌خوانم هم فوتبال بازی می‌کنم

طبق قوانین اسپانیا ما در اتلتیکومادرید تیم A،B، زیر 19 سال و زیر 18 داریم. اما طبق قوانین اسپانیا هیچ بازیکن غیراسپانیایی نمی‌تواند در تیم زیر 18 ساله ها بازی کند، همین اتفاق سال گذشته در رئال مادرید افتاد که 500هزار یورو جریمه شد، 2 سال پیش هم این اتفاق برای بارسلونا افتاد و 250هزار یورو جریمه شد. برای همین باشگاه اتلتیکومادرید با من قرارداد آکادمی بست و آنقدر مسوولین به من لطف داشتند که به جای ویزای کار برای من ویزای دانشجویی گرفتند و در حال حاضر من روزی 4 ساعت زبان و ادبیات اسپانیایی می‌خوانم. از لحاظ تحصیلی هم در کالج هستم که مثل پیش دانشگاهی خودمان است. من پنجشنبه شمع 18 سالگی ام را فوت کردم و از این به بعد می‌توانم در لیگ اسپانیا به میدان بروم.

تیم جوانان برای صعود به حمایت همه نیاز دارد

من از مسوولین فدراسیون و صداوسیما درخواست دارم که به تیم جوانان بهای بیشتری بدهند، قرار است که ما برای دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی به میدان برویم، آقای دوستی مدت هاست که دارند با این تیم کار می‌کنند شاید آنقدر که بچه های تیم را می‌ بینند خانواده شان را ندیده باشند اما این تیم به حمایت مسوولین، صداوسیما، مطبوعات و فدراسیون نیاز دارد تا بتواند به جام‌جهانی صعود کند.

در اسپانیا احساس می‌ کنم کنار برادرانم هستم

از روز اول حضورم در اتلتیکومادرید، استقبال مسوولین خیلی از من گرم بود. با وجود اینکه ما ایرانی ها خیلی عاطفی هستیم اما آنقدر بچه های تیم و مسوولین با من خوب بودند که من احساس می‌ کنم همه برادران من هستند و خیلی احساس راحتی دارم. هر چند که دوری از خانواده سخت است اما من سعی می‌ کنم با برنامه ریزی برای آینده این شرایط را تحمل کنم.

باید زبانم را بهتر کنم

مردم از من می‌پرسند که چطور من که شرایط آکادمیک و حرفه ای فوتبال را در سن پایین مثل بازیکنان اروپایی نگذراندم می‌ توانم خودم را به شرایط اتلتیکومادرید هماهنگ کنم در پاسخ آنها باید بگویم وقتی آدم در محیط قرار می‌ گیرد ناخودآگاه هماهنگی لازم را انجام می‌ دهد. سعی می‌ کنم از بازیکنان بزرگ الگوبرداری کنم و چون سنم کم هست سعی می‌ کنم خودم را زودتر با بقیه هماهنگ کنم. البته زبان هم خیلی مهم است، در حال حاضر دارم زبان اسپانیایی یاد می‌ گیرم تا بتوانم راحت تر با بقیه ارتباط برقرار کنم چون آنها اکثرا اسپانیایی حرف می‌ زنند نه انگلیسی.

تیم‌ملی برایم از هر چیز مهم تر است

قرارداد من با اتلتیکومادرید 4 ساله است که در این 4 سال دوست دارم آنقدر شرایطم بهبود پیدا کند که بتوانم در تیم های تراز اول اروپا توپ بزنم اما فعلا نمی‌ خواهم از نام تیم ها چیزی به زبان بیاورم چون معتقدم آدم پله پله و با حقیقت جلو برود خیلی بهتر است. من از این هفته می‌ توانستم در تیم زیر 19 ساله ها به میدان بروم و آقای دوستی هم با توجه به شرایط به من گفت که اگر بخواهم می‌ توانم در اسپانیا بمانم اما من به آنها گفتم که چیزی مهمتر از تیم‌ملی نیست و به ایران برگشتم. واقعا دوست دارم تمام تلاشم را بکنم که بتوانم همراه تیم‌ملی در جام‌جهانی حاضر شوم.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد