تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 سابقه مصاف های پرسپولیس و حریفانش از46 سال قبل در لیگ اول منطقه ای شکل گرفته است.



 پرسپولیس وسیاه جامگان تاریخی کوتاه ودر حد یک بازی داشته اند اما برای مرور بهتر نگاهی به بازیهای پرسپولیس برابر همه تیم های مشهدی در ادوار مختلف خواهیم داشت.

1-پرسپولیس در سال ۱۳۴۹ با تیم آریا مشهد برای اولین باربا تیمی از این خطه رو به رو شد و با ۶ گل برنده شد، تیم هایی مثل ابومسلم، پیام مقاومت مشهد، پیام مشهد ، آدینس مشهد وسیاه جامگان  سایر تیم های مشهدی هستند که پرسپولیس با آنها بازی کرده است

2-برخی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال پرسپولیس، مستقیم از تیم های مشهدی به جمعش پیوسته اند؛ محمد پنجعلی، حسین بادامکی، محمد منصوری، اشپیتیم آرفی، ابراهیم شکوری، این نفرات هستند.برخی دیگر با واسطه به پرسپولیس آمده اند که در بخش چهارم مرورش میکنیم.

 3-بعضی اوقات هم بازیکنانی از پرسپولیس به جمع مشهدی ها پیوسته اند، بادامکی، بهزاد دادش زاده، نیما نکیسا، یونس شکوری، میلاد غریبی، رضا حقیقی، مسیح مسیح نیا، مجید تشرفی و مهدی عسگرخانی از این دسته هستند.

4-بازیکنانی هم هستند که به صورت مستقیم بین پرسپولیس و مشهدی ها رد و بدل نشده اند بلکه با واسطه تیم های دیگر به صورت غیرمستقیم سابقه حضور در هر ۲ تیم را دارند. از جمله این افراد می‌ توان به محمدرضا خلعتبری،شهاب گردان، علیرضا نیکبخت، میثم بائو، مهدی واعظی، خداداد عزیزی اشاره داشت.

5-اگر بخواهیم یک تیم منتخب از یاران مشترک پرسپولیس و مشهدی ها در طول تاریخ برسیم تیم قدرتمندی خواهیم داشت که نفراتی مثل نکیسا درون دروازه، پنجعلی، مسیح مسیح نیا، مجید تشرفی و ابراهیم شکوری در دفاع، خلعتبری، نیکبخت، داداش زاده و بادامکی در خط میانی و بالاخره اشپیتیم آرفی و خداداد عزیزی را در خط حمله دارد

6-خداداد عزیزی را جامعه فوتبال ایران از بازی پرسپولیس و ابومسلم در دور رفت لیگ سال ۱۳۷۰ شناخت. جنجال خداداد از بازی اول توام با درخشش او در همان سال واقع شد. بعدها خداداد، طی سال های ۷۵ و ۷۶ در بازی های پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا به عنوان یار کمکی به میدان رفت.

7-رضا عنایتی که همه او را با ابومسلم در سال ۸۰ شناختند. سال ۷۸، وقتی کارگر ساده کارخانه آدنیس بود، با باشگاه آدنیس مشهد در جام‌حذفی سال ۷۸ روبه‌روی پرسپولیس ایستاده، مربی آدنیس در این مقطع، مرحوم حسین فکری بود.

8-پنجعلی سال ۵۶، در حالی که کاپیتان ابومسلم بود و تنها ۲۲ سال داشت به پرسپولیس آمد. ابومسلم در این سال به لیگ دسته اول برگشته بود.

9-سیاه جامگان ششمین  تیم مشهدی است که پرسپولیس در بازی های رسمی برابرش به میدان رفته است.

10-انتقال مسیح مسیح نیا، بهترین مدافع سال ۵۳ کشور از پرسپولیس به ابومسلم در سال ۵۴، مهمترین و گرانترین انتقال بازیکن در آن سال بود. ابومسلم به مدیریت عطاالله مهاجرانی، در این سال مسیح نیا را جذب کرد.

11-پرسپولیس امسال در 3 بازی برابر 2 مشهدی یعنی پدیده وسیاه جامگان یک برد،2 مساوی 6 گل زده و5 گل خورده داشته است.

12-هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس آخرین گل خود در دوران فوتبالش را برابر یک تیم مشهدی یعنی تیم پدیده مشهد به ثمررسانده است.

13-در دهه 50 ودر یک مقطع همه مدافعان پرسپولیس یعنی مجید تشرفی،محمد پنجعلی،محمد مراد بربره  ومسیح مسیح نیا مدافعان قدیمی وجدید پرسپولیس بوده اند.

14-بازی رفت 2 تیم در روز 28 مهر 94 برگزار شد وپرسپولیس در مشهد با نتیجه 2-1 در زمبن حریف برنده شد.

15- 6پرسپولیسی سابق در حال حاضر عضو سیاه جامگان هستند،بازیکنانی مثل میثم حسینی،حمیدرضا علی عسگری ومیلاد نوری از جمع بازیکنان ومرتضی کرمانی،رضا شاهرودی ومحمدرضا مهدوی از جمع مربیان از پرسپولیسی های سابق هستند.

16-پرسپولیس در 4 بازی آخر خانگی خود به ترتیب 77 هزار،80 هزار،77 هزار و80 هزار تماشاگر داشته وبالاترین میانگین داشتن تماشاگر را در همه ادوار مسابقات لیگ برتر در 15 سال گذشته شکسته است.

17-اولین بازی سال گذشته پرسپولیس هم برابر تیم فرهاد کاظمی بوده است،سال گذشته در روز 14 فروردین پرسپولیس برابر راه آهن 2-2 کرد،حالا هم برانکو برابر تیم فرهاد کاظمی در اولین بازی رسمی سال 95 خواهد ایستاد.

18-بازی اول پرسپولیس در سال گذشته برابر راه آهن آغاز بازیهای زیادی بوده که طی آن پرسپولیس برابر همه حریفانش در مسابقات فوتبال لیگ برتر گل به ثمررسانده است.

19-بازی رفت 2 تیم 166 روز قبل برگزار شد وطی ان پرسپولیس 2-1 برنده شد،گلهای این تیم را رامین رضائیان وفرشاد احمد زاده در دقائق 40 و72 زدند وتک گل میزبان را علیرضا نقی زاده در دقیقه 82 به ثمررساند.

20-پرسپولیس در 16 بازی گذشته خود نباخته است اما سیاه جامگان در هر 2 بازی آخر خود بازنده بوده است.

21-در بازی رفت 2 تیم پرسپولیس سیزدهم و حریف چهاردهم بوده اند اما حالا نسبت به بازی رفت پرسپولیس سوم وسیاه جامگان چهاردهم هستند.

22- هر 2 تیم شانس تنها یک پله بالا رفتن در جدول رده بندی مسابقات فوتبال لیگ برتر را دارند.

23-قبل از بازی رفت 2 تیم،پرسپولیس برابر صبا وسیاه جامگان برابر سپاهان مساوی بودند اما حالا پرسپولیس با برد دور خانه وسیاه جامگان با باخت خانگی برابر سپاهان به مصاف هم خواهند رفت.

24-پرسپولیس وسیاه جامگان از سر وته جدول رده بندی مسابقات فوتبال لیگ برتر تیم سوم هستند.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد