تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

علیرضا حقیقی دروازه بان ملی پوش تیم ماریتیمو از این باشگاه پرتغالی جدا شد تا آینده خود را در یک تیم اروپایی دیگر جستجو کند.



به گزارش "تک گل"، حقیقی که امروز از پرتغال روانه ایتالیا می شد تا به جمع ملی پوشان ملحق بشود، پیش از این سفر گفت وگوی مفصل با ورزش سه انجام داد و درباره چگونگی جدایی و آینده اش با ما به گفت و گو نشست. این مصاحبه از آنجا اهمیت دارد که حقیقی باید در مسابقات انتخابی جام جهانی دروازه بان شماره یک تیم ملی باشد و بنابراین آمادگی او برای طرفداران ایرانی اهمیت مضاعف پیدا می کند.


سوال اول ما درباره جدایی ات از ماریتیموست. چه اتفاقی افتاد که از این باشگاه پرتغالی جدا شدی؟
موضوع من و باشگاه ماریتیمو به سال گذشته برمی گردد. زمانی که می خواستم با این باشگاه قرارداد امضا کنم با شرط به این باشگاه پیوستم و قرار من با مدیر باشگاه این بود که حتما و قطعا بازی کنم. در مذاکراتی که با هم داشتیم باشگاه از این درخواست من استقبال کرد و گفت که خیلی خوب است که اینقدر تشنه بازی کردن هستی. من به او گفتم که خیلی به دنبال پول نیستم و از همه چیز مهمتر پیشرفت و بازی کردن است چون می خواهم  در بهترین شرایط باشم تا به تیم ملی کشورم خدمت کنم .این ها که گفتم با هم توافق کردیم و قرارداد امضا شد.


اما کمی طول کشید تا به تو ترکیب اصلی ماریتیمو برسی؟
بله، من به اردوی تیم پیوستم و تا آی تی سی من برسد دو، سه بازی از دست رفت. با ادامه تمرینات دیدم روند آنطور که من می خواهم پیش نمی رود با مدیر باشگاه جلسه گذاشتم و او گفت چون تازه به تیم اضافه شدی کمی طول می کشد و باید آرام آرام به ترکیب برسی. من تمریناتم را ادامه دادم. در یک بازی دروازه بان فرانسوی اخراج شد و من به جای او وارد دروازه شدم بعد از آن درچند بازی فیکس بودم و دو، سه بازی کلین شیت کردم و نتایج خوبی هم به دست آوردم اما بلافاصله بعد از آن مصدوم شدم و به تیم ملی هم نیامدم و 2 بازی را از دست دادم. بعد رسیدیم به چند بازی آخر فصل که مدیر گفت از عملکرد گلر فرانسوی تیم راضی نیست و من هم برای بازی نکردم اعتراض چندانی نکردم و هدفم این بود که در فصل تازه بازیکن فیکس ماریتیمو باشم. بنابراین در فصل جدید تمرینات را شروع کردم و اولین نفری بودم که در تمرینات فصل این تیم حاضر شدم. هم اختصاصی و هم با تیم تمرین می کردم و آنقدر در این زمینه اصرار داشتم که مربی گلرهای تیم به من می گفت دیوانه شدی. بعد هم در بازی های تدارکاتی ماریتیمو بود و من از 7 بازی در 6 بازی فیکس بودم و به نظر خودم و دیگران هم عملکرد خوبی داشتم.


ماجرای آتش سوزی چه بود؟
وقتی به پرتغال برگشتیم در شهر ما آتش سوزی شد و به من بیمارستان رفتم. تیم ما قرار بود با اسپورتینگ لیسبون بازی کند و من آماده بازی بودم. مربی تیم گفت سلامتی تو مهمتر است و دکترها گفته اند تو باید استراحت کنی چون ممکن است برایت مشکلی قلبی پیش بیاید اما من اصرارکردم و گفتم حتما می خواهم بازی کنم و باید فیکس به زمین بروم. کار که به اینجا رسیدم مربی به من گفت من باید با تو صادق باشم و نظر من روی فرد دیگری است. من هم از او تشکر کردم و احترام گذاشتم و به او گفتم شرط من بازی ثابت در ماریتیمو بوده و از آنجا پیش مدیرعامل رفتم تا با هم مذاکره کنیم. 3 جلسه با مدیرعامل برگزار کردیم و او راضی نبود اما بندی که در قراردادم داشتم منجر به این شد که فسخم را بگیرم و جدا بشوم.


ماجرای حضورت در تیم های اسپانیایی چه بود؟
این پیشنهاد از اسپانیا بود. آن موقع که با ماریتیمو به لاس پالماس رفته بودیم این بحث مطرح شد و حتی مدیر باشگاه ما در لاس پالماس ماند تا با این باشگاه مذاکره کند اما من از نتیجه این مذاکره بی خبر و خبری هم از باشگاه اسپانیایی نیست.



موضوع بند قرارداد چه بوده؟
من با ماریتیمو قرارداد 3 ساله داشتم و از روز اول تمام حرف هایم را زدم چون در فوتبال اروپا یاد گرفته ام باید با صداقت همان اول درخواست هایت را مطرح کنی. من بندی را به  قراردادم اضافه کردم که اگر ثابت بازی نکنم قادر به فسخ قرارداد هستم که این کار را انجام دادم.

 


بهتر نبود که می ماندی و می جنگیدی؟
همانطور که گفتم مدیر باشگاه مخالف جدایی من بود اما باتوجه به اینکه انتخاب سرمربی تیم فرد دیگری بود بهتر بود که من از ماریتیمو جدا بشوم.

 


تو به عنوان یک دروازه بان کار سختی داری چون فقط یک جایگاه در طول فصل برای گلرها وجود دارد و گلر دیگر باید در طول فصل روی نیمکت بنشیند. با این مساله چطورکنار می آیی؟
دروازه بان بودن در اروپا خیلی سخت است واقعیت این است اگر در وسط زمین مهاجم یا مدافع باشی با تغییرات همیشه این فرصت را داری که خودی نشان بدهی یا حداقل فرصت تعویض و بازی کوتاه برای تو وجود دارد اما در پست دروازه بانی یا فیکس هستی یا دروازه بان شماره دو و حد وسطی وجود ندارد. همین شرایط است که مثلا باعث شده جو هارت از من سیتی جدا بشود یا مشکلی که بین ترشتگن در بارسلوناست. این مشکل مختص حقیقی نیست و همه گلرهایی که این توانایی را در خودشان می بینند دوست دارند بازی کنند و این مساله برای باشگاه هایشان مشکل ایجاد می کند. به هر حال یک بازیکن می تواند از راست به چپ برود اما در دروازه بانی فقط یک شانس داری که این کار را به مراتب سخت تر می کند.



موضوع ایرانی بودن تو و اینکه در فوتبال اروپا به هرحال ایران رابه عنوان یک کشور صاحب فوتبال نمی شناسند چقدر برای تو مساله منفی ایجاد می کند؟
راستش را که بگویم بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپایی هیچ جایگاهی ندارند. ما واقعا با پرویی دوام می آوریم. البته من به ایرانی بودنم افتخار می کنم و همه مشکلات را به جان می خرم و دوست دارم به همه نشان بدهم که جوان ایرانی آن چیزی نیست که آنها فکر می کنند. با این حال کار ماها که در اروپا بازی می کنیم خیلی سخت است به هر حال استعدادها و سایر فوتبالیست ها در کشورهای دیگر آماده حضور در باشگاه های اروپایی هستند و با توجه به سابقه ذهنی این مساله کار ما را خیلی هم سخت تر می کند.
همین الان در باشگاه ماریتیمو سرمربی ما برزیلی است و بازیکنانش هم همین طور. 15، 16 بازیکن برزیلی هم داریم، 4 پرتغالی و 5 خارجی و شما تصور کنید در این شرایط چطور می شود بازی کرد.


مثل اینکه از مربی ماریتیمو ناراحت هستی؟
به نظر من تصمیم او خیلی ناجوانمردانه بود. من بهترین تمرین هایم را با تیم کرده بودم و او خودش این مساله را بارها به بازیکنان گفته بود و من را مثال زده بود اما بعدش یک دروازه بان به تیم اضافه کرد که به نظر من کار ناشایستی بود. البته من مصمم تر هستم و قطعا خودم را ثابت خواهم کرد. پیش خودم گفتم این مساله یک توافقی بین او و گلر تیم بوده اما در هر صورت هرچه که هست کاری از دست من برنمی آید و من فقط باید تلاشم را بیشتر کنم.

 


ظاهرا امروز به اردوی تیم ملی اضافه خواهی شد؟
بله همینطور است. من در حال حاضر مشغول رفتن به اردوی تیم ملی هستم. چون در کوران تمرین ها بوده ام و دوست داشتم در شرایط خودم بمانم با آقای کی روش مشورت کردم و با نظر ایشان به تیم اضافه شدم.


به نظرت شرایط تیم ملی برای مسابقات جام جهانی چطور است؟
شرایط تیم ملی بد نیست البته ما از حریفانمان عقب هستیم اما با توجه به حضور آقای کی روش و کادرفنی به هرحال به موفقیت امیدواریم. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال تلاش واضحی برای بهبود اوضاع می کند و انشااله که بتوانیم برای دومین مرتبه به جام جهانی صعود کنیم.


موضوع ناراحتی تو که از تلویزیون پخش شده چیست؟
راستش من با خبر شدم که در تلویزیون خبری گفته شده مبنی بر اینکه باشگاه ماریتیمو من را نمی خواهد که این مساله نادرست بود. به هر حال یادتان نرود که ما به عنوان یک بازیکن در غربت کار راحتی نداریم و این اخبار منفی روحیه ما را بیشتر و بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. جالب اینکه این رسانه هیچ وقت اخبار مثبتی از من را انعکاس نداده اما اخبار منفی نادرستی مثل این را منتشر کرده است. من امیدوارم که آنها یک روز به من بگویند که این خبر را از کجا و کدام روزنامه پرتغالی آورده بودند. در نهایت دوست دارم دیگر خبری  و اسمی از من نیاورند.  


کمی هم درباره آینده حرف بزنیم؟
چیز خاصی معلوم نیست من بازیکن آزاد هستم و نگران بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی نیستم. این کارها را مدیربرنامه ام پیش می برد و در نهایت منتظرم ببینم بحث کاری من به کجا خواهد رسید.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد