تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

در هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا به ميدان رفتند، 4 نماينده ايران، 4 ازبکستان، 4 عربستان، 2 قطر و 2 امارات، به عناون رقباي هميشگي تيم هاي ايراني در بازي هاي خود حاضر شدند که تا اين مرحله از مسابقات، در مجموع ايراني ها بهترين امتيازات را کسب کردند.



به گزارش "تک گل"، پس از پایان هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2015، سعی کردیم نگاهی مقایسه ای بین تیم های حاضر در این مسابقات، از کشورهای ایران، ازبکستان، عربستان، امارات و قطر بیاندازیم.

بیشترین بار کسب امتیاز، روی دوش سرخپوشان
تیم های پرسپولیس، تراکتورسازی، فولاد خوزستان و نفت تهران نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2015 هستند، ایرانی که هرکدام در 4 گروه اول مسابقات حضور دارند تا پایان هفته دوم رقابت ها توانستند از 8 بازی انجام شده خود، 3 برد، 3 تساوی و 2 باخت را کسب کنند. تیم های ایرانی از 24 امتیاز ممکن توانستند 12 امتیاز یعنی 50% آن را به دست بیاورند که از این حیث بهترین میانگین را در بین تیم های نامبرده دارد، در این میان، سهم پرسپولیسی ها 6 امتیاز، تراکتورسازی 3 امتیاز، فولاد 2 امتیاز و نفت هم یک امتیاز است. تیم های ایرانی در این دو دیدار خود در مجموع 9 بار دروازه حریفان خود را باز کردند و 6 بار نیز تسلیم مهاجمان حریفانشان شدند.


نکته جالب در نتیجه گیری تیم های ایرانی، نتایج درخشان سرخپوشان پایتخت است، پرسپولیسی ها که در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفتند و در جایگاه نهم جدول جا خوش کردند و در هفته های اخیر دچار حاشیه های فراوانی شدند، تمام امتیازات را در این دو هفته کسب کردند و علاوه بر آن چهار بار دروازه حریفان را باز کردند و دروازه خود را نیز بسته نگه داشتند. البته کمبود تجربه بازی های بین المللی در بین نفتی ها و تحمل بدشانسی های مختلف در بین فولادی ها از نظر از دست دادن بازیکنان اصلی شان، در نتیجه نگرفتن آنها کاملا به چشم می آمد. در گروه اول این مسابقات پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد، در گروه دوم نفتی ها در رده چهارم، در گروه سوم فولادی ها در رتبه سوم و در گروه چهارم نیز تراکتورسازان در رده سوم قرار دارند.

سایه به سایه ایران
عربستانی ها نیز مانند ایران از 4 تیم در این مسابقات استفاده می کند. آنها از 8 بازی انجام شده شان، 2 برد، 5 تساوی و 1 باخت کسب کرده اند. آنها 11 امتیاز از 24 امتیاز ممکن به دست آوردند و به طور متوسط از 45% امتیازات خود استفاده کردند. آنها در این 8 بازی 12 گل به ثمر رساندند و 10 باز نیز دروازه شان باز شده است.


النصر عربستان در گروه اول مسابقات، پس از پرسپولیسی ها و با اختلاف امتیاز تقریبا زیاد در رده دوم قرار داد، در گروه دوم مسابقات، الشباب با دو امتیاز در رده دوم، تیم الهلال، با سه امتیاز در رتبه دوم و الاهلی که بهترین نماینده آنا از نظر نتیجه گیری بوده است در گروه چهارم با 4 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. تیم های عربستانی در مجموع 8 بازی انجام شده توسط نماینده شان 12 گل به ثمر رساندند و 10 بار نیز دروازه هایشان باز شده است.

مدعی ، اما پایین تر از حد انتظار
اما قطری ها از نظر بالا بودن میانگین امتیازات به دست آمده سومین کشوری هستند که ما به آنها می پردازیم. آنها که فقط دو نماینده در لیگ قهرمانان 2015 دارند، یکی از آنها در صدر گروه خود یعنی السد در گروه سوم و با 4 امتیاز قرار گرفته است و دیگری یعنی لخویا از مجموع دو بازی خود فقط یک امتیاز کسب کرده است و در قعر خود گروه اول به سر می برد. این دو تیم قطری از 4 بازی که به انجام رساندند فقط 5 امتیاز از 12 امتیار ممکن توانستند به دست بیاورند، یعنی هزینه های انجام شده برای آنها فقط به دست آوردن میانگین 41% امتیاز به ازای هر بازی را به دنبال داشته است. قطری در این 4 بازی انجام شده فقط دو بار توانستند دروازه حریفانشان را باز کنند و 4 بار نیز گل خوردند.



یکی از خوراک های خبری لیگ قهرمانان امسال از تیم متمول قطری یعنی لخویا بود که از سرمربی نامدار دانمارکی یعنی میشاییل لادروپ بهره می برد. آنها تا اینجا نه تنها موفق نبودند که اصلا در حد انتظار ظاهر نشدند و از این نظر تیم ملی قطر در جام ملتهای آسیا را یادآوری می کردند که بعد از کلی جنجال رسانه ای و هیاهو پایش را به مسابقات گذاشت و همان مرحاله اول حذف شد.

در هرگروه، نشانی از آنها هست
ازبکستانی ها را می توان جدیدترین حریف فوتبال ایران دانست که با توجه 4 تیمی که از این کشور در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، در هر گروه رد پایی از آنها را می توان دید. در گروه اول مسابقات بنیادکار نماینده ازبک هاست که در رده سوم قرار دارد، اما در گروه دوم، آنها از وضعیت بهتری برخوردارند و پاختاکور در رتبه اول این گروه با 4 امتیاز ایستاده است، در گروه سوم لوکوموتیورانان ازبک در انتهای جدول جا خوش کرده اند و نسف قاراشی دیگر تیم آنها نیز در گروه چهارم در ریتبه سوم است.


ازبکستانی ها از مجموع 8 بازی که نمایندهایشان به انجام رساندند، 9 امتیاز به دست آوردند که می توان گفت آنها فقط 37% امتیازات کامل را از آن خودشان کردند. تیم های ازبک، در این 8 دیدار 10 گل به ثمر رساندند و 12 گل نیز دریافت کردند. در مجموع تا پایان هفته دوم رقابتها آنطور که تصور می شد نبودند و شاید در بهترین حالت بتوان نوع نتیجه گیری آنها را معمولی تصور کرد.

پرخرج و بی ثمر
اما آخرین کشوری که می توان به آن پرداخت اماراتی های متمول است که از هیچ هزینه ای برای تیم های خود ابایی ندارند و مانند هماتایان قطری خود، فقط نتیجه گیری و بعد رسانه ای ماجرا برای شان اهمیت دارد، هرچند تا کنون در اولی موفق نبودند و در مجموع ضعیف ترین کشور حاضر در بین کشورهای نامبرده هستند. آنها هم مانند قطری ها فقط دو تیم در مسابقات دارند و از این دو تیم العین با کسب دو امتیاز در رده سوم گروه سوم و الاهلی نیز با به دست آوردن فقط یک امتیاز در قعر جدول گروه چهارم باز ها حضور دارد، آنها از مجموع 4 بازی انجام شده فقط 3 امتیاز به دست آوردند که به ازای هر بازی میانگین 25% را به دنبال دارد.اماراتی ها 4 بار توانستند دروازه حریفانشان را باز کنند و 5 بار نیز دروازه هایشان باز شد.

البته از تیم های این شرکت کننده از این کشور، العین، همیشه تیم ویژه ای بوده است که هم از بازیکنان نامدار استفاده می کند و عناوین متعددی را به دست آورده است که فعلا در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ناکام بوده است.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد